• aztec

Marsbebis 2016

Wooop Wooop, halvvägs idag då! Firar med en dag i sängen. Bläää.

• aztec
    Zezziz84 skrev 2015-10-15 11:01:01 följande:

Allt gick bra:) blir en pojke den 22/3:)

Grattis!!
  • aztec
    Reflexen skrev 2015-10-19 23:01:52 följande:

Ang järntabletter: jag borde äta dem, men vågar inte pga att jag redan är så trög i magen. Vill inte riskera att magen blir ännu värre, nu är jag åtminstone inte helt förstoppad. Försöker äta järnrik mat ist, får väl se hur långt det räcker...

Jag fick laktulos utskrivet för att kunna ta mina järntabletter, kanske kan vara något?
  • aztec
    pomperiposa skrev 2015-10-20 16:10:44 följande:

Hej alla, läser i tråden då då och nu ser jag att jag inte är ensam om att vara orolig, jag kände rörelser för någon vecka sedan, som ett sprattel och även några dar innan den gången. Nu har jag inte känt något på nån vecka och blivit orolig, jag vet att jag inte behöver vara det, är i vecka 18, men men. Hoppas jag känner nån rörelse snart igen, har rul först om två veckor (allt såg bra ut på kub).

Järnvärdet var bra vid inskrivning, men jag har inte träffat bm sedan dess. Äter någon järntablett ibland som jag har kvar sedan tidigare (var blodgivare), men inte varje dag, äter ibland nån multivitamin, men tror jag får i mig ok via maten. 

Har ni också att magen är olika stor olika tidpunkter på dagen, min mage är nästan platt på morgonen, men jättespänd och nästan som en boll nu på eftermiddagen, är det någon mer?

Hej! Jag kände ingenting så tidigt så kanske är så att det är lite tidigt för att känna hela tiden än? Är i v 21 nu och den brukar hålla på på kvällen, varje dag tror jag? ;)

Men min mage är oxkså helt platt på morgonen och efter middagen känner jag mig höggravid! brukar äta något på kvällen men är på sprängd nu så går inte ner något. Hoppas det ska gå över någon gång, för jag är hungrig :D
  • aztec
    Elenic skrev 2015-10-21 15:15:35 följande:

Lycklig! RUL gick finfint idag och visade en pigg bebis som verkar må hur bra som helst. Flyttad ett par dagar så nytt bf 20/3, känns helt rimligt och ok. NU ska jag ta mig tusan börja njuta, så det så! (maken tyckte sig tydligt se en snopp på ultraljudet men jag är rätt säker på att han förväxlar det med navelsträngen, så det så - vi frågade inte om kön då vi inte vill veta...)

Grattis! :)
  • aztec

Drömde om kommande förlossningen i natt! Min man fick hjälpa mig föda på hall golvet medan dottern tittade på! Var inte optimalt! ;) någon annan som börjat tänka på förlossningen något? Jag är nog mer orolig denna gång än med första faktiskt!

• aztec
    hilda123 skrev 2015-10-21 19:16:27 följande:

Jag har oxå konstant huvudvärk. Värst på morgonen och sedan kommer den igen vid 15-16tiden men jag har fått för mig att man får huvudvärk pga hormoner? Vad ska vc göra tänker jag? Är distriktssköterska och enda anledningen till huvudvärk är väl isf högt blodtryck? Det kollar ju barnmorskan så det borde det hu inte bero på? Ingen annan som hört båt om hormonhuvudvärk? Ska kolla med min barnmorska när jag ska dit nästa vecka tänkte jag.

Hoppas du får hjälp snart! Funkar alvedon?

Hej jag har också haft och har hemsk huvudvärk! Har aldrig huvudvärk innan graviditeten och nu kan jag somna och vakna med huvudvärk :/ ringde bm om detta och hon sa bara, ta två Alvedon och se om det hjälper.. Vi kan inte göra så mycket -_-'''''
  • aztec
    Carabellis kusp skrev 2015-10-21 19:31:39 följande:

Jag är mycket förväntansfull. Älskade nästan varje sekund av min första förlossning! Vad är du orolig för? Hur var det sist?

Jag hade en väldigt bra förlossningen! Tror därför jag är mer orolig, eftersom alla förlossningar är olika ;) och jag kommer därför inte ha en lika bra denna gång. Något måste gå fel känns det som. Kommer det gå fortare (för fort) denna gång? Kommer jag inte klara av smärtan denna gång och behöva eda tex, som jag helst vill slippa ;) akut snitt?? sånna tankar. Inför första förlossningen tog jag det lite som det kom eftersom jag inte visste vad som skulle komma. Nu när man varit med om en är det annorlunda :D troligtvis kommer det gå jättebra, men det får jag se först efter ;)
  • aztec
    Carabellis kusp skrev 2015-10-21 20:00:26 följande:

Jg tänker snarare att eftersom det gick bra första gången kommer det gå bra igen! Är väldigt optimistisk och känner stark tilltro till min kropp när det gäller att föda. Jag vill också föda utan Eda som sist. Då använde jag lustgas. Har läst lite om dyktekniken och hoppas kunna föda med den.

Förhoppningsvis vänder mitt tänkande till något positivt närmare förlossningen ;) för vill ha en lika positiv upplevelse som sist ;) födde inte heller med någon smärtlindring så känner också stor tilltro till min kropp. Mest huvudet som målar upp skräck scenarion. Tog din förlossning lång tid? :)
  • aztec

Dottern kunde känna sparkar/buffar på magen imorse, var roligt att se hennes min! :D

Svar på tråden Marsbebis 2016