Marsbebis 2016
I Jönköpings län får du veta! :)
I Jönköpings län får du veta! :)
Är tyvärr fortfarande i samma sits som du, Elenic! Tvivlar på att det är någon där i magen och ifall det nu ändå skulle vara en bäbis, så tvivlar jag på att den är frisk. Det är verkligen skitjobbigt och så totalt onödigt att lägga energi på! Får vänta två veckor till på mitt RUL, vilket ju också känns som en evighet.
Är lite orolig för jag har ont i magen ibland, ibland vid vila o ibland vid rörelse/ansträngning. Tycker det är svårt att veta om det är matsmältningsont eller gravidrelaterat. Försökte faktiskt ringa min bm om det idag, men det fanns ingen telefontid förrän imorgon.
Tack Mammave! jag hoppas den här känslan minskar mer o mer ju längre vi nått. Sen i mars nån gång kommer den ju visserligen bara ersättas av den eviga mammaoron istället
Ang järntabletter: jag borde äta dem, men vågar inte pga att jag redan är så trög i magen. Vill inte riskera att magen blir ännu värre, nu är jag åtminstone inte helt förstoppad. Försöker äta järnrik mat ist, får väl se hur långt det räcker...
Lycka till på RUL idag, Elenic! Håller tummarna!
Härligt Elenic! Precis det besked du skulle få!! grattis!
Jag har faktiskt bokat ett privat ul på fredag. Ska vara ledig nästa vecka och hoppas nu på bra ul, så jag kan slappna av under semestern! RUL 3 nov, så det är inte så långt emellan. Men med tanke på mina domedagstankar är det värt att boka det här privata.
Kul, Smilla!
Jag tycker att det är ett bra sjukhus, har träffat bra o duktiga läkare där. Blivit väl mottagen på kkmottagningen när jag fått mf och vid utredningen. Bara nån sköterska som varit lite dålig på att ge tydlig info över telefon, när jag behövde tips om smärtlindring vid mf. Käkade ganska många tabletter för mycket ett tag, men var iaf smärtfri!
Jg tänker snarare att eftersom det gick bra första gången kommer det gå bra igen! Är väldigt optimistisk och känner stark tilltro till min kropp när det gäller att föda. Jag vill också föda utan Eda som sist. Då använde jag lustgas. Har läst lite om dyktekniken och hoppas kunna föda med den.
Lycka till idag, NellieMeja!
Carabellis: de upptäckte det först på förlossningen! Jag tror hon legat så länge, för hon kunde inte räta ut benen när hon kom ut. Var liksom formad efter att ha varit fixerad m rumpan i mitt bäcken min bm hävdade att hon legat rätt tidigare, men det tvivlar jag på.
Grattis till fint resultat, NellieMeja! Så skönt!