• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • elin1987
    Linkken skrev 2015-07-15 11:13:53 följande:
    Oj, så tidigt?! Här görs inte inskrivningar förrän tidigast v.8.. Men vad skönt att komma igång så fort och få svar på de frågor man har redan från början! Känns säkert mer verkligt efter det besöket också. Glad
    Jag blev också förvånad! Vet inte om dom har det som rutin här uppe eller ifall det var för att jag berättade att jag fått två missfall ? Spännande hur som helst :)
  • Obsession89

Ska på inskrivning den 28 juli och sen göra kub test den 11 augusti! Kommer då vara i vecka 12+4:) längtar dit så att man får se bönan igen :)

Ska ni andra göra kubtest och får ni göra det genom ert landsting?

• pannkakan87
    Obsession89 skrev 2015-07-15 12:35:37 följande:

Ska på inskrivning den 28 juli och sen göra kub test den 11 augusti! Kommer då vara i vecka 12+4:) längtar dit så att man får se bönan igen :)

Ska ni andra göra kubtest och får ni göra det genom ert landsting?

Jag ska på inskrivning 25 augusti och har ultraljud den 2 september. Vi blir erbjudna kub om vi vill men kommer att välja bort det. Vi får ändå ultraljud men barnmorskan fokuserar mer på organscreening och sådär. :)
  • pannkakan87

Hallå tjejer hur mår ni? Kan ni inte skriva lite om era symptom och sådär? Drömmer
    Jag är nyfiken och det är roligt att jämföra! Skriv gärna vilken vecka ni är i oxå!

Jag är i vecka 5+4 och mår rätt bra.. Glömmer bort ibland att jag är gravid. Blir trött fort dock och är hungrig. Inget illamående men fick en liten våg av det idag tidigt men det gick över snabbt så jag hoppas att det inte kommer tillbaka.

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 14:17:30 följande:

Hallå tjejer hur mår ni? Kan ni inte skriva lite om era symptom och sådär? Drömmer
    Jag är nyfiken och det är roligt att jämföra! Skriv gärna vilken vecka ni är i oxå!

Jag är i vecka 5+4 och mår rätt bra.. Glömmer bort ibland att jag är gravid. Blir trött fort dock och är hungrig. Inget illamående men fick en liten våg av det idag tidigt men det gick över snabbt så jag hoppas att det inte kommer tillbaka.

V.6 (5+0)

Spända bröst
    Kräkts en gång på morgonen (igår)
    Hungrig konstant
    Mensvärk/stickningar i livmodern
  • Obsession89
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 14:17:30 följande:

Jag är i vecka 8+6 och mår bra! Ömma bröst, trött och hungrigare än vanligt är mina mest framträdande symptom!
    Började dock min gravidbana med en härlig svampinfektion som tog tid att få bort :)
  • hvep
    Linkken skrev 2015-07-15 09:39:42 följande:

Jag vaknar också supertidigt på morgnarna och kan inte somna om!! Trodde jag skulle kunna slappna av mer och vila på semestern, men nej.

Idag inledde jag också dagen med att kräkas, blä! Får väl se det som ett tecken på att allt är som det ska där inne, men oj, så illa jag mår!!! Klarade mig till v.7 i alla fall innan det blev såhär illa...

Så himla otippat det där med sömnen!! Hade jag inte hört om innan :) vill bara soooooova! Bävar för vår semesterresa vi ska göra med påhälsningar hos precis varje familjemedlem. Som tur är fyller min kille 30 så jag kan skylla på enorm bakishet när jag träffar alla släktingar men känns inte så kul om jag sitter och somnar kl 21 när de vill sitta uppe halva natten haha.

Usch fy din stackare som kräkts! Det är det värsta jag vet, hoppas jag slipper! Mår dock hela tiden lite illa, och blir sjukt äcklad av lukter och tanken på viss mat!
  • Amanda87

Hallå! Jag är trött ganska ofta. Lägger mig ner och andas ut med magen, har semester och vädret är ju inget att hurra över! Fryser lite mer än vanligt tror jag, men som sagt pissväder så kan lika väl vara det. Min mage känns svullen! Idag ser man den verkligen..gäller att hålla in magen när jag vistas bland folk. Gör lite ont när jag rör vid brösten. Lite mol men inte i närheten av mensvärk så jag klagar icke! Ganska så hungrig. Inte så stora symptom.. Ska se om jag kan lägga upp bild på magen. Är i 5+4 idag.

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?