Marsbebis 2016
Många ifrån sthlm här ;) själv har jag bara ett sjukhus att välja, akademiska sjukhuset här i uppsala, så valet är lätt! 8) känns skönt att slippa föda under semestertider och inte behöva skickas någon annanstans iaf.
Många ifrån sthlm här ;) själv har jag bara ett sjukhus att välja, akademiska sjukhuset här i uppsala, så valet är lätt! 8) känns skönt att slippa föda under semestertider och inte behöva skickas någon annanstans iaf.
Ätit charkuterier hela helgen, mums. Ska inte vara några problem om man fryser ner först. Hade aldrig klarat mig utan min parmaskinka!
Jag studerar denna grav så slipper anpassa mig för jobb! Sist gick jag hem med ca 1månad kvar, hade sparade semesterdagar som jag tog ut. Men denna gång tror jag att jag avslutar/tar paus med studierna från nyår. Får jag två månader att göra ingenting 8)
Ang jobb - Jag skulle gärna gått hem från jobbet ca en månad innan BF... Men sen vet man ju aldrig hur det blir! Kan ju bli tvungen att gå hem tidigare för man inte mår väl, eller jobba längre om de inte fått tag i vikarie... Min arbetsgivare ska gå ut med annons först i december men vet inte datum då tjänsten ska tillträdas... Hmmm.. Hoppas tiden räcker till att hinna lära upp den nya och allt.
Vet ni om det är klubbat o klart att föräldradagarna ska kvoteras mer lika mellan föräldrarna nu? Ngn som har mer info om det?
Trevlig kväll!
Jag blir hemma fram till årsskiftet 16/17 men börjar studera igen ht 2016 är det tänkt, studerar på distans så får ta hand om bebisen samtidigt ;) sparar vi föräldradagar där. (jobbet som betalar studierna, så inge lån) 2017 lämnar vi lite öppet beroende på mitt jobb.
Sist var jag hemma 6månader. Han ca 3, sen delade vi ca 70/30 i min fördel. Vi båda jobbade skift så gick ihop bra ändå.
Då min man jobbar skift och har högsta föräldrapenningen, så även om jag är hemma lägger vi de få dagarna på hans lediga. Tjänar ca 300:- per dag på detta! Allt för att spara första året så gått det går.
Går in i vecka 25 idag! Känns som om lillkillen står i magen och sparkar ner mot underlivet 8)
Åhhh härligt, jag går in i vecka 25 på söndag. Jasså din lille stampar neråt..?! Det gör nog min oxå- bara rörelser nedåt muffen... :( så jobbigt- kommer dom aldrig längre uppåt i magen ;) ? Min dotter var inte så långt ner ....
Jag är mest nojig över att jag Inte gått upp >_< de var nämligen på mig förra gången (bm och läkare) men antar att det alltid är något ;) ;) bakat dubbelsats lussebullar i helgen, ska äta några ikväll ;)
De brukar ju alltid säga att bebisen tar sitt först, så det är säkert ingen fara. Så länge du äter ok kost så
Ingen halsbränna än, men kmr nog senare. Det har det gjort förut.
Har dock fått en ny, mindre trevlig erfarenhet denna gång, hemorrojder Har precis köpt både salva o stolpiller. Brukar de försvinna då el hur funkar det? Började idag med detta så hoppas på snabbt försvinnande. Hur lång tid brukar det ta?