• Stron

Hur MP-skadad är Löfven?

Här
    t.sr.se/1JiV6Ej
    sa han nu ungefär att det finns 50 miljoner flyktingar, ett fåtal kommer hit, "några som behöver skydd ska få skydd", vi behöver folk till vården.

Osäker om jag hörd fåtal och kan lyssna igen, men "några" ser ut som en språkstörning.

Dessutom är det så få vårdutbildade som kommer att de inte ens räcker till alla med vårdbehov som kommer. Samtidigt som vi inte har pengar till svenska sköterskor som flyr till Norge, så kalkylen slår alldeles fel och är bokstavligt livsfarlig.

• Svar på tråden Hur MP-skadad är Löfven?
  • Nerfherder
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 19:23:51 följande:
    Jag vet mycket väl vad en koalitionsregering är, så jag behöver inte googla.

Men om du tror att vi har en koalitionsregering som har 87%-igt väljarstöd, så vet du antingen inte vad en koalitionsregering är, eller så behöver du öva lite på matematikkunskaperna. :)
    Vad jag menar är, att 87% valde något annat än SD. Om du nu kan något om matte, så borde du lätt kunna räkna ut hur stort inflytande SD borde få. Även om du nu tycker något annat.
  • Upptagenmeninte
    Nerfherder skrev 2015-06-29 19:29:18 följande:
    Vad jag menar är, att 87% valde något annat än SD. Om du nu kan något om matte, så borde du lätt kunna räkna ut hur stort inflytande SD borde få. 
    Det säger ingenting.

93% valde något annat än MP. Om du kan något om matte, så borde du lätt kunna räkna ut hur stort inflytande MP borde få. ;)
  • Nerfherder
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 19:39:57 följande:

Det säger ingenting.

93% valde något annat än MP. Om du kan något om matte, så borde du lätt kunna räkna ut hur stort inflytande MP borde få. ;)

Jaha, borde. Igen. Hur ser verkligheten ut nu igen?
  • Upptagenmeninte
    Nerfherder skrev 2015-06-29 19:45:11 följande:
    Jaha, borde. Igen. 
     Haha, alltså... Du använder precis samma retorik när det gäller SD, och då går det bra (att X antal % minsann inte röstade på det partiet).

Men sedan är plötsligt, om man applicerar samma retorik på MP (att X antal % minsann inte röstade på det partiet), så är det fel?

Det var just dubbelmoralen här som jag ville påpeka (med exakt samma ordval i mitt inlägg som du, för att understryka det).

Vem är det som gör skillnad på människor och människor, egentligen? Om retoriken att se på hur många % som inte har röstat på parti X är befogat, så är samma retorik angående hur många % som inte har röstat på parti Y lika befogat. Lika behandling av alla, om jag får be.

;)
  • Nerfherder
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 19:50:44 följande:
     Haha, alltså... Du använder precis samma retorik när det gäller SD, och då går det bra (att X antal % minsann inte röstade på det partiet).

Men sedan är plötsligt, om man applicerar samma retorik på MP (att X antal % minsann inte röstade på det partiet), så är det fel?

Det var just dubbelmoralen här som jag ville påpeka (med exakt samma ordval i mitt inlägg som du, för att understryka det).

Vem är det som gör skillnad på människor och människor, egentligen? Om retoriken att se på hur många % som inte har röstat på parti X är befogat, så är samma retorik angående hur många % som inte har röstat på parti Y lika befogat. Lika behandling av alla, om jag får be.

;)
    Hur exakt utläser du att det är mp det handlar om, och var någonstans ser du att jag tycker att det går bra? Vari består min dubbelmoral?
  • Upptagenmeninte
    Nerfherder skrev 2015-06-29 19:57:32 följande:
    ...var någonstans ser du att jag tycker att det går bra? 
    Ja... kanske i och med att det är du som kommer med den retoriken, och presenterar att X antal % minsann inte röstade på...?

Nej, det här blir bara en neverending story. Läs alla inläggen i tråden en gång till, så kanske det klickar. Har du inga argument att komma med mer, så tänker jag inte ödsla mer tid på det här.

:)
  • Nerfherder
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 20:01:10 följande:
    Ja... kanske i och med att det är du som kommer med den retoriken, och presenterar att X antal % minsann inte röstade på...?

Nej, det här blir bara en neverending story. Läs alla inläggen i tråden en gång till, så kanske det klickar. Har du inga argument att komma med mer, så tänker jag inte ödsla mer tid på det här.

