Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Zezziz84 skrev 2015-10-11 15:40:37 följande:

Jag ska till gekås på fredag???? va där mkt bebis saker o kläder? Jag har inget kvar sedan tidigare graviditeter

Ja, det finns mycket

Kläder finns ju olika mycket beroende på när man kommer dit, men det fanns fina saker när jag var där. För sju år sen var barnkläderna m en giraff på etiketten de bästa.

De hade: babyskydd, madrasser, kuddar, täcken, sängkläder, babynest, larm, bröstpump, nappar, åkpåsar & en massa annat man kan behöva. Både sina egna märken och kända märken.

Mammakläderna var väl sådär i utbudet, fanns både snygga o tråkiga saker
  • Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-10-11 17:57:51 följande:

Kanske bättre med en separat tråd? Lite roligt med ålder, antal barn och sånt också. Vi skriver så mycket, så den försvinner fort i strömmen.

Tror det skulle vara smart! För TS är inte kvar, va? Tänkte ifall det går att lägga listan i ts/länka till listan där. Men en ny tråd med bra namn funkar ju lika bra!
  • Reflexen

Mir26:

Vi hade en brio happy till dottern född 08. Var mycket nöjda! Den är stor, stadig och ändå lättkörd. Kommer kanske bli en likadan igen, så bra gillade vi den

Vi bor på landet o körde på grus o asfalt, i snö o på barmark. Den tar mkt plats, men om man bor så som vi är det ju inget större problem. Åker aldrig kollektivt, så har inte de kraven på en vagn. Lätt att fälla ihop o få in i bilen (Saab 9-3 kombi). Gillade teleskophandtaget jättemycket!

Den enda nackdelen är nog hjulen, vi hade helgjutna gummihjul som blev lite halkiga i snön. Det störde eg inte mig så mycket, men svärmor muttrade om det. Finns ju flera olika hjulvarianter, så kolla vilka som passar er bäst.

• Reflexen

Det är hjul utan luft i, alltså massiva gummihjul. Inte lika mkt svikt som lufthjul, men kan å andra sidan inte få punktering! Vet inte om såna fortfarande finns att beställa dock.

• Reflexen

Grattis till lyckade RUL!

Mitt RUL är först om tre veckor, så jag får vänta ett tag. Har sen bf (26/3) och sent RUL (19+3).

• Reflexen

Skönt att vi är några kvar med RUL i början av november!

Shecity o Dubban: jag börjar nästan bli mer nervös nu när det närmar sig RUL. Känner tyvärr igen mig i att tvivla på om allt står rätt till alt tvivla på att det verkligen ska bli en bäbis. Har inte alls det där rosa lyckoskimret runt mig. Vet inte varför, graviditeten är efterlängtad och barnet välkommet. Det kan bero på att jag är så pass gammal nu att jag känner att tiden är begränsad, så om det går fel finns det inte så många chanser att få en bra graviditet till.

Jag hoppas ju att allt kommer gå bra och försöker intala mig själv att det är så det kommer bli. Lite positiv tankekraft, liksom.

• Reflexen

Grattis Zezziz!

Santine: jag har också mitt bf bekräftat genom två tidiga ul, så tror inte det kommer ändras så mycket på RUL.

Elenic: de där missfallen ställer till det med ens psyke! Jag har haft fyra och är nu på min sjätte graviditet, så ungefär samma som du. Det påverkar säkert min förmåga att gå upp helhjärtat i den här graviditeten.

Håller med om att vi får peppa varandra o försöka njuta från november o framåt!

• Reflexen

När vi väntade dottern, så hade de som policy i Jönköpings län att inte kolla efter eller säga kön vid RUL. Det har nog ändrats, om jag förstått rätt. Har inte varit på RUL ännu i den här graviditeten. Ska veckan efter dig, Frida.

Svar på tråden Marsbebis 2016