• mammave

Marsbebis 2016

Carabellis kusp skrev 2015-11-04 20:13:02 följande:

Fast hellre 1 mars än 29 feb!

Jag är också trött, orkar inte riktigt med mina arbetsdagar. Har en helt oförstående chef. Jag har mer att göra än nånsin och får lära upp ny personal och även ha hand om en praktikant... Har du ett jobb som tillåter lite slackande?

Tyvärr går det i ett hela tiden på mitt jobb

Men fick nyss provsvaren på hb och järn och tydligen hade mitt järnvärde halverats, så bm förstod att jag är supertrött. Ordinerad 2 niferex om dan och järnrik kost. Hoppas bara magen min fixar det någorlunda......
  • mammave
    MariaSthlmS skrev 2015-11-09 15:51:42 följande:

Ser att ni är många som pratar vagnar nu, det är ju alltid kul! Någon som har så små storasyskon att dubbelvagn blir aktuellt? Vår äldsta kommer vara strax under 2 år när bebisen kommer, och han har alltid gillat att åka vagn. Känns därför inte aktuellt att köra med enbart ståbräda. Eftersom sonen är ganska stor (väger snart 15 kg) går Emmaljunga Double Viking och Kronan Duo bort direkt (maxvikt 15 kg i deras sittdelar känns inte långsiktigt), och då återstår väl typ Bugaboo Double Donkey. Gillar att den kan bli en enkelvagn (skönt på dagtid när sonen är på förskola) men inte att den har lufhjul och icke-ergonomiskt handtag. Någon som har erfarenhet av denna, eller annan bra syskon vagn för 2-åring + nyfödd?

Jag har köpt en babyjogger city select och tycker den verkar väldigt bra. Den går även att göras om till enkelvagn :)
  • mammave
    Elenic skrev 2015-11-11 08:41:41 följande:

Apropå jobba.. Hur länge har ni med "vanliga" (dvs. inte tunga, farliga jobb) jobba? Jag har noll erfarenhet av det här då båda mina andra barn var väntade I mitten av augusti. Då gick jag helt enkelt på semester i juli och var sedan ledig tills de kom. (Iom att de föddes sent båda så var jag i princip ledig de sista 7-8 veckorna.) Jag har tidigare graviditeter också varit sjukskriven på 50% pga foglossning från ungefär nu, vilket inte känns som ett behov den här gången.

Just nu känns det som att jag tänker jobba fram till 1:a mars och sedan jobba hemifrån fram till förlossning i princip. (Blir ju intressant att min jobba hemma/ta det lugnt period då börjar med storbarnens sportlov - hur tusan ska jag kunna hitta på skojsigheter med dem? Nån skidresa lär det ju iaf inte bli. ;) )

Men det kanske är helt ohållbart?

Jag har ett fysiskt väldigt enkelt jobb (kontor och åker bil till jobbet), däremot väldigt stressigt och stort ansvar och mycket personal att "ta hand om". Är just nu sjukt trött varje dag efter jobbet och får mycket sammandragningar de stressigaste dagarna. (Är sådär att det kan vara svårt att hinna gå på toa eller äta mat då.) Men de normal dagarna känns det helt ok. Så, hur tänker ni som är lite i samma sits som jag?

Låter likt min arbetssituation. Sist jobbade jag till typ samma dag (jobbade fred o fick på sönd samma vecka). Så tänker nog lite samma nu om jag orkar. Vill inte "slösa" på föräldradagar o sen vet man ju inte om man går över ett par veckor..... Men får somsagt se vad jag orkar när det närmar sig. Är ju supertrött redan pga järnbrist. Men den blir väl bättre snart hoppas jag.
  • mammave

Bryr mig inte heller om vikten. Vet inte ens hur mkt jag gått upp, bm glömde väga mig sist

• mammave
    aztec skrev 2015-11-15 17:55:23 följande:

Jag är mest nojig över att jag Inte gått upp >_< de var nämligen på mig förra gången (bm och läkare) men antar att det alltid är något ;) ;) bakat dubbelsats lussebullar i helgen, ska äta några ikväll ;)

De brukar ju alltid säga att bebisen tar sitt först, så det är säkert ingen fara. Så länge du äter ok kost så

Ingen halsbränna än, men kmr nog senare. Det har det gjort förut.

Har dock fått en ny, mindre trevlig erfarenhet denna gång, hemorrojder Har precis köpt både salva o stolpiller. Brukar de försvinna då el hur funkar det? Började idag med detta så hoppas på snabbt försvinnande. Hur lång tid brukar det ta?
  • mammave
    AKF skrev 2015-11-17 16:49:06 följande:

Tack!

Vissa dagar funkar lunchpromenader, men ibland (som idag) kan jag knappt gå pga att bäckenet liksom låser sig och det känns som knivar i baken. Fick t.o.m ta taxi mellan två möten idag trots att jag alltid går den sträckan.

Jag har inte testat bälte än, jag har ont så långt ner... Hjälper det då? Bältet verkar stötta högre upp? Ni som har erfarenhet sv bälte, vad säger ni?

Fy, lät jobbigt Lider med er som har det tufft. Här är det, än så länge, bara järnbrist o trötthet. Det är tur att jag rör mig en del i jobbet för når jag kmr hem orkar jag inte och somnar oftast runt åtta (idag lite senare, men supertrött nu).

Aztek: jisses, trodde de skulle försvinna med salva o suppar efter några dar Lät inte alls trevligt
  • mammave
    Smilla80 skrev 2015-11-18 13:46:50 följande:

Vill bara säga till alla er tjejer därute att ni är SÅ fina precis som ni är, oavsett vikt, byststorlek eller något annat. En gravid kvinna är det vackraste som finns tycker jag, oavsett kroppsform och vilken form magen antar - stor, liten, toppig, bred, låg, hög... You namn it. Var stolta över er själva o era kroppar som lyckas bära och föda fram en sådan liten gudagåva! <3 kramar

Bra skrivit! Håller med! <3
  • mammave

Carabellis kusp: det är ju jättemkt som hänt dig senaste tiden. Inte konstigt att du mår dåligt. Dock behöver du få hjälp att bearbeta allt tror jag. Kramar i massor

• mammave

NellieMeja: Att barn gråter vid lämning behöver absolut inte ha ngt med att göra att de inte trivs på förskolan. Det är oftast själva separationen de tycker är jobbig. Båda mina barn har gråtit vid lämning o min minsta gråter ofta när jag går utan honom, även om han är med pappa. De vill helt enkelt inte att mamma går. Ringer jag två minuter senare är han jättenöjd o så även på förskolan.

Men förstår att det är jättejobbigt, men de flesta barn gör det pga separationen från föräldern. Känns det kanske bättre om du ringer o kollar hur det går på förskolan? Det gjorde jag varje dag i början o då lekte de glatt. Som du säger så kmr det gå över, men vet hur jobbigt det är o det är bra att du tog upp det med personalen. Jag har själv gråtit på väg till jobbet efter lämning, men är numera trygg i att de blir väl omhändertagna o att de är glada under dan.

Svar på tråden Marsbebis 2016