Idag slutar jag röka
Det blev en till morgonkaffet som tillhör rutinerna, resten är nog inga problem. Det kändes lite äckligt att röka ändå och nu smakar jag bara apa i munnen.
Det blev en till morgonkaffet som tillhör rutinerna, resten är nog inga problem. Det kändes lite äckligt att röka ändå och nu smakar jag bara apa i munnen.
Grattis till ett bra beslut!
Men hur ska du bli rökfri om du tar en cig på morgonen? Själv klippte jag direkt av, slängde alla cigarretter och allt som hör till. Tuggade nicotugg ett tag. Nu har jag varit rökfri i 8 år!
Nu när jag skulle ha kaffe så var jag tydligen tvungen att röka i samband med det, den andra idag. Det är tydligt att det handlar mer om vana för mig, då måste jag försöka undvika kaffe också.
Jag slutade röka i samband med semester, då jag ändå inte måste ha en kopp kaffe på morgonen utan klarar mig ändå. Jag la av med cigaretterna över en natt i princip.
När jag började jobba igen var det just vanan som var hemskt jobbig, att inte ta en cigg när man väntade på bussen, att inte röka med kollegorna mm. Men jag bestämde mig helt enkelt för att om jag klarat att vara utan i fyra veckors tid så kunde jag fortsätta vara utan efter det också.
Dock började jag snusa istället. Jag tycker det är en bättre vana eftersom det inte luktar och man får inte lungcancer av det.
Så jag är fortfarande nikotinberoende, men jag slipper den äckliga doften och det ojämna humöret mm. Om jag slutar med snusen vet jag inte men det stör mig inte på samma sätt som cigaretter gör, jag kan ju ta min snus(även på arbetet eftersom det inte stör andra) och sen är det bra, jag behöver inte springa runt och kedjeröka när jag har tråkigt/mår dåligt/är stressad, oroa mig över att lukta illa när jag är bland folk, oroa mig över ifall jag är den enda i sällskapet som röker, bli stissig om jag inte får röka på lunchen osv osv.
Det gick ingen bra idag, men det är en ny dag imorgon.
Det var den tredje i samband med kaffet och nu måste jag bara bita ihop. Jag måste klara det framöver, jag har inga alternativ.
Gjorde av mig med några askar så att jag inte ska hålla på att röka extra bara för att jag har hemma.
Jag är redan grinig....