Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Men så trist slarv, AKF! Håller med de andra om att det låter bra med det ni såg på ul dock.

Ring o fråga om veckorna, det där var ju så stor skillnad att man blir nyfiken på riktigt. Mig har de bara flyttat tre dagar (framåt, alltså senare bf än jag trodde), det är ju inte så mkt. En hel vecka är ju lite mer!

• Reflexen

Hej o välkommen, Madelen!

Dubban: du beskriver mitt normaltillstånd som gravid Jag har ju inga symptom annat än lite tröttare och lite hungrigare än vanligt. Hade jag inte varit på mina ul o sett att det bor nån där inne hade jag aldrig listat ut det. men visst är det lite läbbigt, tanken på att det avstannat dyker ju upp då och då även om jag försöker intala mig att mf-risken nu är så väldigt liten. Längtar efter att känna rörelser och ett bra RUL!

• Reflexen

Välkommen Tessie! Beklagar att ni förlorade ert barn, så sorgligt! <3. Hoppas allt går bra den här gången och att ni kan njuta lite iaf! Vi ligger nästan lika, mitt bf är 26 mars.

Så skönt att det såg bra ut, Frida Li! Grattis!

• Reflexen

Ohhh, mitt favoritområde: Ullared!

Nu är jag ju inte helt uppdaterad på babysidan, men har handlat mkt där ända sedan dottern var nyfödd. Då var det kläderna med en giraff på etiketten som var bäst i kvalitet ( passform o hållbarhet). Känn o kläm på dem, så ser du nog vad du tycker! Det finns mycket fint o prisvärt inom tillbehören. Babygym, leksaker (brios är billiga), inredning & mkt sängkläder som är riktigt fina. Täcken, madrasser, spjälskydd, tvättlappar, badbalja, nappar o flaskor. Det mesta är billigare än på andra ställen, vissa saker mer o andra mindre. Kolla priser på andra ställen innan om du vill ha nåt att jämföra med. Förr fanns en gekås-tråd här på fl som var skitbra, den kanske är aktiv fortfarande.

Jag ska dit om två veckor, ska bli kul att kolla vad de har även om jag inte kommer köpa så mkt. Åker m kompisar o har begränsat m utrymme i bilen

För större barn är framförallt leksaker och ytterkläder mycket billigare än på andra butiker. Det varierar mkt i utbudet på kläderna, men upp till stl 128 har jag hittat mycket. Nu drar hon 134 o då blev det inte längre lika mycket att välja på.

• Reflexen

Kul med så mycket inlägg

Jag vet ju könet, men eftersom min man inte vill veta (än i alla fall), så talar jag ju inte om för nån annan heller. Min mamma vet dock, måste ju ha nån pysventil

Har inga cravings, men väljer kanske lite annorlunda rätter än annars. Är hungrig ofta men orkar inte äta stora portioner, något som förmodligen kommer hänga i hela graviditeten m tanke på all plats som bäbisen kommer ta upp. Lika bra att öva på små portioner redan nu

Har bara berättat för min mamma o tre av mina kompisar ännu. Kanske lite fånigt, men jag har fortfarande svårt att tro på det här! Håller med Elenic, att gratulationer känns konstigt när man inte riktigt tagit till sig det själv.

Mitt RUL är nog också ganska sent, tror det blir i v 20 (3/11). Det känns så otroligt mycket att några kommit till vecka 18 redan! Jag är mitt i v14 bara och det känns som en evighet till v 18

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-09-24 09:17:34 följande:

Då har du BF 1 v senare än jag, mitt BF är runt 20 mars. Jag får inte ihop det riktigt - vi är ju båda i v 14, hur kan det skilja så med BF? Jag är i v 14+4 idag, och du?

Jag är på 13+5 idag, så ganska exakt en vecka efter dig håller med om att v 13+ nånting ska vara lika med v14 är ett krångligt sätt att räkna veckor på!
  • Reflexen

Jobbigt med ischias och foglossning, Hilda och Zezzis! Hoppas ni får hjälp med någon slags lindring!

Jag har inte köpt nåt ännu, men kikat lite på vagn. Vi bor på landet, så vill ha en stor vagn med fasta hjul. Hade en brio happy sist, den gillade vi. Det finns viss risk att det blir en lika dan igen köper nog begagnad om en fräsch dyker upp. Vad tittar ni efter för egenskaper hos en vagn? Ny eller beg?

Mars känns lite som en svår månad att få barn i, antingen är det -15 och elak vinter eller +5 och ljuvlig vår här hos oss. Dottern kom i dec, då var det liksom bara att köra på full vinterutstyrsel. Nu är det lite svårare hur tjock overall eller mössa behövs? Skinn i vagnen? Filt? Osv

• Reflexen

Hoppas du hittar nåt kul, Madelen! Jag kollade upp klädbytardagarna här i närheten igår, är en om några veckor. Får ta en tur dit, tror jag

Jag har ett tjockt fårskinn att ha i botten på vagnen, sen blir det nog en åkpåse. Ska kolla på Gekås, de kan ha fina till bra pris

Har lite ont i magen, högt upp, som jag tror har samband med min envisa tröga mage. Det känns inte som i närheten av livmodern, så är inte orolig för bäbisen, men lite irriterande är det.

Skönt med bra svar, AKF! Då är vi ganska lika, jag är på 14+0 idag.

• Reflexen

Okej, jag har inte ojat mig över olika krämpor så mycket innan, men nu tycker jag lite synd om mig själv vi har getter och idag har vi bytt stall (dvs burit och/eller haft dom i koppel mellan byggnaderna) samt klippt klövarna på dem (dubbelvikt helt oergonomisk ställning). Känner mig lagom ledbruten och mör nu! Jag har dessutom ont i ena bröstet, mest bröstvårtan. Nu har jag gnällt klart!

Nu till nåt roligare! Behöver lite restips: vi vill göra en kortresa på höstlovet, typ en(-två) natt(nätter) på hotell o nåt kul att göra. Dottern (6,5 år) vill gärna till något äventyrsbad, men annat är såklart också ok. Har ni några tips? Vi utgår från Jönköping.

Svar på tråden Marsbebis 2016