• aztec

Marsbebis 2016

34+1 idag :)

Hade min undersökning imorse, nu väntar jag (som jag förväntade mig ändå) att läggas ln på hjärtintensiven igen för observation igen i 3dagar på mera mediciner i hopp om att det ska hjälpa. Hjärtat slår fortfarande som förra veckan, så ny undersökning på måndag och träffa hjärtläkaren på onsdag :)

Känns skönt att jag redan gjort detta en gång, vet jag mer vad som komma skall :)

Ända som är trist att jag och min man missade en hotellweekend som vi bokat in månader sen förra helgen (då jag var tvungen att ligga inne)... Vi hade/har även planerat in en övernattning på tisdag/onsdag nästa vecka som inte verkar bli av! Vi bokade in så vi skulle kunna mysa lite extra innan andra barnet skulle komma men ja, tji fick vi :D

Hoppas alla får en trevlig helg.

• aztec

Ingen förändring än med mera medicinering :/ dock så är han fixerad redan, 34+2, känns tidigt? :)

Känns skönt att vi fixat allt nu inför ankomst :)

• aztec
    Frida Li skrev 2016-01-24 10:31:47 följande:

Det var min dotter oxå o hon föddes några dagar senare

Oj, så tidigt alltså? x) tur jag ligger på sjukhus då ifall det skulle dra igång ;) nu blev jag lite nojig även om jag vet att alla är olika..
  • aztec

Vet inte om det var goda nyheter eller dåliga idag, blandat kanske?

Hade undersökningen i fm och bebisens hjärtrytm hade inte slagit om tyvärr. Så bara fortsätta äta medicinen tills på onsdag då vi får träffa barnhjärtläkaren igen. Men läkaren på undersökningen pratade med han via telefonen och troligtvis om det inte är förändrat på onsdag så blir det kejsarsnitt, kan bli så tidigt som på torsdagen! Bara tre dagar kvar! Kändes overkligt.

Nu väntar jag på läkaren på hjärtintensiven som ska bestämma om jag får åka hem tills på onsdag eller om jag måste stanna kvar. (de har platsbrist och mina värden har varit bra hela tiden så hoppas de släpper iväg mig.)

Men som sagt, hoppas att det slår om tills på onsdag, men börjar ställa in mig på att det blir kejsarsnitt nu och att de får fixa hans hjärta när han kommer ut istället!

Någon som gjort planerat kejsarsnitt? Hade en "vanlig" första förlossning..

• aztec

Tack alla! :)

Vi kom hem från akademiska nu för en timme sedan, det var oförändrat hos bebisen och de vill inte sätta mig på högre doser medicin. Så vi ska tillbaka till sjukhuset imorgon bitti kl 7.00 för snitt direkt på morgonen!

Så idag direkt efter undersökningen så fick vi träffat narkosläkaren samt hon som ska snitta mig imorgon osv. Mycket info att ta in och ta med sig hem.

Även om de talas om det i två veckor nu så kom det ändå som en liten chock. Att imorgon är han här! Hur länge vi (bebisen) blir kvar vet vi ju inte men preliminärt 1-2v om allt går som det ska :)

Jag börjar även slappna av nu efter ha spänt mig i två veckor känns det som, så är helt slut i kroppen och huvudet. Att imorgon är det inte någonting jag kan göra längre utan doktorerna tar hand om lillkillen.. Jag hoppas jag kan somna ikväll och att allt går bra imorgon! :)

• aztec

8.28 imorse kom lillkillen ut :) 3036g och 46cm "lång" ;) så han var inte så liten!

Snittet gick jättebra och har inte alls ont som jag trodde. Han fick komma direkt till neo intensiven för underhåll, pga hjärtat. Så efter min bedövning släppte där runt 11 så har jag legat där hela dagen med honom på bröstet då han mått så bra (förutom hjärtat)

Vid 17 så försökte de slå om hans hjärtrytm, men det fungerade inte så de gör ett nytt försök imorgon FM. Håller tummarna.

Jag och mannen är på BB nu och bebisen är kvar på neo. Men känns ändå overkligt och underbart! Världens finaste bebis ;)
  • aztec

Känts otroligt bra i snittet än så länge, men så var vi uppe och gick där vid 22 tiden, jag tänkte en sista gång innan jag somnar...

Svartnade för ögonen och sus i öronen. Skyndar mig tillbaka till sängen och dricker en massa vatten. Aj faaaaaan. Så ont jag får, magen och ryggen. Inte haft så ont på hela dagen! Vid 24 börjar det "gå över" och jag dricker en klunk vatten igen. Fan, så ont igen! :/ kan inte vara snittet som gör ont, måste vara tarmarna. Var bara att ha ont igen... Har fortfarande inte kunnat somna :/ verkligen stort fail. Önskar någon hade varnat mig om detta. Och hoppas jag somnar snart :(

• aztec
    Smilla80 skrev 2016-01-29 14:49:24 följande:

Usch vad jobbigt!! Hur känns det nu, har det blivit bättre?

Det positiva idag är att läkarna lyckades få hans hjärta att slå rätt! <3 så nu ska allt vara bra med honom! :D dock får han ligga kvar åtminstone till imorgon för observation.

Jag där emot har haft en dålig dag (förutom hans hjärta då) så det hela väger upp! Det är först nu vid 16 som jag lyckas komma upp ur sängen och gå lite utan att svarta framför ögonen... Jaja, ska tillbaka till sängen och vila lite innan jag kan åka ner till han igen <3
  • aztec

De lyckades med hjärtbehandlingen i fm, men tyvärr blev lyckan kortvarig då det blev dåligt igen på em :( så har spenderat kvällen där nere på neo intensiven och myst lite extra. Fick tom sondmata honom.

Men han får mer mediciner och de gör ytterligare ett försök imorgon igen. Håller tummarna!

Sen jag läser allt ni skriver men känner liten ork att kommentera just nu :( men hoppas allt går bra för er oavsett tankar och idéer från andra. Personligen tycker jag att man bör lyssna på sig själv och sin egen kropp. Skit i vad alla andra säger! :) önskar en trevlig helg!

• aztec

Skickar en mysbild. 46cm och 2636g idag <3

Sambon är hemma med dottern idag (besöksförbud här) så har klarat mig själv idag. Myst med bebisen och försökt gått så mycket jag kunnat.

De försökte med behandlingen igen, men istället hittade de ett dolt missbildning i hjärtat. Så nu har läkarna fått två saker de måste "fixa". Grät en stund efteråt men nu ikväll så känns det bättre igen. Bara gilla läget känns det som och hoppas på att det kommer ordna sig. Inget livshotande än så bara göra sitt bästa.

Tror jag blir utskriven imorgon em, sen får man ta en dag i taget :) <3
Svar på tråden Marsbebis 2016