• aztec

BF mars 2016

Hej!

Någon annan som har bf mars 2016 som vill vänta ut iaf de första 12v med mig?

Har bf 6 mars.

Har två missfall bakom mig det senaste året och senast var halvår sedan så jag och min sambo hade smått gett upp hoppet nu innan sommaren så vi sa att vi tar en paus. Men så helt plötsligt efter bara en lyckad träff denna månaden blev det ett plus!

Jag hade sista mensen 31maj (morsdag, var inte roligt) men på midsommardagen så fick jag sådan hemsk foglossning så jag tänkte att ja kanske ändå.. Testade mig 24juni och blev ett starkt plus.

Är så glad! Men samtidigt orolig, tänker tredje gången gillt. De andra har vi varit tysta om men känner att denna gången orkar jag inte lida i det tysta!

• Svar på tråden BF mars 2016
  • Mimmlan
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-07-04 15:58:20 följande:

Grattis till plusset :) har också bf 9/3 och är också i v4+2!

Försöker att tänka att jag väntar barn och inte missfall men det är svårt. Tar en dag i taget och hoppas att allt får vägen.

Är det första barnet?

Tack! Och grattis till dig! Ja, det är vårt första.. Började försöka i november och blev gravid direkt, så svårt att bli gravid har jag inte.. Hoppas nu så klart vi inte tillhör dom som får upprepade missfall, och jag är så galet positiv med symtom såhär tidigt! Hur mår du?? Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle känna något bara en dryg vecka efter befruktning..
  • Hoppas sommar 2015
    Mimmlan skrev 2015-07-04 16:52:31 följande:
    Tack! Och grattis till dig! Ja, det är vårt första.. Började försöka i november och blev gravid direkt, så svårt att bli gravid har jag inte.. Hoppas nu så klart vi inte tillhör dom som får upprepade missfall, och jag är så galet positiv med symtom såhär tidigt! Hur mår du?? Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle känna något bara en dryg vecka efter befruktning..
    Jag har tydligen också lätt att bli gravid. Har haft ett bekräftat missfall som tog rätt hårt på mig. Hoppas så att det går vägen den här gången.

Jag mår lite illa då och då och är rätt hormonell. Och har ömma bröst och molvärk. Tycker att symptomen kommer och går lite och det oroar mig. Går ibland och klämmer på brösten bara för att se om de fortfarande ömmar :P
  • DT21

Jag hoppar också in här med er :) har bf 2mars det kmr bli våran första. Så det ska bli väldigt spännande!

• Lliissaa

Hej allihopa! Jag hoppar gärna in här, plussade igår och har bf 15/3 efter 2 kurer Pergotime och ett missfall för drygt ett år sen. Är nojig att även detta ska sluta i missfall men håller tummarna för TT de är vår tur denna gång :)

• Lliissaa
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-07-03 19:09:19 följande:

Hoppar gärna in här. Plussade i veckan och är beräknad till den 9/3. Har en son innan född 12 och har även fått ett missfall tidigare så jag är lite orolig den här gången. 

Mår illa till och från och har ömma bröst. Och lite hormonell med lätt till tårar och kortare stubin. 

Ringde barnmorskan idag som bokade tid för hälsosamtal och inskrivning i augusti.

Grattis till plusset! Jag plussade igår så har bf 15 mars så är inte lågt ifrån varann. Jag har också haft missfall i v 7 så är nojig att den här lilla inte vill stanna men samtidigt sjukt glad efter nästan ett års kämpande att bli gravid. Håller tummarna att de ska gå vägen för oss båda!
  • TouchOfRed
    Tee87 skrev 2015-07-04 08:32:15 följande:

Jag ska oxå på en kompis fest ikväll och vet inte riktit va ja ska säga när de märker att jag inte dricker alkohol... Funderar på att ta bilen så jag kan skylla på att jag kör :p

Och nästa lördag fest med arbetskompisarna, kan hända jag berättar för dem då.

