• aztec

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2015-12-10 08:43:56 följande:

Gjorde två glukosbelastningar m dottern och en i v 12 nu. Skulle ha gjort en i v 28 också, men det är den jag slipper! Har haft finfina resultat på alla tre jag gjort, så min kropp verkar hantera socker väldigt bra. Hoppas det fortsätter så.

Snittet var oplanerat. Min bm hade inte känt något, men när jag kom in på förlossningen låg hon i säte o då blev det snitt. Kom in tidigt i värkarbetet, så det gick lugnt till men i journalen kallas det akutsnitt.

Var riktigt rädd för snitt innan, men det var helt okej. Hade såklart ont efteråt och behövde hjälp m att lyfta dottern o ta mig ur sängen i början, men de som fött vaginalt verkade ha lika ont de när man frågade runt kände mig dock snuvad på förlossningsupplevelsen ett bra tag, hade ju förväntat mig vaginalt... Nu är jag nästan mer orolig inför vaginalt eftersom jag iaf gjort snittet o vet hur det är!

Någon speciell anledning till att du fick göra glukosbelastning? Eller är det vanligt bara att jag har missat något? ;)

Aha okej! Är det något som de kommer kolla noga efter i slutskedet i denna grav eller brukar kanske inte hända igen? :)
  • aztec

Gått 28 fulla veckor nu. Firar med att ligga däckad med 39graders feber, dottern som smittat, själv legat däckad hela vecka men nu är hon frisk och jag sjuk. Härligt! Mannen kommer hem på söndagskväll först. Tips för att underhålla/underlätta? Bara legat på soffan hela dagen och tror inte hon tillåter det imorgon..

• aztec

Överlevde dagen! Fortfarande sjuk men inte legat helt död i soffan Hela dagen iallafall. Min flicka är 3,5 så mutade med att ta bilen till affären så hon fick köpa lördagsgodis och en ny leksak. Blev en enhörning som hon lekt med hela dagen sen. Det plus netflix funkade idag med!

Har ingen släkt i närheten men min snälla mor, 10mil bort, skulle åka hit imorgon så det ser vi båda fram emot. Träffa lite folk efter en instängd vecka :)

Inte blivit av att komma iväg till VC för influensa sprutan (bara onsdagar mellan 15-17) men ska ta mig dit nu nästa vecka. Blev påmind hur hemskt det var att vara sjuk som gravid. Blev som sagt däckad av influensan min förra grav och blev sjukskriven förra året för influensan i 5v förra vintern. Om jag inte hade varit så mottaglig (som jag tydligen är) så hade jag nog hoppat. Men blä, inte en sån här vecka till.

PS, 28+1 idag! Tiden går fort nu när julen är nära tycker jag

• aztec

V29 möte hos bm idag, gick smidigt. 117 i järn, 3,5 i socker, 145 i hjärtslag på bebis, 129/71 i blodtryck, +4 kilo, 27 i magmått (?) följde min kurva så allt var topp. Tog influensavaccin sen var det bara att åka hem ;) 4v till nästa tid...

Imorgon är det sista dagen på förskolan och mannen jobbar bara helgen ut, sen har vi iaf året ut ledigt tillsammans. Ska bli skönt!

• aztec
    Elenic skrev 2015-12-19 14:02:38 följande:

Vilka toppenvärden! Men allvarligt, har du bara +4 kg sen start? Nu väger inte jag mig, men jag gissar på att jag minst måste ha gått upp det dubbla.. Vad skönt det låter med ledigt. Jag har långledigt i jul men maken som nyss bytt jobb har bara ledigt i några dagar, så det blir nog ganska tuffa dagar hemma med barnen för mig (de behöver ju aktiveras, helst ute, för att inte börja klättra på väggarna...). Men det ska bli skönt ändå!

Ja, stor skillnad från min första grav då alla värden var "dåliga" ;) nästan så jag blir lite chockad att de är så bra. Dock mår jag sämre denna gång så är förvirrande. Ja "bara" 4kilo än så länge, men känns som 20 typ, mentala biten är nog jobbigast, att se och känna förändringarna i kroppen :)

Ja, min dotter är ledig tills den 11Jan så blir många dagar att behöva aktivera annars, speciellt när man bara vill sova om dagarna! Skönt att mannen är hemma tills årsskiftet iaf. Hehe.

Sov 10h i natt och sov ändå middag 2h sen efter lunch 0_o skulle kunna gå och lägga mig igen nu men vi ska tyvärr iväg och storhandla!
  • aztec

Jag sitter bara på träningscykeln 2ggr i veckan nu :) Helt slut utav vardagspromenaderna annars så bara glad att jag gör något utöver det. Foglossningen sitter i 24/7 nu så bara gilla läget.

• aztec
    Tessie83 skrev 2015-12-22 10:08:11 följande:

Hej!

En liten fråga. Vår lilla tjej har bf 27/3 (blir dock snitt nån vecka innan). Eftersom kylan ännu inte kommit kommer den säkert förr eller senare. Tänkte köpa en fleeceoverall. Har förälskat mej i en vit med öron på Lindex. Frågan är om jag ska köpa st 56 eller 62. Var själv stor när jag föddes och räknar med att hon också blir det. Tänker dock att 62 ändå blir lite för stort i början men vågar inte lita på att sommaren blir bra. Kanske kan vara skön att ha på sig även ute med båten kalla sommarkvällar. Så där står jag nu, 56 eller 62?

Följer det här, oxkså undrat vilken jag ska köpa. Någon annan som fått barn i mars innan, vad har de små liven på sig? Klarar de sig med bara en fleeceoverall i tex vagnen om det ligger päls och vagnpåse? :) fick mitt första barn i maj så hon låg bara i blöja typ ;)
  • aztec

Känner att jag måste få klaga av mig någonstans så sambon och släkt slipper det sen, när de vaknar...

Är hemma hos mina föräldrar för julfirande, sover i en stor 180säng med sambon och vår 3,5åring. Men nog bara fått 2h sömn inatt, så typiskt nu inför julafton. kunde först inte somna, men sen när jag väl somnat så vaknar jag av att jag legat så konstigt på axeln så kan fortfarande inte röra högerarmen. Kan inte somna om. Bebisen är vild(!!!) på natten så det stör också... När jag väl håller på att somna om några timmar senare så vaknar dottern och jag blir väl påmind om hur det är att dela säng ;) hon ska ligga på mig.. På min onda axel :( så var bara att ge upp där vid 7... Suck. men nu vaknade mannen så ska krypa ner och vila en timme innan det är dags att vara glad!

GOD JUL! :D

• aztec

Mysigt att börja fixa inför bebisen! Vi sa att vi ska börja ta tag i det efter nyår, känns skönt och framförallt allt att se mannen min engagera sig lite (;

Dock så väntar jag tills dottern är tillbaka på förskolan, full fart här om dagarna och känner mig verkligen gravid nu, åka och handla känns som om ett heltidsjobb! Tur jag har bilen (; verkligen skillnad mot min första grav då det var full fart tills dagen innan!

PS, sov 10h i sträck inatt! Plus sov en timme efter lunch (blev väckt hehe) 30+1 idag!

• aztec

Blev vagn shopping idag, blev en Brio Smile (paket) så allt blev fixat på en gång! Skönt, hehe, de monterade ihop den åt oss. Så nu står den i hallen.. 59dagar kvar :)

Svar på tråden Marsbebis 2016