Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Santine skrev 2015-11-01 13:57:20 följande:

Ingen buse i magen denna gång, men pigg och välskapt så långt man kan se! :) Jobbigt att vara i vecka 20 och inte känna av vår lilla flicka!

Så skönt med bra ul!

Visst är det påfrestande att inte känna av dem så där regelbundet som man önskar! Även här går det långt mellan gångerna, så jag hoppas allt står rätt till.
  • Reflexen

Hoppas det gått bra idag, AKF!

Jag tycker också att det är svårare att berätta den här gången, Mona. Som om jag skäms för att vara gravid, fast det inte alls är så egentligen! Du får göra nån kul grej av det på jobbet, ha en sån bebis på gång-tröja, ta upp diskussionen om påskledigt pga att "jag inte tänker jobba då" eller nåt sånt!

• Reflexen

RUL gick bra idag!! Bm såg och kunde mäta allt hon ville. Jag är så glad och lättad! Är på 19+3 enl tidiga dateringen, hon fick det till 19+5, men ändrade inte bf pga att det är inom felmarginalen. Så en påskbäbis it is! Hon sa inget om kön, verkade inte kolla de regionerna heller.

Jag ska tillbaka i v32 för att kolla moderkakan, det var lite svårt att se om den låg för öppningen eller inte. Är det nån mer som ska kolla moderkakan igen?

• Reflexen

Jag satsar också på påskbäbis, även om det kanske är lite optimistiskt att den ska komma på bf! Dottern kom på bf+1, så har hyfsad statistik iaf

Ska också kolla upp influensavaccinet. Har inte åkt på den innan, men om det ska bli en extra elak variant i år är det kanske bäst att ta vaccinet.

Jag har en stor mage sen innan, sån övervikt som ser ut som en gravidmage även i vanliga fall. Så jag tror inte det är så jättestor skillnad på mig, mer än att jag nu väljer andra kläder än annars. Annars vill jag helst trolla bort magen, nu kan jag visa den skönt

• Reflexen

Vad skönt att ditt RUL gick bra, Smilla!

Nu borde snart alla i tråden ha gjort RUL, eller? Så härligt att det gått så bra för så många!

• Reflexen

Usch för att ramla i trappan! Det är lite av en skräck för mig, att ramla med bäbisen i famnen sen! Vår trapp är ganska hal, så det känns lite ostadigt ibland. Krya på dig, Elenic! Hoppas ni får ett härligt dygn!

• Reflexen

Hej o välkommen, Soltimman! Hur gammal är blivande storasyskonet?

Tessie: vet inte vad det kan bero på, men har också fått så ont på sidan av magen några gånger. Eftersom det inte gör så jätteont och går över ganska fort, har jag tolkat det som nåt ofarligt. Hoppas det stämmer!

Gillar många av namnen ni tagit upp! Vi vill ha korta namn som inte ger upphov till omedelbara smeknamn (alltså inte döpa barnet till Maximilian och sen kalla honom för Max från första sekund). Har några favoriter: Axel, Maj, Tyra, Isak är nog högst på listan. Inga direkta smeknamn, inga fula rimord.

Svar på tråden Marsbebis 2016