• Linkken

Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?

Jag plussade för två dagar sedan för första gången och är alldeles vimsig av lycka! Solig Jag är nu i v. 5 + 5 och enligt hälsovårdaren är bebisen beräknad till den 5.3.2016.

Vore så roligt att följas åt med andra som är i samma sits! Glad

• Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?
  • Migas
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 14:17:30 följande:

Hallå tjejer hur mår ni? Kan ni inte skriva lite om era symptom och sådär? 

Jag är nyfiken och det är roligt att jämföra! Skriv gärna vilken vecka ni är i oxå!

Jag är i vecka 5+4 och mår rätt bra.. Glömmer bort ibland att jag är gravid. Blir trött fort dock och är hungrig. Inget illamående men fick en liten våg av det idag tidigt men det gick över snabbt så jag hoppas att det inte kommer tillbaka.

Vecka 6 (5+1):

* illamående; lite av och till, speciellt om jag är hungrig eller om jag har ätit för mycket på en gång. Har dock inte spytt än.

* växtvärk; känner numera ganska ofta en smärta i nedre delen av magen och det känns som om det stundtals är starkare än annars.

* spända och ömma bröst; känner numera en kraftig smärta i brösten av och till, oavsett om jag nuddar de eller ej.

* trötthet: känner av och till en förlamande trötthet och orkeslöshet som om jag varken vill eller orkar göra någonting fast jag borde. Och tröttheten verkar heller inte försvinna pga sömn, utan det känns som om jag ärligt lika trött iallafall.

* yrsel: känner mer och mer av yrsel om jag stått för länge eller om jag reser mig för snabbt upp.

* törstig; känner mig mer törstig nu än tidigare och får lättare huvudvärk om jag struntar i att dricka.
  • Linkken
    hvep skrev 2015-07-15 20:03:24 följande:
    Jag har på pricken dina symptom förutom molvärken! Stekhet och iskall är rackarns jobbigt, känner mig som i klimakteriet! :)
    Hahaha, ja precis! Sen är ju vädret inget att lita på heller så det hjälper ju inte... Kul att vi har samma symptom, hur långt är du?
  • Migas
    Migas skrev 2015-07-15 20:06:07 följande:

Vecka 6 (5+1):

* illamående; lite av och till, speciellt om jag är hungrig eller om jag har ätit för mycket på en gång. Har dock inte spytt än.

* växtvärk; känner numera ganska ofta en smärta i nedre delen av magen och det känns som om det stundtals är starkare än annars.

* spända och ömma bröst; känner numera en kraftig smärta i brösten av och till, oavsett om jag nuddar de eller ej.

* trötthet: känner av och till en förlamande trötthet och orkeslöshet som om jag varken vill eller orkar göra någonting fast jag borde. Och tröttheten verkar heller inte försvinna pga sömn, utan det känns som om jag ärligt lika trött iallafall.

* yrsel: känner mer och mer av yrsel om jag stått för länge eller om jag reser mig för snabbt upp.

* törstig; känner mig mer törstig nu än tidigare och får lättare huvudvärk om jag struntar i att dricka.

Glömde att skriva även jag känner av snabba värmeväxlingar ibland även om jag mer ofta känner mig konstant varm. Numera är det även mer jobbigt att gå i trappor, då jag blir andfådd för minsta lilla .
  • elin1987

Jag kan tillägga att typ alla mina byxor blivit för tighta, leggings och mjukisbyxorna får jag på mig men jeansen är det bara att glömma :b

• Amanda87

Sitter på tåget hem nu. Fryser som fan och mår lite illa. Går ju så fort..och magen bara hänger ut. Åt förvisso precis innan men ändå. Måste ha gylfen öppen typ för att kunna andas ordentligt. Trött som stryk med!

• pannkakan87

När ska man köpa sina första preggobrallor liksom? Jag är en riktig jeanstjej annars och min garderob är ju liksom anpassad efter det med en massa toppar och så. Trodde jag skulle komma undan med shorts och klänningar men sommaren är ju inte så varm! :/ ett riktigt lyxproblem! Är ju så glad över mitt lilla frö i magen att jag inte bryr mig så mycket. :) men jag vill ju samtidigt inte gå med stjärten bar hihi

• elin1987
    pannkakan87 skrev 2015-07-15 22:34:38 följande:

När ska man köpa sina första preggobrallor liksom? Jag är en riktig jeanstjej annars och min garderob är ju liksom anpassad efter det med en massa toppar och så. Trodde jag skulle komma undan med shorts och klänningar men sommaren är ju inte så varm! :/ ett riktigt lyxproblem! Är ju så glad över mitt lilla frö i magen att jag inte bryr mig så mycket. :) men jag vill ju samtidigt inte gå med stjärten bar hihi

Jag ska gå på Gina och köpa leggings i större storlek här någon dag, dom funkar ju som till allt :) preggobyxor väntar jag in i det sista med!
  • pannkakan87
    elin1987 skrev 2015-07-15 22:37:51 följande:
    Jag ska gå på Gina och köpa leggings i större storlek här någon dag, dom funkar ju som till allt :) preggobyxor väntar jag in i det sista med!
    Ja men eller hur! Vill inte köpa det än då brallorna fortfarande går på. Har några baggy som funkar länge oxå. Jag är inte mycket för leggings tyvärr men vi får se, det är ju bekvämt!
  • Sandra80tattoo
    elin1987 skrev 2015-07-15 19:45:19 följande:

Jag har också adhd. Hur går det för dig nu utan medicin i 9 månader ?

et går bra utan medicinen, slutade med den någon månad innan jag blev gravid för jag trodde det skulle öka chanserna (och sexlusten) och det hjälpte ju uppenbarligen. Humöret har ju inte blivit värre, och nu somnar jag tidigt och vaknar tidigt, så nice! Har haft svårt att somna förut och använder kjedjetäcke. Sugen på snus är jag dock men det funkar hyfsat med onico.
  • Sandra80tattoo
    hvep skrev 2015-07-15 20:02:09 följande:

Fy vilket dåligt bemötande! Jag skulle heller aldrig ha koll på min mens om jag inte använde mig av appen, den är oregelbunden och jag skulle inte komma ihåg en sån sak! Du kan ju testa att ta ett sånt där test med veckoindikator så kanske du får lite mer koll! Fast om du är i vecka 7 kommer den nog visa på 3+ veckor och högre än så går den inte :)

Ja jag har ju gjort det, läste inte så noga på förpackningen innan, trodde att den skulle visa hur många veckor som helst. Så 3+ blev det ju. Är barnmorskan otrevlig så byter jag direkt, jag tycker iofs att sjukvård/myndigheter nästan alltid är otrevliga, typ lika ofta som man inte får det man beställde i en drive-trough... ;)
Svar på tråden Nygravid med första barnet - någon som vill följas åt?