:)
    Vänta lite nu? Du ger upp alltså. Nice.
  • Upptagenmeninte
    Nerfherder skrev 2015-06-29 20:05:18 följande:
    Vänta lite nu? Du ger upp alltså. Nice.
    Så länge du inte har något annat argument att komma med, förutom frågeställningar som du redan har fått svar på. Och om du inte ens kan hålla reda på vad du själv har skrivit (och redan fått svar på), så känns det tyvärr bara som tidsödande att argumentera vidare.

Men om du kommer med något verkligt att komma med, så är jag "all ears".
  • Nerfherder
    Upptagenmeninte skrev 2015-06-29 20:17:51 följande:
    Så länge du inte har något annat argument att komma med, förutom frågeställningar som du redan har fått svar på. Och om du inte ens kan hålla reda på vad du själv har skrivit (och redan fått svar på), så känns det tyvärr bara som tidsödande att argumentera vidare.

Men om du kommer med något verkligt att komma med, så är jag "all ears".
    Kul kille. Jag har en massa argument att komma med, men du vill inte svara. Kom inte och skyll på mig om du inte kan svara. Det är ganska fegt.
  • Nerfherder

Spam: hur många ggr har du skrivit om familjelivet då? Det finns ingen regel som säger att man måste skriva om det.

• Nerfherder
    Breitschvantz skrev 2015-06-30 08:35:29 följande:

Stackars dig som hatar SD för du tror att dom hatar din sort som inte har ett familjeliv och inte kan skriva sakligt. MP über alles?

Kul, blev ditt förra nick avstängt
  • Nerfherder
    Breitschvantz skrev 2015-06-30 08:41:13 följande:

Ingen aning, jag har just börjat här, vad är ämnet?

Eller hur, just det. Vad är ämnet nu igen? Ditt "första" inlägg håller sig inte till det.
  • Nerfherder
    Breitschvantz skrev 2015-06-30 08:35:29 följande:

Stackars dig som hatar SD för du tror att dom hatar din sort som inte har ett familjeliv och inte kan skriva sakligt. MP über alles?

Hur kan det här vara att hålla sig till ämnet?

Angående ämnet, om nu löfven vore köpt av mp, borde då inte ha liiiiite mer inflytande?
  • Nerfherder
    Breitschvantz skrev 2015-06-30 08:53:41 följande:
    Jo han har det men inte om asylfrågor och är som M i alliansen när MP sålde sig dit
    Jasså? Har du typ en länk eller så som kan styrka det du säger?
  • Nerfherder
    Breitschvantz skrev 2015-06-30 08:58:53 följande:
    Du vet alltså inte hur M och S var före alliansen i många år?
    Jo. Det vet jag. Men det betyder inte att Löfven är köpt, så som du påstår... SD skulle regera ihop med MP, som jag sa tidigare, om det gav de mera makt.

Har du en källa?
  • Nerfherder
    Breitschvantz skrev 2015-06-30 09:04:34 följande:
    Ska jag länka till det du vet?
    Ge dig. Du vet vad jag menar. Ditt påstående om Löfven.-
  • Nerfherder
    Breitschvantz skrev 2015-06-30 09:17:18 följande:
    Han har samma sits som FR hade innan och är inte S, även enligt Widar Andersson i S. Jämför med Göran Persson eller hur S varit utan Mp. Vad dom nu gör ökar bara SD.

www.svt.se/nyheter/inrikes/greider-de-flirtar-med-rasistiska-grupper
    Självklart är det så. Det är så man bildar regering när man är i minoritet. Men nu frågade jag efter en länk som stöder ditt påstående om att S skulle vara köpta.
  • Nerfherder
    Breitschvantz skrev 2015-06-30 09:26:31 följande:
    Det hör till om man följer massmedia då MP är missnöjda som fått vika sig om annat.
    Med Göran Persson var det tal om en miljon albaner som FP ville ha hit, det blev 5000 på TUT. M och S röstade ner allt. MPs huvudfråga är asyler, inte klimat och miljö.

Men den där äckliga MP-bögen fmga är här och förstör så jag avregar mig nog och byter forum
    Oj. Personangrepp. Du har verkligen svårt att diskutera normalt. Gör du så irl också eller? Fyi, jag är inte fmga.
Svar på tråden Hur MP-skadad är Löfven?