Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Varför rekommenderar man att gravida ska vaccinera sig egentligen? Vet ju att jag hört det, men har väl inte lyssnat på varför

I Jönköpings län öppnar man för vaccinering 3 nov såg jag.

• Reflexen

Tänkte fråga: hur känns era sammandragningar? Det är så länge sen jag var gravid att jag glömt får lite som magknip (inte direkt ont, bara obehagligt/stramt/stelt) i nedre delen av magen när jag jobbar i stallet, det låter som sammandragningar, va? Det går över ganska fort iaf.

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-10-09 19:26:36 följande:

Man kan få lunginflammation som komplikation till influensan. Sedan känner jag för egen del att jag inte vill bli så sliten av influensa eftersom jag ska jobba till fb och helst orka krysta ut ett litet barn.

Låter ju mindre trevligt m lunginflammation! Har inte åkt på influensa hittills nån gång, men det skulle väl vara typiskt om jag får det i år då jag är gravid...
  • Reflexen

Hihi, gick in i v 17 igår och kände bäbisen på kvällen! Den här gången var det ingen tvekan, hade båda händerna på magen och kände både inuti och utanpå! så härligt!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-10-11 08:41:46 följande:

Igår kände jag att det liksom "strålade" i livmodern under dagen, ngn som vet vad det kan ha varit? Det var inte vanlig växtvärk, man blir lite orolig.

När är det lagom att köpa/beställa vagn? Någon som gjort det än? Börjar bli sugen på att börja inhandla lite till bebisen... :)

Är så dålig på vad som är vad i livmodertrakten, så kan inte svara på det om strålar

Vi kommer förmodligen köpa en beg vagn, om vi hittar nån fräsch o snygg. Väntar nog ett tag iaf, är inte så kinkig på en viss modell eller färg. Har kollat på brio happy eller Emmaljunga city cross (tror jag), vill ha en stor vagn m fasta hjul (tvärtemot vad de flesta andra vill ha)
  • Reflexen

Carabellis: hittade du ingen snygg body eller var det nån kompis som vägrade sälja till dig?

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-10-11 09:18:37 följande:

Jag vågar inte riktigt tro på att jag ska få en bebis tror jag. alla mina kompisar har söner och jag vill ha nåt riktigt rosa, så jag ska köpa nytt, hehe

Jag förstår! Är ju inte heller helt övertygad om att det är någon där inne, så har också svårt att handla. Köpte ju tre plagg på gekås i veckan, lite bara för att göra en markering mot mig själv - det är en bäbis på gång, så det så!

Har kollat lite på småkläder i andra affärer, men nu, när jag kan få köpa till mig skälv, hittar jag minsann inget jag gillar. Har när jag inte varit gravid, hittat massor av fina kläder!
  • Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-10-11 10:24:50 följande:

Åh så mysigt!! Har gått 17 hela veckor idag, och det har känts som att jag känt bebisen i veckan! Urmysigt, eller hur! Mina små killar är och lyssnar, pussar och klappar på magen titt som tätt och säger att bebben pratar med dem och fiser där inne, hihi...

Är så lustigt, det har ju pratats en del om bebisrörelser, stora magar som är svåra att dölja och foglossning här på forumet, och jag har inte känt igen mig riktigt. Och så boom, i den gångna veckan kom allt det där som ett brev på posten även för mig! De du nämner är ju fina, stadiga vagnar som passar på landet! :) Vi bor ju också på landet och vill ha rejäla lufthjul men låsbara, svängbara framhjul. Då går den över stock och sten ändå! Visst är det kul att fundera på vagnar, men är en liten djungel! :)

Så mysigt när det börjar kännas mer! Vilka rara pojkar du har! Vi har ju inte berättat för dottern ännu, knäppt kanske, men tänker att det är så himla lång tid att vänta på lillesyskonet ändå, så några veckor till i ovisshet kan inte skada. Om det ser bra ut på RUL, berättar vi direkt då. (Jag har så mkt mage innan att det inte syns nån skillnad nu, annars hade vi ju berättat, såklart!)

Jag har bara kört vagn m svängbara hjul nån gång, är de verkligen lika stadiga som de med fasta? Alltså när de står stilla, typ. Är lite orolig för att vagnen ska välta när bäbis sover utomhus. Vi har busiga hundar o katter som kan springa in i vagnen vid lek.
  • Reflexen

Apropå vagnar: är det någon som har koll på de vagnarna som säljs på tex Tradera? De heter saker som Largo, Avaro, Future och nåt mer jag inte känner igen. De ser ju helt ok ut, men jag vill inte köpa nåt jag inte provkört!

Svar på tråden Marsbebis 2016