• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • hvep
    Linkken skrev 2015-07-11 17:33:19 följande:
    Kanske du kan få en tid till en privat gynekolog? Jag vill också gärna få se innan vecka 12 och väljer också att inte berätta för familjen innan den mest osäkra perioden är över, så jag förstår dig..

Vecka 7 idag (6+0) så det går ju framåt, men såååå långsamt!
    Ja jag ska försöka hitta någon! Särskilt iom att det inte gick förra gången, då vill jag inte vänta till 12 (även om det ska gå bra denna gången :)) När har du fått tid, vilken vecka är du i då?

Åh jag veeeet! Men jag tror bästa tiden iaf är den vi är i nu, med sommaren, eftersom man samtidigt vill att det ska gå låååångsamt under sommar och semester! Om man ska se det positivt :)
  • Linkken
    hvep skrev 2015-07-11 17:46:58 följande:
    Ja jag ska försöka hitta någon! Särskilt iom att det inte gick förra gången, då vill jag inte vänta till 12 (även om det ska gå bra denna gången :)) När har du fått tid, vilken vecka är du i då?

Åh jag veeeet! Men jag tror bästa tiden iaf är den vi är i nu, med sommaren, eftersom man samtidigt vill att det ska gå låååångsamt under sommar och semester! Om man ska se det positivt :)
    Ja, så får vi försöka se det! Men semestern känns som en ganska liten grej i jämförelse just nu. Nästan så jag önskar semestern ska gå snabbt, för då är jag ju i vecka 11 helt plötsligt. Glad

Jag ska på inskrivning i vecka 9 och barnmorskan sa att det går att gå privat ungefär vid samma tid, så lite längre fram ska jag ringa och boka tid. Jag har tidigare besökt en privat gynekolog då vi haft svårt att bli gravida, så jag tror nog jag får tid hos honom. Sedan blir det vanligt ultraljud i vecka 11-13, ingen tid är bokad ännu. Vore skönt med ett i vecka 9 bara för att se ifall hjärtljuden finns där, tror jag skulle känna mig mycket lugnare då.
  • junibarn19

Hej allihop :) jag vill gärna vara med.

Är gravid 7+4

Min graviditet kom som en chock då jag ätit p-piller, vi har nu bestämt oss för att behålla. Ska ringa på måndag och boka tid för inskrivning.

Jag har bf 22/2.

• Irmisans
    Linkken skrev 2015-07-11 09:09:46 följande:
    Det kommer säkert att gå jättebra! Nervös och chockad är det nog bara normalt och kanske lite bra att vara, vore ju skrämmande om man inte var nervös alls.

Och var glad att det gick så snabbt, vi har försökt i nästan två år, flera undersökningar och dyra hormonbehandlingar bakom... Men absolut värt det nu, såklart!
    Tack för stödet!
    Vad omständigt att behöva gå igenom så mycket innan, men så roligt att det givit resultat! Känner mig lyckligt lottad på fertilitetsplanet, har liksom aldrig ens tänkt åt det hållet efter som vi inte försökt. Men lillen/lillan i min mage är väldigt välkommen, men oväntad. Huvudet är inte riktigt med ännu :) 
    Hur länge har ni velat ha barn? Har ni planerat mycket? Så nyfiken! :P
    Oplanerad Mamma
  • Linkken
    Irmisans skrev 2015-07-11 23:51:40 följande:
    Tack för stödet!
    Vad omständigt att behöva gå igenom så mycket innan, men så roligt att det givit resultat! Känner mig lyckligt lottad på fertilitetsplanet, har liksom aldrig ens tänkt åt det hållet efter som vi inte försökt. Men lillen/lillan i min mage är väldigt välkommen, men oväntad. Huvudet är inte riktigt med ännu :) 
    Hur länge har ni velat ha barn? Har ni planerat mycket? Så nyfiken! :P
    Huvudet är nog lite efter för de flesta här, tror jag... Flört Det hinner nog ikapp än!

Vi har pratat om det i över två år, men försökt aktivt i 20 månader. Än så länge har vi inte direkt planerat något, eftersom det är så tidigt. Det tog också så pass länge att jag höll på att ge upp hoppet, men såklart är det då det händer. Glad Sedan har jag ju vissa tankar och idéer om barnrum och sådant som jag haft i många år, jag är nog en sån som var född att bli mamma, det har bara inte blivit av innan nu...
  • hvep
    Linkken skrev 2015-07-11 19:26:04 följande:
    Ja, så får vi försöka se det! Men semestern känns som en ganska liten grej i jämförelse just nu. Nästan så jag önskar semestern ska gå snabbt, för då är jag ju i vecka 11 helt plötsligt. Glad

Jag ska på inskrivning i vecka 9 och barnmorskan sa att det går att gå privat ungefär vid samma tid, så lite längre fram ska jag ringa och boka tid. Jag har tidigare besökt en privat gynekolog då vi haft svårt att bli gravida, så jag tror nog jag får tid hos honom. Sedan blir det vanligt ultraljud i vecka 11-13, ingen tid är bokad ännu. Vore skönt med ett i vecka 9 bara för att se ifall hjärtljuden finns där, tror jag skulle känna mig mycket lugnare då.
    Ja verkligen, superliten! :) Och jag håller med, man vill att veckorna ska rusa fram så att man kan få känna sig lite trygg!

Okej vad bra att du har en kontakt du skulle kunna gå till! Det ska du verkligen se till att få göra. Ska också försöka få en tid så man kan få se hjärtljuden så snart det går. Det skulle kännas så mycket tryggare då. Och om det inte skulle gå vägen så är det tråkigt att få veta väl i vecka 12.

Men GRATTIS till er som försökt så länge, så himla kul! Jag förstår om det varit kämpigt!
  • Linkken
    hvep skrev 2015-07-12 09:05:17 följande:
    Ja verkligen, superliten! :) Och jag håller med, man vill att veckorna ska rusa fram så att man kan få känna sig lite trygg!

Okej vad bra att du har en kontakt du skulle kunna gå till! Det ska du verkligen se till att få göra. Ska också försöka få en tid så man kan få se hjärtljuden så snart det går. Det skulle kännas så mycket tryggare då. Och om det inte skulle gå vägen så är det tråkigt att få veta väl i vecka 12.

Men GRATTIS till er som försökt så länge, så himla kul! Jag förstår om det varit kämpigt!
    Jag känner lite så också, att om något går fel vill jag hellre veta det redan i v. 9 än att behöva få reda på det först i v. 12 då man börjar bli redo att berätta för andra.

Tusen tack, det känns verkligen helt fantastiskt! Det har varit en kämpig tid, men precis som alla sa det är det ju så värt det nu!
  • Irmisans

Någon annan som känt att det typ spänner i livmodern?

Gör inte så ont som i början av veckan då jag hade ont i äggstockarna. Nu känns det mer trångt!

Har också ömma bröst, trött hela tiden och klarar inte av lukten av varm mat så bra???? inget illamående ännu, bara lite yrsel. Hoppas det håller sig så!

Kul att läsa hur alla känner sig!

Oplanerad Mamma
  • elin1987

Hej jag plussade för några dagar sen bf beräknat till 19/3 :) 28 år med 2 missfall bakom mig så tar jag den här graviditeten väldigt lugnt och tar inget för givet. Tog 17 månader att bli gravid så jag hoppas verkligen det vill gå hela vägen denna gång!

• jzz2306

Jag ska på privat ultraljud i slutet av juli, när jag är i ca 8+4. Åh vad spännande det ska bli! Sen ska vi berätta för familjerna efter det (förutom min mamma, ska berätta för henne redan nästa vecka).

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?