Marsbebis 2016
Cateys: lycka till idag! Skulle ni kolla kön?
Elenic: tack för tips. Jag får kolla in den oxå. I vår lilla stad finns inget större utbud så behöver åka några mil
Cateys: lycka till idag! Skulle ni kolla kön?
Elenic: tack för tips. Jag får kolla in den oxå. I vår lilla stad finns inget större utbud så behöver åka några mil
Hej alla! RUL gick bra, är så glad!!
Vi ska få en flicka!!
Allt gick bra på rul idag. Vi ska få en liten kille till ! Är så tacksam! 12/3 blev senaste budet. Så imorrn ska jag börja visa upp magen :) hur har det gått för er andra ? Kram
Grattis till lyckat RUL och till den lilla killen! Även jag hade RUL idag och allt såg toppen ut. Vi tog inte reda på könet. Får bli en överraskning. Fick ett något tidigare bf och är helt plötsligt i vecka 20 (19+2) med beräknad bf 5 mars.
Hur många av er har barn födda 2013? Har en liten dotter Mariella här hemma som är född juli 2013 :) Ska bli så kul och se hur hon kommer att vara som storasyster, hon har varit en liten ängel åt sina kusinbebisar som fötts men att mamma ska få en kan ju va en helt annan femma!
Allt gick bra:) blir en pojke den 22/3:)
Jag är så sjukt trött! Har varit trött hela graviditeten, men de senaste dagarna har jag somnat vid åtta med barnen och ändå varit trött vid fyra redan Är det ngn mer som är så här trött? Känner att jag bara jobbar o sover just nu
Bonebag: skönt att allt såg bra ut!
Ringde nyss mvc om saken, dem rådgav mig att äta mer järn och att alltid få i mig små mellanmål mellan mål, skulle testa i ca 2-3 veckor innan jag hör av mig på nytt dvs om det inte har blivit bättre för då kan det vara något annat ämne i kroppen som jag saknar! Tycker du absolut ska kolla upp det! Inte kul och gå så trött jämt!
Jag känner verkligen igen mig!
Hade hoppats på att tröttheten skulle lägga sig lite nu i andra trimestern, men på vissa sätt har det nästan blivit värre. Jag är hyfsat pigg när jag går till jobbet, men väl framme efter bussturen så skulle jag kunna somna i hissen...
Kolla upp om du kan få hjälp från BM och MVC.
Jag kontaktade min BM förra veckan. Hon konstaterade lågt blodtryck, fortsatt lågt hb i blodet trots järntabletter varje dag sen v10. Nu misstänker de sk blodbrist. Symptomen är trötthet, yrsel, huvudvärk, blekhet etc. Stämmer 100% på mig. Ska lämna prover idag.
Hoppas att du känner dig piggare snart!
Kram!
Den här veckan är det dags för oss, RUL på onsdag. Är då i 18+4 (enligt KUB-dateringen) och är nyfiken på om det vidhålls eller ändras på, men allra allra mest grymt nervös. Har hamnat i den där "tänk om jag bara är tjock" spiralen, trots att jag sett en liten levande krabat där inne på två UL tidigare. Märkligt! Skönt nog är min make lugn och trygg och helt säker på att allt är bra. Men jag fattar inte varför jag inte riktigt kan connecta till den lill*. Hoppas så innerligt på att allt går bra på onsdag och att det kan ta ur mig de sista tvivlen. Kram på er alla och ha en fin vecka!
Varje dag låter som en bra idé - min bm tipsade om att ta niferex på kvällen innan man lägger sig, gärna ihop med C-vitamin, t.ex en kiwi. Ska tydligen tas upp bättre än på fm eller em som jag brukar ta dem.