• Decibel84

Vi som börjar Insemination Höst/Vinter

Ska göra min andra insemination, förhoppningsvis, nu efter kommande mens

• Decibel84
    FruA78 skrev 2015-10-18 12:17:48 följande:

Gör ni alla insemination med hormonbehandling? Vi kör tabletter och ägglossningsspruta.

japp, pergotime och sen spruta
  • Decibel84

Det gick bra idag, pergotime delar dom dock inte ut längre så jag fick letrozol(tror den hette så)
    Som jag nu ska äta till den 26e

• Decibel84
    mttp skrev 2015-10-23 08:44:37 följande:

Hej tjejer

Brukar det vara så att när man väntar på mens så kommer den ej. Och när man ej vill ha mens så kommer den grrrr!!

Min mens har typ bara försvinner pga att jag väntar på den så jag kan sätta igång mina behandling inför insem :( försenad 5 dgr. Det tar kål på mig.

Kan mens bara försvinna sådär?

Är riktigt nojig nu. Min mens har alltid varit punktlig :(

är din mens försenad så kan du ju vara gravid?:)
  • Decibel84
    mttp skrev 2015-10-24 22:02:12 följande:

Nej är ej gravid . Har testat mig . Det e det som.är så skumt att det e negativt å ingen mens. Konstigt.

Jag gjorde akutpunktur för att öka mina chanser inför insemination men så försvann mensen.

Det finns de som plussar sent i en graviditet
    Har du regelbunden mens inte tagit några preparat eller hormoner och mensen plötsligt inte kommer så tyder det ofta på graviditet:)
  • Decibel84
    mttp skrev 2015-10-25 00:54:38 följande:

Om det ändå vore så :( få testa mig igen :)

håller tummarna!
  • Decibel84

Alla dessa funderingar!

Sista dagen med hormoner, undersökning på onsdag och jag funderar:

tänk om mina ägg är dåliga, då spelar ju inseminering ingen roll?
    tänk om jag redan haft ägglossning?
    kommer jag att få ta sprutan ons eller torsdag? antar att man väntar tills blåsan är "rätt storlek"? Men vågar man chansa? Tänk om ägglossningen sker efter undersökningen och innan jag tagit sprutan?

• Decibel84
    mttp skrev 2015-10-27 21:06:54 följande:

Försök inte tänka så mkt för du kan ändå inte påverka hur dina äggs skick. Försök å må väl och fokus på nåt trevligt :)

Jag tror inte.man ha dåliga ägg. ?

När du är på undersökning så kollar dem upp äggets storlek.. om du har ägglossning så ser dem det. Då är ägget mellan ca 17-22 mm.

Jag har för mig att när man ägglosar så har man 40h på sig att blir befruktad.

Fråga dem hur stora dina äggblåsor är när dem gör ultraljud på dig :) är det i Malmö?

Imorgon ska du dit vilken dag i mens cykel är du i då?

Jag har säkert frågat förr men vad var era fel?

LYCKA TILL IMORGON

Hoppas verkligen det går bra för er

Mitt ägg var 18 mm och jag tog sprutan samma kväll...Behandlas i sthlm.
    Insemination imorgon:)
    tack!
  • Decibel84

Nu är jag JÄTTE förvirrad och vill gärna ha er hjälp

Vid mitt första möte när vi pratade om insemination så VET jag att hon sa att det kostar 2000 kr för tre gånger, fine tänkte jag.
    Hör sen om att folk inte alls betalar så mycket, utan bara betalar för en gynundersökning.

Nu ska jag göra min andra insemination och ska betala 2000 kr TILL, jag sa då att så sa ni INTE . Hon sa att det var ett missförstånd för det är 2000 kr per gång.

Jag mailar dom på kvällen och frågar om det är så att jag gör detta privat, eftersom det är så dyrt?
    Jag får till svar att det inte är privat, och att själva insemineringen är gratis men det som kostar 2000 kr är när dom förbereder min partners sperma

Så, ni som INTE betalar denna höga summa, förbereder man er partners sperma?

Finns det liksom ett alternativ att inte förbereda sperman eller jag fattar inte?

Läkaren skrev i mailet"känner inte till något annat sjukhus som genomför detta för en lägre summa men vet du någon så berätta gärna för oss"

Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter