Marsbebis 2016
Jag hamnade i en förlossningsdep efter mitt första barn, förstod det inte då och tog mig lång tid att ta mig därifrån. Går fortfarande i samtalskontakt (inte nu enbart pga förlossningen och alla dess förändringar) MEN har redan nu bokat upp samtalskontakt efter denna förlossning enbart för att inte hamna på samma ställe som sist.
Jag önskar jag hade haft någon att prata med efter, det var mycket att jag kände mig ensammast i hela världen med dessa känslor och kände väldigt stor skam för detta. Så alla som känner något efter förlossningen som de vill prata om eller ta upp så hitta någon som du kan ventilera dessa känslor för. Inget man vill sitta med när man tar hand om en liten bebis 24/7, hjärnan spelar spratt redan som det är då.
Gladare nyheter! Gått in i v 26 idag, hade min "v25" tid hos bm idag, lyssna på hjärtljud, mäta magen, kolla blodsocker, hb samt blodtryck. Allt godkänt så gick snabbt ;) fått tider fram till v39 nu (om inget oförutsägbart händer) känns overkligt! Tiden rullar på.