Vi hade med oss en påse från systemet med diverse alkohol och bland detta en flaska med helt alkoholfritt vin. Så jag drack av det under kvällen, verkade inte som att någon anade något men det är jobbigt att behöva smussla , men sist jag var gravid och fick missfall hade jag hunnit berätta för fleraoch det var enormt jobbigt att sen behöva berätta om mitt MF för dessa personer...så då smyger man ju hellre nu OM man nu i värsta fall skulle få mf igen...
  • helenh77

Hej hej, jag har BF den 3 mars och är i vecka 6 (5+3) så jag hoppar gärna in här jag med

Den här graviditeten är med blandade känslor. Jag fick sent missfall den 27 mars i år och var då i vecka 22. Så att få bli gravid igen så snabbt efter vår stora förlust och sorg är som sagt med väldigt blandade känslor. Mest glada och positiva såklart men jag törs inte riktigt släppa fram dom efter det som hänt.

Det jag är mest orolig för nu är varför jag aldrig blir öm i brösten för. Jag hade fruktansvärt ömma bröstvårtor förra graviditeten och nu känner jag absolut ingenting... Jag har fyra barn sen tidigare som jag tror, om jag minns rätt, att jag vid alla graviditeter haft som första symptom ömma bröst. Men inte nu när jag som mest behöver det  :´(. Någon av er som har samma problem?

Molvärk/mensvärk har jag till och från och jag har tagit 4 gravtest pga. min osäkerhet. Riktigt pinsamt att berätta men så är det för mig den här gången...

• Mimmlan
    helenh77 skrev 2015-07-05 17:22:17 följande:
    Hej hej, jag har BF den 3 mars och är i vecka 6 (5+3) så jag hoppar gärna in här jag med

Den här graviditeten är med blandade känslor. Jag fick sent missfall den 27 mars i år och var då i vecka 22. Så att få bli gravid igen så snabbt efter vår stora förlust och sorg är som sagt med väldigt blandade känslor. Mest glada och positiva såklart men jag törs inte riktigt släppa fram dom efter det som hänt.

Det jag är mest orolig för nu är varför jag aldrig blir öm i brösten för. Jag hade fruktansvärt ömma bröstvårtor förra graviditeten och nu känner jag absolut ingenting... Jag har fyra barn sen tidigare som jag tror, om jag minns rätt, att jag vid alla graviditeter haft som första symptom ömma bröst. Men inte nu när jag som mest behöver det  :´(. Någon av er som har samma problem?

Molvärk/mensvärk har jag till och från och jag har tagit 4 gravtest pga. min osäkerhet. Riktigt pinsamt att berätta men så är det för mig den här gången...
    Beklagar ditt sena mf, måste ha varit galet jobbigt! Alla graviditeter är nog väldigt olika, så tror inte du behöver oroa dig.. Har dock ingen egen erfarenhet att dela med mig av, båda mina grav har slutat i missfall, så vill inte jämföra med det.. Och aaaaaaaallt är ju tydligen normalt när man är gravid, själv lider jag redan av illamående, huvudvärk, rapningar, humör ala surtant och har fått hy som en 14åring.. Mina bröst är dock inte ett dugg ömma!

Önskar dig all lycka
  • Mimmlan
    Hoppas sommar 2015 skrev 2015-07-04 22:45:56 följande:

Jag har tydligen också lätt att bli gravid. Har haft ett bekräftat missfall som tog rätt hårt på mig. Hoppas så att det går vägen den här gången.

Jag mår lite illa då och då och är rätt hormonell. Och har ömma bröst och molvärk. Tycker att symptomen kommer och går lite och det oroar mig. Går ibland och klämmer på brösten bara för att se om de fortfarande ömmar :P

Alltså jag känner mig helt galen! Har ju knappt hunnit fästa i livmodern och jag känner mig som en annan människa, men jag är som du, nojig att symptomen ska försvinna samtidigt som jag helst inte vill må såhär hela graviditeten liksom.. Nog för att jag går igenom vad som helst för detta barn, men tror min man kan ha lite svårt förstå hur det känns i kroppen..
  • Elyssa81

Jag hoppar gärna in här. Har BF 7 mars och är i v. 4+5. Väntar tredje barnet. Fick ett MA i maj i v 11+6 så är lite orolig. Hoppas vi kan ta oss igenom graviditeten här tillsammans.

Grattis tillber andras plus!

Svar på tråden BF mars 2016