pannkakan87 skrev 2015-07-15 14:17:30 följande:
Hallå tjejer hur mår ni? Kan ni inte skriva lite om era symptom och sådär?
Jag är nyfiken och det är roligt att jämföra! Skriv gärna vilken vecka ni är i oxå!
Jag är i vecka 5+4 och mår rätt bra.. Glömmer bort ibland att jag är gravid. Blir trött fort dock och är hungrig. Inget illamående men fick en liten våg av det idag tidigt men det gick över snabbt så jag hoppas att det inte kommer tillbaka.
Vecka 6 (5+1):
* illamående; lite av och till, speciellt om jag är hungrig eller om jag har ätit för mycket på en gång. Har dock inte spytt än.
* växtvärk; känner numera ganska ofta en smärta i nedre delen av magen och det känns som om det stundtals är starkare än annars.
* spända och ömma bröst; känner numera en kraftig smärta i brösten av och till, oavsett om jag nuddar de eller ej.
* trötthet: känner av och till en förlamande trötthet och orkeslöshet som om jag varken vill eller orkar göra någonting fast jag borde. Och tröttheten verkar heller inte försvinna pga sömn, utan det känns som om jag ärligt lika trött iallafall.
* yrsel: känner mer och mer av yrsel om jag stått för länge eller om jag reser mig för snabbt upp.
* törstig; känner mig mer törstig nu än tidigare och får lättare huvudvärk om jag struntar i att dricka.