• Anonym (nn)

Idag slutar jag röka

Valet är enkelt. Sluta röka eller avliva min katt.

Har två kvar i en öppnad ask och fyra oöppnade jag tänkte ha kvar och ta ur vid enstaka tillfällen om det krisar sig.

Ska skriva i tråden om jag behöver avreagera mig.
    Önska mig lycka till. Skrattande

• Svar på tråden Idag slutar jag röka
  • Anonym (nn)
    Anonym (Slutat) skrev 2015-06-11 22:29:58 följande:

Nu har jag läst allt du och andra skrivit i din tråd. Du låter fientlig mot alla som inte stryker dig medhårs. Du kanske inte menar att låta så då skrift uppfattas olika av alla. Men du låter som mig när jag skulle sluta röka första gången, den gången då jag egentligen inte ville men pga omständigheter var tvungen. Jag var skitsur och försvarade varenda cigg jag tog och hade en förklaring/ursäkt till allt.
    Jag skulle ju bara röka den ciggen då, o den andra ciggen efter maten den kunde jag ju inte vara utan.
    Vet du, om du slutar tvärt så kommer det vara jobbigt ett tag jaaa men sen är det över. Efter tre veckor är abstinensen nere på noll enligt forskning. För mig gick det snabbare.
    Förlåt men när jag läser dina inlägg så känner jag bara igen mig för jag ser att du har inte viljan att sluta utan bara tvånget och då går det oftast åt helvete. För ciggen kommer inte släppa dig utan en jäkla fight och för att vinna den fighten måste du ha vilja o vara stark och tyvärr just nu så låter du inte stark. Jag önskar dig självklart all styrka att klara det för jag vet hur svårt det är. Men som sagt du har gått ifrån "idag slutar jag röka" till jag röker ju bara då och då och då och då och då och då och då......

Du gör ingenting fel med att vara uppriktig, tvärtom det uppskattas, men du har fel i att jag är otrevlig. Kanske ryktet i tråden som får dig att inbilla dig.

Däremot håller jag med om att det är jobbigt att vara helt utan och tackar för informationen att det kan ta upp till tre veckor innan nikotinbehovet avtar vilket iof. inte var problemet för mig, men ändå...

En fight är inget för mig, det är väl snarare det jag väntar på, när jag står där vid valet och kvalet. Blir så mycket enklare då. Bra att du slutat, ska jag också göra.
  • Anonym (-)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-11 22:38:19 följande:
    Du gör ingenting fel med att vara uppriktig, tvärtom det uppskattas, men du har fel i att jag är otrevlig. Kanske ryktet i tråden som får dig att inbilla dig.

Däremot håller jag med om att det är jobbigt att vara helt utan och tackar för informationen att det kan ta upp till tre veckor innan nikotinbehovet avtar vilket iof. inte var problemet för mig, men ändå...

En fight är inget för mig, det är väl snarare det jag väntar på, när jag står där vid valet och kvalet. Blir så mycket enklare då. Bra att du slutat, ska jag också göra.
    En fight är inget för dig? Men du gav upp vid första fighten och tillät dig att ta en på morgonen. Sedan när nästa fight kom så gav du också upp och tog en till kaffet. Jag förstår att du ger upp figheterna, för det är så beroendet funkar.
    I övrigt är det ibland svårt att själv se hur man låter i skrift, men det stämmer att så fort man säger annat än att du är duktig så får man något vasst till svar. Jag blev uppriktigt förvånad när du skrev att mitt inlägg var korkat bara för att jag kunde se tendenser till undanflykter hos dig.
  • Anonym (nn)
    Anonym (-) skrev 2015-06-12 09:50:17 följande:
    En fight är inget för dig? Men du gav upp vid första fighten och tillät dig att ta en på morgonen. Sedan när nästa fight kom så gav du också upp och tog en till kaffet. Jag förstår att du ger upp figheterna, för det är så beroendet funkar.
    I övrigt är det ibland svårt att själv se hur man låter i skrift, men det stämmer att så fort man säger annat än att du är duktig så får man något vasst till svar. Jag blev uppriktigt förvånad när du skrev att mitt inlägg var korkat bara för att jag kunde se tendenser till undanflykter hos dig.
    Aj så träffad jag känner mig. Mitt i planeten!

• Påven Johanna

Så katten kan komma att avlivas nu då, eller? När det inte går så bra, menar jag?

• Anonym (nn)
    Påven Johanna skrev 2015-06-12 11:29:03 följande:

Så katten kan komma att avlivas nu då, eller? När det inte går så bra, menar jag?

Nej där går ju gränsen. Saken är att jag har 2 askar + hemma ännu.
    Sen kommer jag till sitsen där jag måste vara stark och det är rätt enkelt i tanke på vad som annars blir följden. Om jag inte kan låta bli helt har jag räknar med max 3 om dagen.
  • Anonym (e-cigg)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-12 11:34:59 följande:
    Sen kommer jag till sitsen där jag måste vara stark och det är rätt enkelt i tanke på vad som annars blir följden. Om jag inte kan låta bli helt har jag räknar med max 3 om dagen.
    I tisdags kväll hade du 6st askar och nu har du 2st, du har alltså rökt 4st askar sen i tisdags? 
  • Anonym (nn)
    Anonym (e-cigg) skrev 2015-06-12 15:09:40 följande:
    I tisdags kväll hade du 6st askar och nu har du 2st, du har alltså rökt 4st askar sen i tisdags? 
    Nej, jag har gjort mig av med några.
  • Anonym (snusare)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-12 11:34:59 följande:
    Du kommer inte kunna låta bli helt om du räknar med att du kan få röka 3 om dagen. Det går inte att sluta cold turkey med den inställningen. Efter att ha läst de senaste inläggen i tråden tycker jag det låter som en bättre ide att du trappar ner på rökandet gradvis. Så är du ärlig mot dig själv, det är OK att du inte fixar just nu att sluta röka men du kan fortfarande ha som mål att bli rökfri och allt eftersom dra ner på ciggen. Gör upp ett schema för nedtrappning och lova dig själv att du håller dig till det.
  • Anonym (nn)
    Anonym (snusare) skrev 2015-06-12 16:47:53 följande:
    Du kommer inte kunna låta bli helt om du räknar med att du kan få röka 3 om dagen. Det går inte att sluta cold turkey med den inställningen. Efter att ha läst de senaste inläggen i tråden tycker jag det låter som en bättre ide att du trappar ner på rökandet gradvis. Så är du ärlig mot dig själv, det är OK att du inte fixar just nu att sluta röka men du kan fortfarande ha som mål att bli rökfri och allt eftersom dra ner på ciggen. Gör upp ett schema för nedtrappning och lova dig själv att du håller dig till det.
    Jag förstår precis vad du menar men jag har bestämt mig för tre om dagen. Har någon dag på mig att ställa mig in på det mentalt. Tack för en saklig ton.
  • Anonym (Slutat)

Hur går det för dig?
    Har du slutat röka helt än?

Svar på tråden Idag slutar jag röka