Marsbebis 2016
Håller också med om att riden kan sakta ner lite. Sista gången och älskar att vara gravid. Men det är ju lätt för mig att säga eftersom jag hittills mår väldigt bra. Förstår er som har det tufft att ni vill att tiden ska gå fort.
Håller också med om att riden kan sakta ner lite. Sista gången och älskar att vara gravid. Men det är ju lätt för mig att säga eftersom jag hittills mår väldigt bra. Förstår er som har det tufft att ni vill att tiden ska gå fort.
Reflexen: jag förstår dina tankar om fl. Min första var planerat snitt pga säte (vilket jag kände själv o vill ha ett ul för att kolla det då bm var osäker). Med min andra hade jag många tankar om snitt el vaginalt (snittet var en positiv upplevelse). Till slu, efter samtal med läkare, bestämde jag mig för vaginalt (jag fick bestämma själv efter att ha bråkat lite med vården). Och denna förlossning gick oxå väldigt bra (förutom lite komplikationer med moderkakan efteråt). Så nu kör vi på vaginalt (om inget annat inträffar). Har dock inte hunnit fundera på fl än, men är väl dags nu (v 29+0 idag). Allt beror ju på hur det går o det finns risker med båda sätten o man vet ju tyvärr aldrig hur ens egen blir....
Madski: jag kan få som håll några cm ovanför naveln, men det släpper ganska snart.
Har inte heller köpt mkt, dock en syskonvagn. Det känns som det är lååååång tid kvar, men är ju redan i v 30+ Men å andra sidan har vi det mesta kvar efter sonen.
Kram på er som har ont el mår dåligt! Jag är mest bara trött, så jag har tur. Måste vara jobbigt att må dåligt/ha ont och samtidigt vilja njuta av en graviditet
Har en marsbebis innan o då hade vi bara fleeceoverall o nedbäddad i vagnen Sen är de ju väldigt olika varma. Han var väldigt varm av sig oxå.
Jag har tilltagande "mensvärk" i samband med mina sammandragningar. Är det nåt man bör kolla upp så det inte påverkat cervix?
Har haft sammandragningar sedan säkert 5-6 v, men nu började det plötsligt kännas en hel del här under kvällen.
V 33 idag och är så trött. Har bara jobbat två dar efter julledigheten, men känns tufft att jobba heltid 6 veckor till. Jag har ju inga andra besvär än tröttheten så ngn sorts sjukskrivning lär det ju inte bli tal om. Hade gärna jobbat halvtid nu Vet ngn vilka regler som gäller om man vill jobba bara halvtid från nu? Har ju ingen lust att ta föräldradagar redan....
Jag förstår dig! Jag går in i v 33 imorgon. Och halvtid på tisdag... Som jag förstår det har man rätt till deltid utan ersättning utan att det sänker SGI, så för de som har råd är det ju ett bra alternativ! Kolla med försäkringskassan, de har ju telefontid även på söndagar!
Känner precis samma! Inga direkta krämpor men känner mig sliten. Vecka 33 idag och planerar att jobba sex veckor till. Jobbar dock bara 80 procent sedan tidigare men lämnar och hämtar dottern på förskolan varje dag och just nu är hon en ganska bestämd 2-åring så det flyter inte direkt på smidigt! Jag funderar dock på att ta några semesterdagar sista jobbveckan för att få lite mer tid för återhämtning innan bebisen kommer. Du har inte möjlighet att göra något liknande? Man kan ju ta någon dag i veckan fram till föräldraledigheten.
[quote=76225248][quote-nick]aztec skrev 2016-01-13 16:48:27 följande:[/quote-nick]Hade tid för tillväxtultraljud imorse, +20% (tänkte faaaaaan en stor bebis, storasyster var minus 17%) men så upptäcker bm att barnet hjärta slår i 220..
Får sätta på en ctg och därefter träffa läkare. Ställer diagnosen "förmaksflimmer" på bebisen. Bebisens hjärta slår inte som den ska men inget strukturellt fel på det.
Okej. Blir uppkopplad på ekg? Mitt hjärta slår normalt.
Slutsats, blev nu inlagd på kardiologi avdelningen, uppkopplad på någon apparat 24/7, jag måste börja äta en hjärtmedicin så den kan gå över till bebisen för att få dens hjärta att börja slå rätt. Dock måste jag ligga inlagd tills på fredag åtminstone för att se så inte mitt hjärta blir knas och hoppas på att det hjälper!! Annars vet jag inte, värsta scenario är att de får plocka ut bebisen och fixa det då. Men de verkar optimistiska :)
Tänker mycket på Om jag inte hade haft tul idag, hade bm upptäckt detta då? :/ hade kunnat gå så långt som hjärtsvikt på bebisen.
Men ja, hoppas på det bästa nu :)[/quoj
Jobbigt Men om läkarna inte verkar oroade så är det nog ingen större fara. Vilken v är du i?
Bm lyssnar ju på hjärtat så hon hade säkert hört det oxå.