Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Härligt, Dubban! Skönt att de är flexibla!

Och coolt med förlossningsrummet

• Reflexen

Urk, har lovat att vara funktionär på en hästtävling idag. Lovade det för ganska länge sen, innan jag plussade och gick in i stora trötthetsdimman. Nu känns det inte riktigt som en lika bra ide längre det ska bli kul, men jäklar vad trött jag kommer bli. Ska vara där i typ tolv timmar också...! Känner mig väl inte direkt taggad nu och det regnar...

Så, nu har jag gnällt färdigt dags för frukost o sen leta fram varma kläder!

• Reflexen

Mammave: min bm frågade om jag ville göra ul för datering ist för kub, så här verkar man också få göra de delar man vill. Nu fick ju jag en datering på NIPT, så vi nöjde oss med det.

• Reflexen

Gårdagen på hästtävlingen blev mer än ok, såg fantastiskt duktiga ekipage och hade jättetrevligt. men efter 12 timmar i kall och fuktig luft var det skönt och lätt att somna i varma sängen

Håller tummarna för ul imorgon, Sandra!

• Reflexen

Jag var väldigt nervös för att berätta för min mamma. Är själv ensambarn, så min mamma var ju nöjd med bara ett barn liksom. Jag har hela tiden sagt att ett barn räcker för mig. Så gick jag typ 14 dgr över tiden en månad, det satte igång många tankar och känslor inför syskon. Min man har alltid velat ha fler barn, så han var positiv till att försöka. Vi blev gravida i maj förra året, men det slutade med ma i v 12. Efter ma:t så sa min mamma nåt tröstande i stil med "ni har det ju så bra med ett barn". Hon menade det ju snällt, men spä på med lite hormoner o du hinner bli riktigt nervös för att berätta att vi plussat igen

Gjorde inget roligt, sa bara "om allt går bra den här gången blir det ett syskon i vår" o frågade om hon kunde vara barnvakt när vi gjorde NIPT-testet :)

Om man berättar för syskonen först kan man ju använda dem som berättare, typ med nån underfundig tröja eller så. Beror så klart på hur ens familj uttrycker sig, barnen får ju inte riskera att råka "illa" ut ifall nån uttrycker sig klumpigt!

• Reflexen

Glömde ju:

Hade inte behövt vara nervös, mamma blev jätteglad och håller redan på att planerar nytt barnrum, badrum och annat som absolut inte behöver göras ännu

• Reflexen

En kram till dig med, Elenic! Förstår att du är nervös. Det är så hemskt när man får såna drömmar som man inte riktigt vågar somna om efter. Det går säkert bra, ett normalt ul i v 10 är ju ett gott tecken!

• Reflexen

Välkomna ni nya!

Shecity: vi är några till som inte har några större symptom, så det är inte helt ovanligt även om det känns som om "alla andra" har miljoner symptom från äl+3 typ!

Jag är tröttare, hungrigare, har sämre flås och bättre luktsinne än annars. I övrigt inget som skvallrar om att jag är gravid. Har dock sett en liten krabat på ul, så nog är det nån där iaf!

Håller med Dubban, jag hoppas också att allt ska gå bra så att jag får hänga kvar här i vår fina tråd!

Svar på tråden Marsbebis 2016