• AKF

Marsbebis 2016

AnniAy skrev 2016-02-26 13:17:14 följande:

Båda börja med värkar. Första gick vattnet i undersökningsrummet och andra efter hinnsvepning. Ja men då kommer det antagligen gå väldigt fort den här gången för dig me :)

Ja usch. Har inte haft influensan sen 2010 så trodde väl att jag skulle komma undan i år också :) men nej haha. Har du testat med galieve? Det är faktiskt det enda som har hjälpt mig någorlunda iallafall.

Det har inte hjälpt på mig tyvärr men min bästa vän har blivit alvedon, badkar samt te med honung haha

Låter som kloka hemmarecept! Jag älskar badkaret nu, men vågar inte bada när jag är ensam hemma ifall jag inte kan ta mig upp. Haha. :D

Har inte testat galieve, är det en tuggtablett? Tyvärr brukar jag må förbaskat illa av de där tuggtabletterna, så de hinner inte verka. Det var därför jag gick över till omeprazol i kapselform, dock måste man ju ta dem ett par dygn i rad så det är inte något snabbverkande.
  • AKF

Uppdaterat vår lista nu, fyll gärna på!

BF-lista

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

NinanaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2

Emzaan 27/3

AKF: 28/3

Sandra84: 28/3

Frida Li: 29/3

• AKF
    AnniAy skrev 2016-02-27 00:24:52 följande:

Ja Gud det hjälper verkligen mot typ allt haha vi har ett ganska stort badkar så jag kan typ vända mig innan jag kommer upp på knäna sen stå upp haha

Nej jag klarar inte av tuggtabletter haha dom är hemska. Man dricker den och den smakar mint plus så hjälper den på en gång :)

Åh, värt att testa med andra ord! Tack för tipset! :)
  • AKF
    Elenic skrev 2016-02-26 17:25:41 följande:

Första förlossningen startade med vattenavgång 02, värkar från 04 och dottern född 14. Var dock helt öppen 10, men fick en lång paus innan utdrivningsskedet startade (var helt slut efter att inte sovit alls natten innan). Andra förlossningen startade med värkar och kraftig blödning, varför vi åkte in direkt (var på sjukhuset 15 min efter första värken). Då var jag redan öppen 7 cm och sonen är född mindre än 2 timmar efter första känning... Denna gång tror jag på en förlossning mellan 2 och 4 timmar om allt startar naturligt, men man vet ju aldrig - kan gå snabbare och även ta mycket längre tid....

Visst är det så, det går ju inte att veta!

Hur gick det med din sjukskrivning förresten? Jag ringde till FK härom dagen efter att ha sett att beslut bara fanns till 29/2, och fick jag veta att handläggaren godkänt sjukskrivningen hela vägen, men att pengarna beslutas med korta intervaller när den sjukskrivna är gravid. Jag blev väldigt lättad!
  • AKF
    mialinden skrev 2016-02-28 22:40:21 följande:

Hoppar på tråden :)

Har bf 14 mars men det känns redan som jag går på övertid då första dottern kommer i v37+0. (37+5 är jag i idag) men med tanke på alla problem denna lilla krabat har ställt till med så får man säkert gå till v42 ;)

Foglossning och stopp i en njure har bebisen orsakat men som tur är ska det lösa sig om den bara vill komma ut någon gång! Helst imorgon Jag tycker det skulle vara kul med en skottårsbebis!

Välkommen! Det låter som att det varit en tuff graviditet för dig! Några känningar på att bebisen är på gång nu då? :)
  • AKF

Idag längtar jag så efter att vår lilla nya älskling ska vara ute. 28 dgr till BF. Rör mig lite mer på helgerna för att göra lite mysiga saker med familjen, tar det försiktigt förstås, men fyyy tusan va ont jag får. Idag är jag helt slut och det känns som att rygg och höfter ska gå av. Jag längtar efter barnvagnspromenaderna, att kunna sträcka ut stegen och orka gå, gå och gåå långt.

Börjar nog bli dags att ta det lugnt även på helgerna, man vet ju aldrig när förlossningen börjar.

• AKF
    Carabellis kusp skrev 2016-02-29 13:25:10 följande:

Usch, nu går min oro på högvarv igen. Kände bebisen röra sig i natt, men sedan helt stilla under förmiddagen. Sprang in på mvc och fick bekräfta att hjärtat slår, men ska nu till ds för ctg.

Åh va jobbigt! Antar att din bebis brukar vara aktiv på förmiddagarna. Bra att du ska till DS och kolla upp det! Hoppas att CTG ser bra ut och att din oro stillas. Tänker på dig! Kram!
  • AKF
    Smilla80 skrev 2016-02-29 08:46:18 följande:

Kära feb-/marsmammor, hur tänker ni bädda i vagnen såhär på vårkanten? Tror vi berört ämnet förut (så ursäkta upprepningen) men nu blev det plötsligt högaktuellt för mig igen då vi äntligen fått hem vår nya vagn (och babyskydd), iiiiihhh! Har inte fått barn på våren förut så det har varit lite enklare på sommar och vinter med jämnare temperaturer osv... Visst är det så att ett äkta fårskinn både värmer och kyler och att man därför kan använda det hela tiden om man vill?!

Har ingen erfarenhet av fårskinn alls faktiskt. Vi kommer att ha lite lager på lager, något beroende på om det fortfarande är kyligare.

Har två olika tjocklek på overall beroende på temperatur, sen kör vi filt över och så har vagnen ett lock eller sk topp. Det kan ju vara riktigt kallt fortfarande i slutet av mars. Tycker att det varit lite svårt att planera kläder och vagnbäddning för en vårvinter-bebis. Första barnet kom i augusti och det var lite lättare, det håller jag med om!
  • AKF
    Emzaan skrev 2016-03-03 08:51:39 följande:

Tack för alla tankar. Är i v 36+3 nu så bf var 27 mars. Är fortfarande hemma, men värkarna har satt igång. Har kontakt med förlossningen på sös. Maken har fått ok att följa med han har inte haft feber sedan igår. I panik ringde jag min mamma i morse och jagade upp dem så de är påväg hit, en resa på ett par timmar. Fattar inte varför mina barn har så brottom. Blir inget södra BB för min del.

Va spännande! Stort lycka till nu!
  • AKF
    Frida Li skrev 2016-03-03 10:28:10 följande:

Vad många sjukhus ni var att välja på i Sthlm! Jag har typ 1 av välja på i Skåne o jag tar ju den som är närmast, 25 min bort :) Victoria födde ju på Karolinska, e det bra där? Tillhör man ett visst sjukhus eller man får välja?

Det kan verka som att man har många 'val' med vårdval i Stockholm, men i själva verket är det mer ett önskemål när det väl kommer till kritan. Du kan bli skickad någon helt annanstans när det är dags.Dessutom så råder det, vad jag förstår, redan brist på platser i förlossningsvården, och än värre blir det nu i vår när BB Sophia och Södra BB stänger.
Svar på tråden Marsbebis 2016