• Skogshedvig

Vill bli gravid PCOS

Hej!

Tänkte höra om någon är i samma sits som jag?Jag fick veta i mars 2015 att jag har pcos. Är 27 år och slutade med P-piller i november 2014 efter att ha ätit dessa i 10 år, och har fortfarande inte haft mens sedan sista pillermensen. Kommer knappt ihåg hur regelbunden mens jag hade innan P-pillerna men har för mig att den kom ganska så regelbundet, jag hade åtminstone inte uppehåll med mensen i månader.

Jag ska få börja utredning i augusti om jag inte är gravid innan dess. Under tiden går jag på kinesisk akupunktur en gång i veckan, vilket hittills endast gett känningar så som en början till mensvärk och rörelser runt äggstockar/livmoder men ingen mens än. Hoppas dock på att det ska hjälpa mig att få igång äl och mensen.

PCOS har gett mig symtomen utebliven mens, något ökad akne dock inte så farligt, samt något kraftigare hårväxt på ben och bikinilinje :/ fast ändå överkomligt. När jag slutade med P-piller gick jag ner ca 3 kg bara av att sluta med dem. Jag är normalviktig (62-63 kg till mina 172 cm). Vill verkligen bli gravid, känns så hopplöst när jag inte ens har mens än.

Nån i samma sits? Vad har ni i så fall gjort för att bli gravida?

• Svar på tråden Vill bli gravid PCOS
  • 120512
    gul87 skrev 2015-07-06 23:05:50 följande:

tusen tack för era hejarop! Jag hoppas att jag nu har en riktig ägglossning men man kan aldrig veta med pcos. nu har vi fått till det både idag och igår o förhoppningsvis också imorgon.

Lycka till.. hoppas håller tummarna för dig (Y)

Troligtvis kommer min kräm imorgon eller övermorgon blev skickat ida. Nu j***ar kan inget förstöra min väg. Hoppas det kommer så man kan känna sig kvinnlig, känner mig som en karl med boobs och utan banan.
  • Skogshedvig
    120512 skrev 2015-07-06 23:49:49 följande:

Lycka till.. hoppas håller tummarna för dig (Y)

Troligtvis kommer min kräm imorgon eller övermorgon blev skickat ida. Nu j***ar kan inget förstöra min väg. Hoppas det kommer så man kan känna sig kvinnlig, känner mig som en karl med boobs och utan banan.

Har krämen kommit? Meddela gärna hur det går med den :)
  • 120512
    Skogshedvig skrev 2015-07-09 08:19:46 följande:

Har krämen kommit? Meddela gärna hur det går med den :)

Jo den kom i tisdags em. Så det tog 2 vardagar. Började med den igår, men vet inget förrän om ca 14 dagar när jag har uppehåll. Men jag meddelar.
  • Skogshedvig
    120512 skrev 2015-07-09 10:08:13 följande:

Jo den kom i tisdags em. Så det tog 2 vardagar. Började med den igår, men vet inget förrän om ca 14 dagar när jag har uppehåll. Men jag meddelar.

Är nyfiken på hur det går :) Har du känt någon skillnad än sedan du började m krämen?

Hur går det för er andra?

Jag har fortfarande ingen mens alls. Konstigt nog, hade ju som sagt ganska regelbunden innan jag började m P-piller. Inväntar vecka 35 då kvinnokliniken öppnar upp igen efter semestern, då ska jag kontakta dem för att få en tid.
  • Cissi90

Det är så underbart att läsa era berättelser och även att fler har det som jag!!

Jag är inne på min andra dos av Pergotime nu och ska IGEN gå på "sex-schema". Som tur är funkade faktiskt Pergotime och jag hade ägglossning = mens utan att framkalla den med Provera igen. Så HOPPAS på bebis denna gången. Jag har ca 10 kg övervikt.. Men kan intr äta LCHF pga min känsliga mage som inte klarar av fett och svårsmält mat. Super tråkigt! Provade lchf men låg i galna kramper efter 3 veckor :/ så kör med måltidsmåttet ocj äta små portioner i skålar och anchetter. Lycka till allihop!

• 120512
    Skogshedvig skrev 2015-07-21 22:45:07 följande:

Är nyfiken på hur det går :) Har du känt någon skillnad än sedan du började m krämen?

Hur går det för er andra?

Jag har fortfarande ingen mens alls. Konstigt nog, hade ju som sagt ganska regelbunden innan jag började m P-piller. Inväntar vecka 35 då kvinnokliniken öppnar upp igen efter semestern, då ska jag kontakta dem för att få en tid.

Jo jag tog sista ikväll, när jag var på toa vid 8 tiden ikväll fick jag lite rosa på pappret.

men den sista veckan och på 3 tillfällen har jag haft värk under magen på höger och vänster sida. Hoppas det är smärtan som kroppen meddelar att den är på g.

så jag hoppas att de kommer. Annars inget. När den kom som den ville förut eller provera hade jag inga smärtor bara mådde illa när jag tog dem. Men när vet mer ropar jag ut.
  • 120512
    Cissi90 skrev 2015-07-21 23:04:00 följande:

Det är så underbart att läsa era berättelser och även att fler har det som jag!!

Jag är inne på min andra dos av Pergotime nu och ska IGEN gå på "sex-schema". Som tur är funkade faktiskt Pergotime och jag hade ägglossning = mens utan att framkalla den med Provera igen. Så HOPPAS på bebis denna gången. Jag har ca 10 kg övervikt.. Men kan intr äta LCHF pga min känsliga mage som inte klarar av fett och svårsmält mat. Super tråkigt! Provade lchf men låg i galna kramper efter 3 veckor :/ så kör med måltidsmåttet ocj äta små portioner i skålar och anchetter. Lycka till allihop!

Lycka till. Så fort jag äter mejerier börjar min mage vända på sig. Men hittat min lösning äter lchf utan mejerier dvs mejerifritt prova det. Tex en kycklingfile med lite grönsaker (jag blir mätt på 0,5 kyckling)
  • gul87

Hej Alla!

för två veckor sedan skrev jag om att jag fått spontan ägglossning efter två misslyckade försök till ägglossning med pergotime. Idag PLUSSADE jag!!! Allt är möjligt! stora kramar till er

• Cissi90
    gul87 skrev 2015-07-22 11:10:00 följande:

Hej Alla!

för två veckor sedan skrev jag om att jag fått spontan ägglossning efter två misslyckade försök till ägglossning med pergotime. Idag PLUSSADE jag!!! Allt är möjligt! stora kramar till er

Åååååh KUL!!! Grattis!!
  • Skogshedvig
    Cissi90 skrev 2015-07-21 23:04:00 följande:

Vad bra att pergotime funkar, då får vi hålla tummarna nu :) Jag hoppas också på att få

Pergotime utskrivet i augusti/september. Verkar ju som att det kan funka :) lycka till!
Svar på tråden Vill bli gravid PCOS