• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Ananas skrev 2015-07-07 20:32:34 följande:

Är det någon mer än jag som är så förlamande trött och måste äta typ varannan timme för att hålla illamåendet borta? Sover varje dag efter jobbet nästan. Nu har jag precis vaknat och har sovit mer 3 timmar.... känner mig som världens sämsta mamma och sambo. Minns inte att det var så här förra gången!!!

Här är en till. Jag jobbar dock inte, är sjukskriven. Jag och maken gör utflykter varje dag på ca 3 timmar, och när vi kommer hem lägger jag mig på soffan för att inte förflytta mig mer än till toaletten ;) Kissnödig väldigt ofta, jag som brukar gå på toa två gånger om dagen normalt sett... Jag käkar helst varje halvtimme, men mer realistiskt blir det en gång i timmen. Tips från BM som funkar ganska bra mot illamåendet. Jag kräks dock ibland, vissa dagar flera gånger under dygnet. 

Jag kör på både Postafen och Seabands för att dämpa illamåendet, det funkar helt ok :) Dock blir man trött på Postafen, så jag tar dem bara på kvällarna. 
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-08 12:35:53 följande:

Tog kontakt med mvc pga smärtorna i magen. Inga direkt lugnande besked från bm. Ringde gyn, semesterstängt. Ringde gynakuten, semesterstängt. Så nu väntar jag på att vanliga ska ringa. (går privat) Känns inte bra, 

Gör det så ont? Din stackare <3 Hur kan gynakuten ha stängt för semester?! Låter helt puckat! Är det i livmodern det gör ont, eller är det mer åt sidorna till? Det är inte så att du är förstoppad eller nåt (ursäkta frågan, vet bara att det är så vanligt med det när man är gravid)? 
  • Cyanea

Men på tal om symptom och så... Någon mer än jag som lätt får hjärtklappning?

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-08 14:38:19 följande:
    Är i livmodern och ner mot blygdbenet. Gör små ont hela tiden och så kommer det rejäla kramper som gör att jag knappt orkar gå. Jo jag vet men det där fungerar som en klocka. Fick pratat med en bra bm som rådde mig att söka akuten efter 17.00 för då är en jour förlossningsläkare på plats. Hon sa att det kan vara en urinvägsinfektion. Men vi får väl se vad de säger.
    Det låter ju faktiskt väldigt troligt. Har själv haft UVI många gånger och vet att det kan kännas sådär, och det lär väl vara lätt att dra på sig som gravid när blåsan inte riktigt vill tömma sig ordentligt. Stackare som behöver vänta ända till 17... Suck! Massor med styrkekramar, det kommer gå bra <3 
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-08 18:47:52 följande:
    Pyret lever! Hade även vuxit ca 7 mm. :) Allt såg bra ut. Fick en jättebra läkare som själv gjort ivf. Hon var SÅ bra att prata med. Väntar bara på besked om urinprovet visade något. kan lika gärna vara hederlig växtvärk. Men satan vad ont jag har haft idag.
    UNDERBART!!! Åh vad skönt! Då kan du sova gott inatt, ont eller inte ;) 
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-08 21:24:54 följande:
    Har läst att hjärtklappning är relativt vanligt. Har själv sluppit men flåset är ju horribelt dåligt.
    Som att det inte är illa nog med superuppblåst mage - lägg till ett fruktansvärt flås och man undrar hur länge sen det var man rörde på sig alls :P 
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-09 23:06:34 följande:

En liten blödning igen.. Känns som att hjärtat stannar ett slag varje gång jag får en blödning. Hade velat ha en ultraljudsapparat hemma så jag hade kunnat titta när jag ville och lugna mina nerver.

Din stackare :( Jobbigt när det måste hålla på! Har du slutat med Lutinus nu eller? Om symptomen fortfarande är där ska du säkert inte behöva oroa dig. Sen vet jag att det inte är samma sak som att man inte gör det, för det är väl det vi är bäst på - att oroa oss? Liten mådde ju bra sist du såg den :) 
  • Cyanea

Förresten ringde de igår från MVC. De nya sköldkörtelproverna var något bättre, så jag behöver inte Levaxin än så länge :) Men jag ska fortsätta ta prover för säkerhets skull. 

Jag tror att mitt illamående håller på att bättra sig något. Går in i v. 12 imorgon, så det borde väl inte vara något farligt? Vad tror ni? 

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-07-11 01:53:48 följande:
    Nej jag ska trappa ut den denna helgen. Har blött idag med. Jo pyret såg bra ut då. Har fortfarande symtom, men jag dör lite inomhus varje gång det blöder. Tror inte du behöver oroa dig. V 12 låter som en dröm. Gick in i v 10 idag.
    Jag blödde också en period i början, och är tämligen säker på att det var Lutinus. På VUL såg de ingen som helst förändring i livmodern, så vi antog att det var slemhinnorna. För mig kändes tabletterna väldigt irriterande för slemhinnorna, så det kändes inte så konstigt att jag blödde. Jag tror inte att du ska behöva oroa dig (även fast jag vet att jag trots det i dina skor varit sjuk av oro), det låter helt normalt och ofarligt. För mig försvann det när jag slutade med tabletterna. 

Har det slutat blöda eller kommer det fortfarande till och från? 
  • Cyanea
    Love is everything skrev 2015-07-10 18:30:54 följande:

Välkommen Cissi78! Oron slutar aldrig kan jag intyga om, har en 2,5 årig som här hemma och vi vakar över honom som om han vore av guld (och det är han ju i våra ögon iofs).

Maka011: Håller tummarna att allt är som det ska. Jag fick ju förklarat att det var min moderkaka som rispas emot livmoderväggen när livmodern växer som blöder lite och att det var ok. När ska du sluta med Lutinusen? Jag fasade ut v.6 tror jag den här gången och då tog jag bara 2 om dagen, jämfört med 3 x 12 veckor med första barnet. Så slipper du få blödningar i slemhinnan pga det menar jag.

Cyanea: Mitt illamående slutade tvärt förra veckan och senaste dagarna har det endast kommit en stund på kvällen och jag är v. 11+0 idag! Grattis för det!

Lady1986: Skönt att få något så att det förhoppningsvis vänder. Hur lågt hade du?

Skönt att höra, och tack :P 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015