• Anonym (nn)

Idag slutar jag röka

Valet är enkelt. Sluta röka eller avliva min katt.

Har två kvar i en öppnad ask och fyra oöppnade jag tänkte ha kvar och ta ur vid enstaka tillfällen om det krisar sig.

Ska skriva i tråden om jag behöver avreagera mig.
    Önska mig lycka till. Skrattande

• Svar på tråden Idag slutar jag röka
  • Anonym (nn)

Hur länge känner man sig galen utan?

• Anonym (Karin)

Jag slutade röka för nästan ett år sedan på dagen. Kändes ju inte ett dugg svårt! Var jag aldrig någon nikotinist, eller? Rökt allt ifrån en cigarett med några månader eller nåt års mellanrum till tre paket på en och samma dag - oftast i samband med en utekväll, i kanske 10 års tid totalt. Knappt känt det minsta sug sedan förra sommaren utan ser snarare ner på rökare och rökning. Ger ett så trashigt och obildat uttryck att blossa offentligt; i synnerhet bland barn. Usch och tvi!

Hoppas du finner styrkan i att sluta, TS. Tvärt funkar inte alls, eller?

• Anonym (nn)
    Anonym (Karin) skrev 2015-06-11 15:42:37 följande:

Jag slutade röka för nästan ett år sedan på dagen. Kändes ju inte ett dugg svårt! Var jag aldrig någon nikotinist, eller? Rökt allt ifrån en cigarett med några månader eller nåt års mellanrum till tre paket på en och samma dag - oftast i samband med en utekväll, i kanske 10 års tid totalt. Knappt känt det minsta sug sedan förra sommaren utan ser snarare ner på rökare och rökning. Ger ett så trashigt och obildat uttryck att blossa offentligt; i synnerhet bland barn. Usch och tvi!

En del är mer beroende än andra, men det är klart en fördel att det inte anses vara så inne att vara rökare idag. Stinker och smakar apa gör det också.

Har hittat några små enkla saker jag kan ersätta mitt beteende med. Det handlar mer om psykologi än vilja.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Karin) skrev 2015-06-11 15:42:37 följande:

Tack förresten.
    Nej måste ha minst tre annars blir jag helt omöjlig att ha att göra med. Obestämd
  • Anonym (Karin)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-11 16:02:56 följande:

Tack förresten.

Nej måste ha minst tre annars blir jag helt omöjlig att ha att göra med.

Så du kommer röka minst tre cigaretter per dag nu? Det är ju inte att sluta.

Jag lade av med både alkohol, kaffe och nikotin inom loppet av ett år. Att ställa om kosten och börja motionera på nån nivå är mitt nästa mål och jag är världens latmask och gottegris ska du veta så nu börjar den stora utmaningen. Jag har dessutom en massa psykiska sjukdomar, diagnoser och funktionshinder som ställer till det för mig om man ska skylla på något.

Känner inte dig så tänker inte tala om för dig hur du ska leva ditt liv, men uttrycket "kan jag så kan du", som jag normalt har svårt för, skulle jag ändå vilja applicera på dig just nu.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Karin) skrev 2015-06-11 16:11:34 följande:
    Så du kommer röka minst tre cigaretter per dag nu? Det är ju inte att sluta.

Jag lade av med både alkohol, kaffe och nikotin inom loppet av ett år. Att ställa om kosten och börja motionera på nån nivå är mitt nästa mål och jag är världens latmask och gottegris ska du veta så nu börjar den stora utmaningen. Jag har dessutom en massa psykiska sjukdomar, diagnoser och funktionshinder som ställer till det för mig om man ska skylla på något.

Känner inte dig så tänker inte tala om för dig hur du ska leva ditt liv, men uttrycket "kan jag så kan du", som jag normalt har svårt för, skulle jag ändå vilja applicera på dig just nu.
    Det är ett första steg mot ett rökfritt liv. Vanor är inte så lätta att ändra på om man har beroendeproblematik sedan en lång tid tillbaka. Du skrev själv, inom loppet av ett år, inte slutade du tvärt själv heller, men det är bara naturligt att man drar ner på intaget av substansen successivt.

Vi skriver om nikotinberoende här, inte om vikt, motion, psykbesvär eller annat som inte hör saken.

Btw
    "obildat uttryck"
    "applicera på dig"
  • Anonym (Karin)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-11 16:20:39 följande:

Det är ett första steg mot ett rökfritt liv. Vanor är inte så lätta att ändra på om man har beroendeproblematik sedan en lång tid tillbaka. Du skrev själv, inom loppet av ett år, inte slutade du tvärt själv heller, men det är bara naturligt att man drar ner på intaget av substansen successivt.

Vi skriver om nikotinberoende här, inte om vikt, motion, psykbesvär eller annat som inte hör saken.

Btw

"obildat uttryck"

"applicera på dig"

Jo, jag slutade tvärt inom ett års tid men vid olika datum.

Jag berättade om andra saker som kan vara tufft att sluta med när det finns psykiska besvär i grunden (drog paralleller, sas), men eftersom du verksr så fientligt inställd och anmärker på mitt språk får du nog klara dig utan min hjälp.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Karin) skrev 2015-06-11 16:40:25 följande:
    Jo, jag slutade tvärt inom ett års tid men vid olika datum.

Jag berättade om andra saker som kan vara tufft att sluta med när det finns psykiska besvär i grunden (drog paralleller, sas), men eftersom du verksr så fientligt inställd och anmärker på mitt språk får du nog klara dig utan min hjälp.
    Haha.. snälla nån, sa du med din "styrka" lära mig något om vilja?
    Ge dig.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (nn) skrev 2015-06-11 16:44:06 följande:

Haha.. snälla nån, sa du med din "styrka" lära mig något om vilja?

Ge dig.

Går nog inte med nån som är så svag som du.
  • Anonym (e-cigg)

Du har inte funderat på e-cigg?

Svar på tråden Idag slutar jag röka