• ttcmommy

Vi som börjar Insemination Höst/Vinter

Hej,
    Den 14th Juli har jag gjort spolning av mina äggledare och nu väntar jag för ny remiss vidare. Jag hoppas att jag kan börjar med insemination på höst/vinter.
    Några fler som vill följas?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-11 16:00
    Jag missade att skriva, är det insemination för höst / vinter för 2015

• Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter
  • FruA78
    Decibel84 skrev 2015-11-14 14:43:58 följande:
    ah det är ju skit bra, jag var negativ till inseminationen för jag läste överrallt att det är som ett samlag..men så är ju absolut inte fallet för vid ett samlag så simmar bara ca 1000 spermier in, så det är ju stor skillnad;)
    Tack för peppen, den behöver jag. Känner mig inte alls positiv idag det är så känslomässigt jobbigt. Ja det är stor skillnad på 1000 spermier mot 35 miljoner :)

Hoppas nu att vi ska lyckas, idag jag på dag 6 efter insemination. Den här gången känner jag ingen molvärk alls. Jag brukar alltid ha molvärk från ägglossning och en vecka framåt. Får hoppas att det är ett bra tecken att jag inte känner nån molvärk än.

Hur går det själv?
  • mttp

Skulle fått göra min 3e insemination nu i veckan men enligt äggblåsans storlek kommer ägglossning sker på helgen :( men har man lite tur i all skit så kanske ägglosar jag på söndag maybe då få jag insem på mån. Åhh vad drygt det är just nu.

• FruA78
    mttp skrev 2015-11-18 14:42:06 följande:

Skulle fått göra min 3e insemination nu i veckan men enligt äggblåsans storlek kommer ägglossning sker på helgen :( men har man lite tur i all skit så kanske ägglosar jag på söndag maybe då få jag insem på mån. Åhh vad drygt det är just nu.

Åh nej jag håller tummarna att du får ägglossning senare så det blir insemination på måndag. Den klinik vi går på gör insemination även på helgen. Vår första insemination skedde på en lördag men innan jag visste att de har öppet på helgen var jag orolig att det inte skulle bli nån insemination.
  • Decibel84

Jag var på VUL idag, blir inga hormoner eftersom jag har rester av en äggblåsa kvar, alltså ingen insemination denna gång:(

• FruA78
    Decibel84 skrev 2015-11-18 17:38:43 följande:

Jag var på VUL idag, blir inga hormoner eftersom jag har rester av en äggblåsa kvar, alltså ingen insemination denna gång:(

Nej vad tråkigt. Mycket som vi måste kämpa mot :( Hoppas att ni kan starta igen nästa månad.

Idag är är det 8 dagar sedan inseminationen och idag kom molvärken. Har inte haft någon molvärk innan dess så nu hoppas jag verkligen att vi ska ha lyckats.
  • Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-19 20:54:06 följande:
    Nej vad tråkigt. Mycket som vi måste kämpa mot :( Hoppas att ni kan starta igen nästa månad.

Idag är är det 8 dagar sedan inseminationen och idag kom molvärken. Har inte haft någon molvärk innan dess så nu hoppas jag verkligen att vi ska ha lyckats.
    jo, man undrar ju vad det beror på att det finns rester kvar:S

lycka till!
  • mttp

Hjälp.

Läkaren sa till mig att göra en ägglossningstest på lör. Om det är negativt hinner jag med att göra insemination på måndag.

Blev jätteglad att det var negativt på ägglossningtestet imorse, för då skulle det sker på sön då kan man insemineras på mån. MEN på lör kväll testade jag mig igen å det blev positivt :( frågan är om jag hinner å insemination snyft.

Jag ska ringa dem tidigt fråga men tänkte se om ngn här kan eller vet nåt. .

• FruA78
    Decibel84 skrev 2015-11-21 10:38:23 följande:
    jo, man undrar ju vad det beror på att det finns rester kvar:S

lycka till!
    Tack så mycket!

Hoppas att ni kan börja igen nästa månad.
  • FruA78
    mttp skrev 2015-11-21 19:27:39 följande:

Hjälp.

Läkaren sa till mig att göra en ägglossningstest på lör. Om det är negativt hinner jag med att göra insemination på måndag.

Blev jätteglad att det var negativt på ägglossningtestet imorse, för då skulle det sker på sön då kan man insemineras på mån. MEN på lör kväll testade jag mig igen å det blev positivt :( frågan är om jag hinner å insemination snyft.

Jag ska ringa dem tidigt fråga men tänkte se om ngn här kan eller vet nåt. .

Håller tummarna för er att ni får göra insemination nu på måndag.
  • mttp
    Lowassyskon skrev 2015-11-11 00:41:44 följande:

Kanske hittat bra forum för mig. Lång story kort.. fick 2013 en dotter efter insemination. Försöker nu med syskon och har gjort en insemination nu i oktober. Vill inte hoppas på för mycket, det har man ju gjort förr å det kan ju få kännas. Bim imorgon eller på torsdag men ska enligt fertilitetsenheten testa på fredag. Tar lutinus just nu så alla gravidsymtom faller in under biverkningar. Säger jag inte högt att jag hoppas inbillar jag mig att smällen inte blir lika hård.

Hur gick dt för dig
Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter