• mammave

Marsbebis 2016

Santine skrev 2016-03-18 22:54:04 följande:

Ja någon gång runt där eller runt 4månader! Helt beroende på hur barnet är! Men värst var barn nr 2 som fick kolik, då mådde jag sjukt dåligt över att sonen fick mer eller mindre klara sig själv på 4år!

Skönt att höra att det inte bara är jag som känner mig låst o knappt kmr in i duschen ibland. Min man klagar så fort jag ber om ngt o det gör det ju inte lättare. Tycker han kunde vara mer förstående att jag faktiskt är väldigt låst med VÅRT barn. Han gör saker här hemma men gnäller över det en del o det får mig att känna mig ledsen o dålig
  • mammave
    Frida Li skrev 2016-03-20 14:17:53 följande:

Min första förlossning var på 11 timmar o gjorde inte så ont som jag trodde. Bm sa att man kan säga att nästa tar halva den tiden, så det låter lagom :) men jag är rädd att inte hinna med att få epidural!! Då kommer jag få panik! Kan man åka in i förebyggande syfte, typ bo i korridoren? :)

Jag hann inte få epidural o kände lite: "hjälp"! Men det gick bra ändå. När de undersökte mig var jag redan öppen 10, bara en liten kant kvar,
  • mammave

Elenic: förstår hur du känner. Att de inte bara kan bita ihop o fatta att de måste finnas där för oss. Det hade ju vi fått göra om det varit tvärtom. Blir lite trött på män ibland som tkr synd om sig själva när vi tar det tuffaste lastet.

• mammave
    Smilla80 skrev 2016-03-26 09:44:13 följande:

Mammave hur funkar det för dig, "tajmar" amningarna/sovstunderna med när du behöver iväg o lämna/hämta så att det fungerar, eller hur får du ihop det?

Jag har liksom du Elenic och Reflexen den stora fördelen att ha en förälder nära, så vi ska få lite hjälp med lämningar på morgonen några ggr i veckan fram till sommarlovet (till att börja med), så det ordnar sig nog ändå! Skönt att veta!

Det här med samsovning, hur får ni till det bebismammor (och även ni som har erfarenhet av bebislivet sedan tidigare såklart)? Dottern somnar gärna vid bröstet på natten, och själv är man ju sjukt trött där mitt i natten. När jag försöker lägga ner henne i babynestet vaknar hon gärna, och man får börja om igen med amningen... Nån gång har jag somnat själv vid amning så har hon sovit vidare i min famn (jag halvsitter typ). Det är "livsfarligt" eller, att de sover i famnen? Man vill ju gärna att vi båda får sova lite. Några nätter har hon sovit flera timmar i sträck men det är väldigt oregelbundet än så länge.

Glad påsk på er alla!

Tack, än så länge har jag fått hjälp med en del hämtningar o lämningar, men snart får jag nog fixa det själv....
  • mammave
    mialinden skrev 2016-03-26 14:47:08 följande:

Mjölkstockning igen.. 39graders feber med alvedon i kroppen och galet ont i bröstet! Tur att mannen tog äldre dottern till zoo idag så jag har sovit och liggammar! Kommer nog snart behöva pumpa också så att det kanske släpper... känns inte bra att mannen ska till Polen i 5 dagar på måndag!!!

Massera när du ammar o lägg på värme (kanske du redan gjort). Tror det finns inlägg som värmer bra oxå, som du kan ha i förebyggande
  • mammave
    Frida Li skrev 2016-03-27 13:58:21 följande:

11.45 kom Moa till världen! Det blev väldigt tufft, snack om både snitt o sugklocka men i sista sekund tryckte jag på o kämpade. Vi kom in kl 02 i natt. Kl 06, var jag öppen 10 cm så det tog tid. Stor bebis! 4 kg, 51 cm.

Väldigt lättad men oxå väldigt trött.

Grattis!
  • mammave
    sandra84 skrev 2016-03-29 03:41:27 följande:

Igår klockan 14 kom regelbundna värkar från ingenstans på självaste bf-dagen. 16 var vi innne på förlossningen och 3 timmar senare var vår trea, en underbar liten tjej ute. Hade en barnmorskestudent med under hela förlossningen, vilket var guld värt. Allt har gått hur bra som helst. Lycka till alla ni som har förlossningen kvar!

Grattis!

Madski: jag har aldrig känt ngt före o sen har de varit ute 5,5 resp 4h efter vattenavgång
Svar på tråden Marsbebis 2016