• mammave

Oj, 242 olästa inlägg. Har lite dålig tid till internet nu ;)
    Usch, vilken fasa med magsjuka så nära bf :( Hoppas ni kryar på er fort.
    Ska försöka läsa ikapp vid tillfälle. Antar att jag har några att gratulera i efterskott.
    Här pusslar vi ihop vardagen, inte det lättaste alltid med två olika lämningstider på förskola och förskoleklass och två olika hämtningstider. Och däremellan en massa amning ;) Men det blir nog lättare med tiden.

• mammave
    Emzaan skrev 2016-03-03 19:33:58 följande:

Kl10:00 i förmiddags fick vi en liten son. Stor för sin vecka. Alla mår vi bra, men det gick lite fort. Vi kom in 9:30.

Grattis! Jag tyckte jag hade en snabb förlossning (var inne 1,5h), men detta var ju väldigt snabbt
  • mammave

Hannis: grattis!
    Försökt läsa ikapp, men familjeliv är lite segt. Hoppas jag inte missat att gratta ngn som fått.
    Snart har vi fått allihop. Jag tyckte faktiskt tiden gick ganska fort innan bf. Jag hade sett till att ha lite hemmaprojekt att jobba med, som typ rensa vinden och källaren. Och sen har jag ju två till som jag försökte hitta på saker med innan lillebror kom och tog en hel del mammatid (kanske inte det lättaste om man har ont). Sedan vet jag inte om jag blivit mer otålig om jag gått över mer, nu gick jag ju bara över en dag (till skottdagen, så hade faktiskt kunnat tänka mig att vänta en dag till ;) )

• mammave
    Elenic skrev 2016-03-11 12:19:42 följande:

Oj, ja det låter minst sagt utmanande! Här hoppas jag att maken kommer kunna lösa de flesta lämningar på morgonen av storbarnen (och nu när våren kommer kan de ju faktiskt gå/cykla till skolan också) och hem får de gå själva alternativt att jag kommer promenerande med barnvagnen och går med dem. Så logistiken känns som att vi kommer få till. (Och det var lite min tanke också med att ha en riktig sladdis, att just DET skulle bli lättare.)

Hoppas att det är mysigt också mellan all amning och logistik. Gissar att syskonen tycker att det är jätteroligt med en liten, eller? Kram!

Absolut så myser vi så mkt vi hinner emellan

Syskonen älskar lillebror o är lagomt intresserade, inte för på men visar intresse o vill mysa med honom oxå
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2016-03-13 02:57:16 följande:

Hälsning från Danderyds sjukhus; flicka född om kvällen 12 mars.

Åh, grattis!
  • mammave
    CatEyes skrev 2016-03-14 17:54:58 följande:

Grattis till alla som fått sina bebisar!! Hinner inte riktigt skriva här så mycket.

Lillan är 10 dagar nu och dagarna flyger förbi. Skulle ljuga om jag sa att vi lever i en rosa bebisbubbla just nu.

Mina dagar består av mina gråtattacker, amning varannan timme så det blir bara 2-3 timmars sömn på nätterna och sonens skrik/trots/kastar allt han hittar på mig. Känns jätte jobbigt att amma så ofta för att sonen blir så ledsen för att jag inte ger honom tillräcklig med uppmärksamhet.

Min stackars man är min största stöd just nu, skulle aldrig klara det utan honom. Han vet exakt vad han ska säga för att lugna ner mig.

Förlåt för ett så negativt inlägg. Vi har längtat så mycket efter lillan så jag hoppas att det vänder snart så att vi kan njuta helt.

Det blir bättre med tiden. Kram! Har oxå lite dåligt samvete för att jag inte hinner med de andra så bra, men försöker tänka att det bara är en kort period i deras liv o att ett syskon är ovärderligt.

Grattis till de nya bebisarn som kommit nu i dagarna!
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2016-03-16 15:20:08 följande:

Läkarkontrollen idag gick fint och blåsljudet på bebisens hjärta var borta. Bebisen har ökat i vikt sedan utskrivningen, vilket indikerar att amningen funkar (gult bajs också ). Känns bra! Vågar kanske ta till mig bebisen nu.

Vad skönt!

Smilla: snart har du nog en liten bebis i famnen
  • mammave

Santine: grattis!

Sitter oxå mest i soffan o ammar dygnet runt känns det som. Jisses vad låst man är. Jag hade förträngt att det var så i början. Väldigt mysigt, men får dåligt samvete mot övriga familjemedlemmar Men har för mig att det lättade lite runt tre månader, så till sommaren blir man förhoppningsvis lite mer fungerande

Svar på tråden Marsbebis 2016