• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • hvep
    elin1987 skrev 2015-07-12 14:41:20 följande:

Hej jag plussade för några dagar sen bf beräknat till 19/3 :) 28 år med 2 missfall bakom mig så tar jag den här graviditeten väldigt lugnt och tar inget för givet. Tog 17 månader att bli gravid så jag hoppas verkligen det vill gå hela vägen denna gång!

Åh grattis vad kul!! Jag har ett missfall bakom mig och vet hur det känns att oroa sig, men vi får försöka peppa varandra och tänka att vi väntar barn och inte missfall :) har du några graviditetssymptom ännu?
  • hvep
    Linkken skrev 2015-07-12 09:15:42 följande:
    Jag känner lite så också, att om något går fel vill jag hellre veta det redan i v. 9 än att behöva få reda på det först i v. 12 då man börjar bli redo att berätta för andra.

Tusen tack, det känns verkligen helt fantastiskt! Det har varit en kämpig tid, men precis som alla sa det är det ju så värt det nu!
    Ja precis, MEN vi kommer inte att behöva få reda på något sånt tråkigt ändå! :)

Ja jag förstår det! Det är så konstigt det där, när det funkar och inte. I början ville jag kontrollera allt och maximera mina chanser totalt, genom vad jag åt, drack, tillskott, koll på ägglossning etc. Men sen händer det när man minst anar det, och kanske försökt som minst dessutom!
  • elin1987
    hvep skrev 2015-07-12 18:24:26 följande:
    Åh grattis vad kul!! Jag har ett missfall bakom mig och vet hur det känns att oroa sig, men vi får försöka peppa varandra och tänka att vi väntar barn och inte missfall :) har du några graviditetssymptom ännu?
    Jo en hel del faktiskt trots att jag är relativt nygravid :) hungrig som en häst äter hela tiden, ömma spända bröst och tillochfrån känner jag av lukter väldigt tydligt.. Kunde inte vistas utomhus igår då dom kommunen var och klippte gräset i hela stan, tyckte det luktade kaninbur haha :) själv då?
  • Obsession89
    Irmisans skrev 2015-07-12 12:21:58 följande:

Någon annan som känt att det typ spänner i livmodern?

Gör inte så ont som i början av veckan då jag hade ont i äggstockarna. Nu känns det mer trångt!

Har också ömma bröst, trött hela tiden och klarar inte av lukten av varm mat så bra???? inget illamående ännu, bara lite yrsel. Hoppas det håller sig så!

Kul att läsa hur alla känner sig!

Oplanerad Mamma
    Hej!
    Jag har känt av att det spänner i livmodern plus molvärk! Har inte heller något illamående och hoppas verkligen att det håller i sig :) sedan har jag också ömma bröst och är trött!
    Har varit tvungen att ta en powernap varje dag förra veckan efter jobbet :)
  • Obsession89
    jzz2306 skrev 2015-07-12 15:07:35 följande:

Jag ska på privat ultraljud i slutet av juli, när jag är i ca 8+4. Åh vad spännande det ska bli! Sen ska vi berätta för familjerna efter det (förutom min mamma, ska berätta för henne redan nästa vecka).

Gud vad spännande! Jag var på ultraljud när jag var 7+5 och fick se en böna med pickande hjärta:) det gjorde allt lite mer verkligt! När hade ni tänkt att berätta för vänner och så?
  • pannkakan87

Idag berättade jag för min mamma att jag är gravid! Så himla knäppt, blev helt skakig! Hade gjort ett kort och skrivit några rader och på framsidan stod det "mormor".. Hon började storgråta, haha!

Har skrivit mer om det på min blogg jag prec startat.
    http://medlitenimagen.blogg.se
    Tänkte skriva ner tankar och sånt kring graviditeten för att minnas och bolla lite med andra. Så om ni själva har blogg får ni gärna tipsa mig om era! :)

• jzz2306
    Obsession89 skrev 2015-07-12 20:35:31 följande:
    Gud vad spännande! Jag var på ultraljud när jag var 7+5 och fick se en böna med pickande hjärta:) det gjorde allt lite mer verkligt! När hade ni tänkt att berätta för vänner och så?
    Åh vad kul att man kunde se hjärtat slå så tidigt :)

Tror vi väntar till efter v12 med att berätta för vänner. Ingen av våra nära vänner har barn eller är gravida så det är inget de går och väntar på att höra, alla kommer bli jätteförvånade :)
  • Amanda87
    pannkakan87 skrev 2015-07-12 22:25:39 följande:

Idag berättade jag för min mamma att jag är gravid! Så himla knäppt, blev helt skakig! Hade gjort ett kort och skrivit några rader och på framsidan stod det "mormor".. Hon började storgråta, haha!

Har skrivit mer om det på min blogg jag prec startat.

medlitenimagen.blogg.se

Tänkte skriva ner tankar och sånt kring graviditeten för att minnas och bolla lite med andra. Så om ni själva har blogg får ni gärna tipsa mig om era! :)

Så kul att du delar med dig hur det var när du berättade! :)

Väldigt kul att läsa din blogg! Kommer följa dig! Har dock ingen blogg längre själv.
  • elin1987

Jag äter folsyra tabletter från Apoteket, köpte multikvinna vitaminer nu på morgonen och så ser jag att dom innehåller lika mycket folsyra som tabletten från Apoteket. Vad tror ni överdoserar man om jag tar båda ? Vad äter ni för vitaminer nu under graviditeten ? :)

• Linkken
    hvep skrev 2015-07-12 18:26:18 följande:
    Ja precis, MEN vi kommer inte att behöva få reda på något sånt tråkigt ändå! :)

Ja jag förstår det! Det är så konstigt det där, när det funkar och inte. I början ville jag kontrollera allt och maximera mina chanser totalt, genom vad jag åt, drack, tillskott, koll på ägglossning etc. Men sen händer det när man minst anar det, och kanske försökt som minst dessutom!
    Jo, detdär stämmer nog faktiskt. För oss funkade det ju faktiskt först när vi tog paus för att jag kände att jag inte orkade mera. Ingen koll på ägglossning, inte räknat några dagar. Bara varit och haft sex för att man velat det. Sedan gjorde jag ju en spolning för några månader sedan, ganska säker på det hjälpte till lite också.
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?