• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Irmisans
    Sandra80tattoo skrev 2015-07-15 23:11:51 följande:

et går bra utan medicinen, slutade med den någon månad innan jag blev gravid för jag trodde det skulle öka chanserna (och sexlusten) och det hjälpte ju uppenbarligen. Humöret har ju inte blivit värre, och nu somnar jag tidigt och vaknar tidigt, så nice! Har haft svårt att somna förut och använder kjedjetäcke. Sugen på snus är jag dock men det funkar hyfsat med onico.

Hej! Hur gör du för att klara abstinensen? Några tips?

Är rökare och det är svinjobbigt för mig att sluta. Blir en otrevlig, förbannad kärring om jag inte rökt på en tre timmar ???? Jobbigt både för mig och omgivningen! Har nu hittat elcigg utan nikotin och annan skit så hoppas att det kommer hjälpa ????
    Oplanerad Mamma
  • elin1987
    Irmisans skrev 2015-07-16 22:20:48 följande:
    Hej! Hur gör du för att klara abstinensen? Några tips?

Är rökare och det är svinjobbigt för mig att sluta. Blir en otrevlig, förbannad kärring om jag inte rökt på en tre timmar ???? Jobbigt både för mig och omgivningen! Har nu hittat elcigg utan nikotin och annan skit så hoppas att det kommer hjälpa ????
    Oplanerad Mamma
    Jag är snusare, kör enbart på nikotinfritt snus nu. Funkar bra men vissa dagar är jobbigare än andra.. Vi får tänka på den lilla ärtan så fort det blir för jobbigt :)
  • Obsession89
    elin1987 skrev 2015-07-16 22:23:08 följande:
    Jag är snusare, kör enbart på nikotinfritt snus nu. Funkar bra men vissa dagar är jobbigare än andra.. Vi får tänka på den lilla ärtan så fort det blir för jobbigt :)
    Jag är också snusare och har innan jag blev preggo höll jag på med med seriös kedjesnusning! Slutade dagen efter jag plussade och precis som du säger så är det jobbigare vissa dagar :) har du nå tips på bra nicotinfritt snus?
  • elin1987
    Obsession89 skrev 2015-07-16 22:58:26 följande:
    Jag är också snusare och har innan jag blev preggo höll jag på med med seriös kedjesnusning! Slutade dagen efter jag plussade och precis som du säger så är det jobbigare vissa dagar :) har du nå tips på bra nicotinfritt snus?
    Jag har provat onico med både lakrits och eukalyptus smak men det funkade inte. Så jag köpte det billigaste möjliga som hette zero berg smakar vanlig snus och kostade 20 kr dosan :) inte super gott men helt okej
  • Obsession89
    elin1987 skrev 2015-07-16 23:05:52 följande:
    Jag har provat onico med både lakrits och eukalyptus smak men det funkade inte. Så jag köpte det billigaste möjliga som hette zero berg smakar vanlig snus och kostade 20 kr dosan :) inte super gott men helt okej
    Jag testade också onico med lakrits smak och det funkade inte heller för mig! Men då ska jag testa det där Zero berg! Hoppas jag hittar det och tack för tipset :)
  • elin1987
    Obsession89 skrev 2015-07-16 23:17:11 följande:
    Jag testade också onico med lakrits smak och det funkade inte heller för mig! Men då ska jag testa det där Zero berg! Hoppas jag hittar det och tack för tipset :)
    Jag tror de hette så, jag har tvångstankar att dra bort klistermärkena från snusdosorna så jag ser bara halva namnet ;)
  • Linkken

Tredje morgonen i rad med kräkningar nu. Blä! Men åtminstone tyder det ju på att lilla skrutten är kvar där inne! Hjärta

Men detta med att vakna såhär tidigt blir nog jobbigt om det fortsätter hela graviditeten, idag slog jag upp ögonen kl. 5! Lyckades sedan somna om några korta snuttar, men då istället med resultatet att jag var enormt illamående då jag nu steg upp kl. 8. Raka vägen till toan bara! Och somnar i soffan kl. 22 på kvällarna, superbra filmsällskap åt sambon!

Någon med illamående som testat att ha något bredvid sängen som man äter direkt man vaknar? Fungerar det? Ska nog testa imorgon...

• markstrom

Hallå! Jag hoppar gärna in här och följer med på eran resa. Jag plussade 24 juni och var då i vecka 4 nu är jag i vecka 7 + 5 :) har klarat mig från illamående än så länge men är uppblåst som en spärrballong :)

• elin1987

Idag ska jag och killen på inskrivning :) såå nervös! Hoppas att det mer verkligt för honom efter mötet. Vi pratar inte alls om varken graviditeten eller hur framtiden kommer bli. Jag tror det är för att vi har två missfall bakom oss, en försvarsmekanism typ. Efter v.12 kan jag börja processa allt mer känns det som. Hur beter sig era respektive kring graviditeten ?:)

• junibarn19

För mig funkar det att äta direkt jag vaknar, då förminskas illamåendet sen försvinner det helt när jag väl kommit upp och är igång.

Jag är precis som ni förlamande trött och skulle helst av allt sova båda dag och natt.

Angående snusning som jag också gjorde så tvärdog mitt sug i v.8 (7+0) numera mår jag bara illa så fort jag tänker på snus eller känner doften. Har precis som ni provat onico innan utan större framgång. Hoppas ert nikotinberoende också släpper helt!! :)

Alltså mina bröst!!! De är ivägen överallt och är JÄTTESTORA! Någon mer som fått extremt stora bröst? Är i v.9 (8+3)

Lycka till på inskrivningen har tid nästa vecka :) du får gärna berätta lite vad de gör :)

Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?