Marsbebis 2016
Börjat tänka rätt mkt på förlossningen nu. Jag får olika scenarion framför mig och funderar på om det kommer att vara likt den förra. Minns kroppen och hjärnan eller har man blivit ringrostig, äldre och sämre på att föda barn? Typ såna tankar... Jag är rätt trygg med det som kanske var jobbigt sist, som allt som kommer efteråt, amningsproblem etc oroar mig inte nu, för jag har gått igenom det och vet hur jag ska göra. Men själva förlossningen - jag minns inte så mycket när jag tänker efter... Det var ett snabbt förlopp, från öppen ca 3 cm till 10 på 2,5 timma. Personalen hann inte med på det snabba förloppet riktigt, jag födde många timmar tidigare än vad de 'räknat ut' så jag har bett att man har det i åtanke den här gången. Jag satt på pilatesboll första delen. Smärtlindringen blev lustgas och akupunktur. Vi hann inte med så mkt annat...
Någon mer som funderar mkt? Hur tänker ni kring smärtlindring? Vad är era erfarenheter ni som fött fler än ett barn, var det liknande förlopp de olika gångerna eller skiljde de sig åt?