Anonym (snusare) skrev 2015-06-09 23:29:50 följande:
Känner verkligen igen det där med hungern, börjar äta som fan haha. Kan också få ångest.. samt även hjärtklappning. Till sist orkar man inte längre utan drar till affären och köper en dosa. Sen mår man underbart när man stoppat in en rejäl prilla. Sen tänker man på hur tragiskt det är att man är slav under tobaksbolagen.
Riktigt tragiskt. Jag kan väl bestämma över mig själv!?! Jobbigt att alltid behöva kontrollera att man har snus i närheten, men det värsta är pengarna. Jag hade fortsatt resten av livet om det var gratis. Nu gör jag åt med ca 1 dosa per dag, och det blir ju ca 18 000 kronor per år. Nä, dags att spotta ut snusen för gott. Imorgon...
Jag har testat diverse metoder. Sluta rakt av. Nikotintabletter. Nikotinplåster. Trappa ner. Som mest har jag varit nikotinfri i 3 veckor, men det var länge sedan. Om jag bara visste när jag skulle börja må bättre igen skulle det vara lättare att stå ut. Nu känns det som om jag bara mår sämre och sämre tills jag börjar igen.
Det "roliga" är att jag en gång började snusa för att jag var nyfiken på hur abstinensen kändes... nu vet jag.