• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • elin1987
    elin1987 skrev 2015-07-18 10:03:49 följande:

Måste bara uppdatera angående det jag skrev om min kille innan mötet :) skrev ju att vi inte pratat om det särskilt mycket och att det nog kändes overkligt för han ännu. Inatt har vi legat i flera timmar och pratat om allt! Vilket kön de blir, uppfostran, husköp, osv osv sååå mysigt :) men nu är instanserna ännu högre när vi har rivit skyddsmuren från ett eventuellt till missfall..

Insatserna* damn you autocorrect
  • Sofya89

Ja men huvudvärken kom väl bara för att jag va trött samtidigt än så länge bara illamående idag men ska snart försöka mig på att äta

• Linkken

Går in i vecka 8 idag, kräks varje morgon och är gränslöst trött hela dagarna igenom. Nu känner jag verkligen av att jag är gravid. Tunga dagar nu, men inte sååå länge till v. 12 och efter det brukar ju symptomen lägga sig, så jag hoppas på det. Börjar bli lite svårt att hålla det hemligt bara om jag ska må såhär fram tills dess...

• ofverberg

Hur tänker ni på sånt här med att köpa kläder och sånt till barnet i magen? Någon som köpt ännu eller väntar ni till efter V.12??

Kliar det i fingrarna att köpa saker som på mig??

• elin1987
    ofverberg skrev 2015-07-18 10:40:20 följande:

Hur tänker ni på sånt här med att köpa kläder och sånt till barnet i magen? Någon som köpt ännu eller väntar ni till efter V.12??

Jag kommer vänta till man gjort ultraljudet åtminstone. Jag målar alltid fan på väggen men har varit med om så många vänner som de inte har gått bra för. Så när allt är grönt och man har fått se sin friska lille bebbe på ultraljudet kommer jag nog börja handla lite smått :)
  • elin1987
    ofverberg skrev 2015-07-18 10:40:20 följande:

Du kan ju "fönstershoppa" på nätet :) det gör jag
  • ofverberg
    elin1987 skrev 2015-07-18 10:54:30 följande:

Du kan ju "fönstershoppa" på nätet :) det gör jag

Frågan är om man kan hålla sig. Längtar efter barn i så många år, så nu e d svårt att hålla fingrarna i styr. Vet att d är bra att vänta tills efter ultraljudet, men hela 7v kvar..
  • märtanpärtan

Baby Bf-lista:

Lindakarlsson4380 BF 19/2

S79 BF 27/2

Irmisans BF 3/3

Linkken BF 5/3

Mayy BF 8/3

Hvep BF 10/3

Amanda87 BF 13/3

pannkakan87 BF 13/3

I norr BF 15/3

Ofverberg BF 16/3

Obsession89 17/2

Drommenomenliten BF 18/3

Märtanpärtan 18/3

Elin1987 19/3

Miss D BF 19/3

(Tog mig friheten att lägga till alla nya och sortera efter bf-datumHjärta Välkomna alla nya!)

• märtanpärtan

Jag är lite orolig, jag har två kompisar som är gravida och dom känner inte av någon mensvärk över huvudtaget och jag har nästan konstant mensvärk, någon mer här som har det?

Jag har ett tips angående snus! Funkade för mig för ett par år sedan.

Snusa bomull! Funkar skitbra och billigt är det också:)

• Miss D
    märtanpärtan skrev 2015-07-18 11:46:35 följande:

Jag är lite orolig, jag har två kompisar som är gravida och dom känner inte av någon mensvärk över huvudtaget och jag har nästan konstant mensvärk, någon mer här som har det?

Jag har ett tips angående snus! Funkade för mig för ett par år sedan.

Snusa bomull! Funkar skitbra och billigt är det också:)

Jag har riktigt mycket "mensvärk" till och från. Riktigt hugger tag i 20-30 minuter och sedan droppar det av, inträffar 4-6 gånger per dag.... Vet inte om det gör det mindre orolig, men du är inte ensam om värken i alla fall ????
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?