Inlägg från: Anonym (nn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nn)

Idag slutar jag röka

Valet är enkelt. Sluta röka eller avliva min katt.

Har två kvar i en öppnad ask och fyra oöppnade jag tänkte ha kvar och ta ur vid enstaka tillfällen om det krisar sig.

Ska skriva i tråden om jag behöver avreagera mig.
    Önska mig lycka till. Skrattande

• Svar på tråden Idag slutar jag röka
  • Anonym (nn)
    Anonym (tja) skrev 2015-06-09 20:35:46 följande:

Jag hoppas att du är min granne! Så jävla trött på rökande grannar så man inte kan ha balkongdörren öppen eller sitta där och njuta av sitt fika!

Grattis! Ett mycket bra beslut. Fler borde vara som dej.

Jag förstår att alla inte uppskattar lukten och det är bra att sluta av flera orsaker.
  • Anonym (nn)
    Anonym (-) skrev 2015-06-09 21:01:04 följande:

Lycka till! Jag hoppas verkligen du klarar det. Själv har jag "slutat" snusa nästan varje dag i flera år, men det funkar aldrig riktigt. Jag behöver verkligen pengarna till annat. Hoppas jag slutar snart.
    Jag håller tummarna för dig.

Har själv tänkt tanken att sluta tidigare, men det har tydligen inte funnits någon riktig anledning verkar det som. Även nu kan jag komma att röka upp en del av matpengarna, fast jag tror inte det. Känner mig mogen för det här.

Det sägs att det är svårare att sluta snusa.. lider med dig.
  • Anonym (nn)

Hittade två askar till så jag har hela sex stycken oöppnade om det nu skulle hjälpa. Skrattande

• Anonym (nn)

Jag vet varför jag slutar röka, men som jag sagt så finns det flera bra anledningar till att göra det. Att röka är verkligen inte hälsosamt.

• Anonym (nn)

Så där ja, då vart man en icke-rökare!
    Klappar mig själv på hövve.

Dax för the Kaffe
    Men hur fan ska jag kunna sova??!??!..

• Anonym (nn)

Askkoppen och tändarna är borta och det känns redan som om någonting fattas.Tror att det är vanan som är värst, inte själva nikotinet.

• Anonym (nn)
    Anonym (snusare) skrev 2015-06-09 22:11:47 följande:
    Känner du ingen riktig fysisk abstinens nu lär du nog klara dig bra, nikotin har ju kort halveringstid så abstinensen borde redan vara i full gång nu.

För min del är vanan inget mot nikotinet. Hade jag inte fått sån överjävlig abstinens när jag ska sluta snusa hade jag gjort det för många år sen redan.
    Verkligen inte på så kort tid, men det kan bli så inatt och imorgon.
  • Anonym (nn)

Om det är vanan som är kruxet ska man ersätta det med någonting. Jag har en liten penna här som jag håller i och jag tänkte att jag ska borsta tänderna varje gång kroppen bara vill hålla en cigg i handen.

• Anonym (nn)

Röka på morgonen var bland det första jag gjorde som rökare. Har cigg hemma men jag ska inte även om kaffet skriker åt mig att gå och ta ett bloss, eller så gör jag det och begränsar mig till en på morgonen och en innan läggdags.

Svar på tråden Idag slutar jag röka