• ttcmommy

Vi som börjar Insemination Höst/Vinter

Hej,
    Den 14th Juli har jag gjort spolning av mina äggledare och nu väntar jag för ny remiss vidare. Jag hoppas att jag kan börjar med insemination på höst/vinter.
    Några fler som vill följas?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-11 16:00
    Jag missade att skriva, är det insemination för höst / vinter för 2015

• Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter
  • Lilly2013

Hej!
    Roligt med likasinnade
    Vi gjorde inseminering i måndags. Känner ingenting ännu fast att jag tar 2 crinone per dag. Brukar ju framkalla lite biverkningar.
    Dom inseminerade mig fast att jag hade 3 ägg att släppa och sambons spermier var av utmärkt kvalitet. Tänker att denna gången måste det ju betyda att man har trippel chans.
    Vilken dag har ni börjat testa.??
    Har varit gravid 4 ggr innan men fått missfall men har inte testat förre bim då.
    Känner mig mer otålig denna gången.

• mttp

Det blir ingen insemination för mig imorgon eftersom ägglossade på lör :(

• FruA78

Vårt andra inseminations försök fungerade inte heller, fick mens i fredags. Blev helt knäckt det var jobbigare nu när andra försöket inte fungerade och har inte känt mig så positiv och motiverad till ett tredje försök. Men igår var jag till läkaren på cykeldag 5 och började med Letrozol igårkväll. Hoppas verkligen att det ska fungera nu. Har testdag mest troligt på julafton vilket känns väldigt jobbigt om vi misslyckas men om vi lyckas får vi världens bästa julklapp.

• FruA78
    Lilly2013 skrev 2015-11-22 18:24:13 följande:

Hej!
    Roligt med likasinnade
    Vi gjorde inseminering i måndags. Känner ingenting ännu fast att jag tar 2 crinone per dag. Brukar ju framkalla lite biverkningar.
    Dom inseminerade mig fast att jag hade 3 ägg att släppa och sambons spermier var av utmärkt kvalitet. Tänker att denna gången måste det ju betyda att man har trippel chans.
    Vilken dag har ni börjat testa.??
    Har varit gravid 4 ggr innan men fått missfall men har inte testat förre bim då.
    Känner mig mer otålig denna gången.

Hej och välkommen!

Oj tre äggblåsorna det var inte illa själv har jag endast fått en varje gång. Känns som det finns en stor chans till graviditet nu. Håller tummarna för er. Är det ert första inseminationsförsök?

Beklagar tufft med så många missfall. Själv haft två förra året men nu var det 1 år sedan jag sist blev gravid.

Vilken dag är du på nu?
  • FruA78
    mttp skrev 2015-11-22 19:27:27 följande:

Det blir ingen insemination för mig imorgon eftersom ägglossade på lör :(

Nej så skulle det inte gå :( Hoppas att ni lyckas på egen hand. Styrkekram
  • Lilly2013

Hej!

Har bestämt mig för att inte testa, tänkte invänta mensen men så kom jag på att den kanske inte kommer pga crinonen...??

Fick för mig då stt tjuv testa lite med ägglossningstest. Hade varit på toa 1h innan bara men provade ändå. Glad gubbe, blev förvirrad och tänkte jag tar ett till i samma urin negativt. Nu är jag ännu mer förvirrad. Fan skulle inte testat.

Hade bim igår men vet ju att progesteronet kan försena mensen.

• ttcmommy

Hej alla.

Äntligen fick vi våra remiss efter väntade för 3 månader.. Skrattande 
    Mitt senaste besök var för HSG Scan ( fick  resultatet i somras. Allt ser ut som vanligt och normal ) Min man spermaprov är också normalt.  ;)

Kan någon berätta vad som kommer att hända på nästa besök? Hur många process / möte mer bör man gått igenom innan jag får datum för inseminering? 

Tack :)

• FruA78
    Lilly2013 skrev 2015-12-02 23:13:50 följande:

Hej!

Har bestämt mig för att inte testa, tänkte invänta mensen men så kom jag på att den kanske inte kommer pga crinonen...??

Fick för mig då stt tjuv testa lite med ägglossningstest. Hade varit på toa 1h innan bara men provade ändå. Glad gubbe, blev förvirrad och tänkte jag tar ett till i samma urin negativt. Nu är jag ännu mer förvirrad. Fan skulle inte testat.

Hade bim igår men vet ju att progesteronet kan försena mensen.

Hur har det gått?
  • FruA78
    ttcmommy skrev 2015-12-06 17:56:18 följande:

Hej alla.

Äntligen fick vi våra remiss efter väntade för 3 månader.. Skrattande 
    Mitt senaste besök var för HSG Scan ( fick  resultatet i somras. Allt ser ut som vanligt och normal ) Min man spermaprov är också normalt.  ;)

Kan någon berätta vad som kommer att hända på nästa besök? Hur många process / möte mer bör man gått igenom innan jag får datum för inseminering? 

Tack :)

När vi gjorde vår fertilitetsutredningen och alla provsvar var gjorda så fick vi reda på alla provsvar under ett möte och där så fick vi alternativen att vänta och försöka på egen hand eller börja med insemination. Vi valde att börja på en gång och då skulle jag ringa när mensen började och fick komma på ett första vul innan tablettstart. Så för oss tog det en vecka efter mötet innan vi kunde börja. Uppdatera gärna hur det går.
  • Lilly2013

Är gravid ????.

Nu är det oro för detta istället. Har haft 4 MA på 2 1/2 år. Inga symtom ännu förutom att lite ömma bröst som kommer o går. Tror det är biverkningen på crinonen. Tar crinone morgon o kväll och Progynon 3 ggr per dag.

Vul koll den 18: de.

Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter