• Decibel84

Vi som börjar Insemination Höst/Vinter

FruA78 skrev 2015-10-29 18:29:09 följande:
    Vi betalar också 2000 kr per gång för tvättning och prep. Vi går via landstinget men på en privatklinik.
    Precis, men jag vet att jag haft diskussionen tidigare och då har folk sagt"nej vi betalar inte 2000" :)
  • Decibel84

andra inseminationen gjord
    dom räknade det till 7.5 miljoner spermier som sattes in.
    gränsen går tydligen vid 2 miljoner för att dom ska vara "nöjda", så detta e ju bra:D

• Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-01 17:57:59 följande:
    Hej och välkommen! Vi går på Sophiahemmet nu men ev. blir det fertilitetscentrum om det blir ivf. Vi har två försök kvar med insemination innan det blir aktuellt att ställa oss i kö till ivf. Lycka till på onsdag.
    betalar ni också 2000 kr?
  • Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-02 09:51:21 följande:

Igårkväll kom mensen 15 dagar efter insemination :( Så nu blir det nya tag. Ringde till kliniken nyss och fick tid på onsdag för ett vul innan tablettstart. Känns skönt att vi får sätta igång igen snabbt att de inte hade fullt.

sorry såg att du svarat på det innan:)
  • Decibel84
    monn skrev 2015-11-06 10:45:35 följande:

Hoppas det tar sig snart för er! Och att ni får behålla det!

Jag och min man är 29år, har försökt i drygt 2 år. I februari i år fick jag plus men fick missfall typ 4 dagar efter det. Sedan dess ingenting. Känns nattsvart, men försöker se det positivt. Min man är väldigt stöttande och hoppfull. Jag har bekräftat PCO, men har sedan några månader ägglossning av mig själv runt cd 14-17, så det känns också mer hoppfullt. Innan jag slutade med p-piller hade jag ätit det i 12 år ungefär, kan väl ta ett tag för kroppen att återhämta sig :)

Hur gamla är ni?

Hur många läkarbesök innebär en insemination förresten? Tänker på hur mycket man behöver gå ifrån jobbet, är relativt nyanställt och har provanställning!

Oj vad långt det blev! :)

om jag inte minns fel...(vilket jag ibland gör i detta kaos)
    så gå  man på ett besök, där man kollar så att det är OK att köra igång med hormoner.
    sen kommer man på 2 besöket där dom ser hur det växt
    3 besöket , som är längre är insemineringen..då lämnar vi sperma på morgonen..eller vi..han:P...sen har vi gjort insemineringen vid 12-13
  • Decibel84
    monn skrev 2015-11-08 18:36:55 följande:

Så fyra besök på en månad? :) tack för svar!

precis, före en behandling:)
  • Decibel84

Känner inget ...beräknad mens på lördag.
    Kände i flera dagar i äggstockarna efter inseminationen men nu inget.
    Tror dock jag åkt på någon magsjuka grej, för det bubblar i magen och jag får gå på toa flera gånger...:(

• Decibel84
    Lowassyskon skrev 2015-11-11 00:41:44 följande:

Kanske hittat bra forum för mig. Lång story kort.. fick 2013 en dotter efter insemination. Försöker nu med syskon och har gjort en insemination nu i oktober. Vill inte hoppas på för mycket, det har man ju gjort förr å det kan ju få kännas. Bim imorgon eller på torsdag men ska enligt fertilitetsenheten testa på fredag. Tar lutinus just nu så alla gravidsymtom faller in under biverkningar. Säger jag inte högt att jag hoppas inbillar jag mig att smällen inte blir lika hård.

Vad är lutinus? jag gjorde min insemination nyligen också..BIM på lördag
  • Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-13 17:43:26 följande:

Inseminationen gick bra igår mannen lämnade jättebra prov igen så hoppas att det kommer att fungera. Nu till det jobbigaste, vänta i två veckor.

fick ni veta antal spermier...vi hade fan 7 miljoner jag blev impad..eller kanske mest min pojkvän..förra gången var det tydligen 30:O
  • Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-14 09:13:06 följande:
    Ja vi fick veta antalet spermier. Första försöket 30 miljoner efter tvätt och nu 35 miljoner efter tvätt.
    ah det är ju skit bra, jag var negativ till inseminationen för jag läste överrallt att det är som ett samlag..men så är ju absolut inte fallet för vid ett samlag så simmar bara ca 1000 spermier in, så det är ju stor skillnad;)
  • Decibel84

Jag var på VUL idag, blir inga hormoner eftersom jag har rester av en äggblåsa kvar, alltså ingen insemination denna gång:(

• Decibel84
    FruA78 skrev 2015-11-19 20:54:06 följande:
    Nej vad tråkigt. Mycket som vi måste kämpa mot :( Hoppas att ni kan starta igen nästa månad.

Idag är är det 8 dagar sedan inseminationen och idag kom molvärken. Har inte haft någon molvärk innan dess så nu hoppas jag verkligen att vi ska ha lyckats.
    jo, man undrar ju vad det beror på att det finns rester kvar:S

lycka till!
  • Decibel84

Har förbrukat mina 3 försök och nu finns det inget mer hjälp för oss förrän jag når BMI gränsen för IVF

Känns lite sorgligt då man haft kontakt med kliniken i över ett år.

• Decibel84
    FruA78 skrev 2016-01-25 18:53:32 följande:
    Javisst känns det jobbigt att behöva byta klinik. Vi har också gjort våra tre försök nu och sedan förra måndagen så står vi i ivf-kön. Väntar på svar på remissen så vi kan vända oss till vårdgarantin. Väntetiden är annars 7-9 månader och så länge vill jag inte vänta.

Har du många kilo kvar att gå ner tills ni får ställa er kön? Hoppas att ni snart får hjälp. Kram
    Jag har inte bytt klinik:)

Jag har gått ned 10 kg och ska ned typ 8 till
Svar på tråden Vi som börjar Insemination Höst/Vinter