• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • pannkakan87

Hej! Jag hoppar gärna in härDrömmer

Jag plussade häromdagen är i v4+6 idag, bf är 13 mars. Har tid för inskrivning den 25 augusti och ultraljud den 2 september. *LÄNGTAR* Solig

(Har inte lagt till mej i någon annan gravid-tråd då dessa fokuserar mycket på missfallsrisk osv och det vill jag inte läsa om.) 

Lägger till mig i listan oxå!

• pannkakan87
    Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

Linkken, bf 5.3.

Amanda87, bf 13/3

pannkakan87, bf 13/3
  • fraizer

Hoppar in här med! Plussade för en och en halv vecka sen. Är i v9 (8+2) Första barnet för mig och andra för min man. Har inskrivningssamtal den 20:e så det är några dagar kvar. 

• Linkken
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 17:49:23 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in härDrömmer

Jag plussade häromdagen är i v4+6 idag, bf är 13 mars. Har tid för inskrivning den 25 augusti och ultraljud den 2 september. *LÄNGTAR* Solig

(Har inte lagt till mej i någon annan gravid-tråd då dessa fokuserar mycket på missfallsrisk osv och det vill jag inte läsa om.) 

Lägger till mig i listan oxå!

Ja, usch! Tycker vi försöker hålla denna tråd så positiv som möjligt, ingen mår bra av att oroa sig konstant. Jag längtar också så otroligt efter ultraljud, tror jag ska boka in ett privat i vecka 9, annars görs det först i vecka 11-13, men möjligheten finns om man vill få lite klarhet tidigare, vilket jag väldigt gärna vill!
  • pannkakan87
    Linkken skrev 2015-07-10 18:23:27 följande:
    Ja, usch! Tycker vi försöker hålla denna tråd så positiv som möjligt, ingen mår bra av att oroa sig konstant. Jag längtar också så otroligt efter ultraljud, tror jag ska boka in ett privat i vecka 9, annars görs det först i vecka 11-13, men möjligheten finns om man vill få lite klarhet tidigare, vilket jag väldigt gärna vill!
    Ja men eller hur! Har inte alls lust att tänka på missfall. Har kompisar som liksom "slarvat bort" hela första trimestern på att oroa sig för missfall och ångrar nu att det inte njutit mer. Så jag tänker vara precis tvärtom. Jag väntar barn, inte missfall. Punkt. :)
    Jag går till en privat mottagning men de gör inte ul tidigare än i v.11. Annars får jag åka upp till mvc på sjukhuset men det har jag inget lust med om jag inte får ont och blir orolig över utomkveds eller får blödningar osv.
    Har du tänkt göra kub?
  • pannkakan87
    fraizer skrev 2015-07-10 18:23:23 följande:

Hoppar in här med! Plussade för en och en halv vecka sen. Är i v9 (8+2) Första barnet för mig och andra för min man. Har inskrivningssamtal den 20:e så det är några dagar kvar. 

Oj då testade du ganska sent ändå :) Grattis! Jag plussade också häromdagen men är bara på 4+6. När har du bf?
  • fraizer
    pannkakan87 skrev 2015-07-10 18:43:45 följande:
    Oj då testade du ganska sent ändå :) Grattis! Jag plussade också häromdagen men är bara på 4+6. När har du bf?
    Tack! ja jag testade ganska sent. Tror jag hade gått 12 dagar över tiden när jag vågade testa :) Jag har bf 17 feb :)
  • Irmisans

Hej hej alla! Skulle gärna vilja vara med och följas åt :) 
    Jag plussade i onsdags, och ska vara i v.6+1. Pratade med barnmorskemottagningen imorses och ska dit på hälsosamtal den 22:a juli och ha inskrivning 31:a augusti. 
    Jag är väldigt glad trots att detta inte alls var planerat. Fyllde 21 i förrgår, har fast jobb och har varit tillsammans med min kille sedan jag var 14. Vet att detta kommer må bra men är väldigt nervös och kanske lite chockad! 

• förstabarnet
    Linkken skrev 2015-07-10 14:12:25 följande:

Märker att det är många som berättar mycket fortare för sina nära och kära än vad jag gör. Intressant detdär, kanske jag är onödigt nojig och försiktig.

Om jag får MF så kommer jag må väldigt dåligt så då är det bättre våra närmaste vet varför. Så har vi resonerat.
  • pannkakan87
    förstabarnet skrev 2015-07-10 19:25:10 följande:
    Om jag får MF så kommer jag må väldigt dåligt så då är det bättre våra närmaste vet varför. Så har vi resonerat.
    Så tänker jag också. Ska berätta för mamma på söndag. Då blir hon den enda som vet. :)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?