• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

nesistas - så här såg min mage ut på morgonen v. 12+0. Jag tog den egentligen bara för att visa mina nya byxor för mamma, men hennes respons blev "Vilken kula!!!", så jag antar att det inte bara är önsketänkande att det syns ;) (Jag var ganska platt innan jag blev gravid)

• Cyanea

..... och så får jag samma problem som alla andra som försöker lägga upp bilder... jag provar igen! 

file:///Users/Lisen/Downloads/FullSizeRender%203.jpg
  • Cyanea

..... eller så bara fuckar FL med mig så första bilden visst funkar men inte nummer 2. Well well, så kan det gå! Ursäkta spammandet!

• Cyanea
    Poffa skrev 2015-07-20 17:26:53 följande:

Längtar till nästa ul men det har jag inte förens i början på augusti. Känns som en evighet tills dess. Efter det kommer vi berätta för chefer och närmaste kompisarna. Dock ska vi berätta för våra föräldrar när vi träffar dem nu under semestern. Vi bor långt ifrån dem så vill göra det öga mot öga.

Hur gör ni andra? Berätta innan vecka 12 eller inte? Hur har ni berättat? Nåt kul bus....

Min familj vet redan eftersom vi är rätt nära varandra och jag har behövt deras stöd många gånger. De fick reda på det samma dag som jag plussade. 

På lördag ska vi berätta för makens familj. Hans mamma vet redan (hon är rätt grälsjuk och var sur över att vi undvek att träffa dem) men hans pappa och systrar ska få reda på det då. Jag personligen har ågren över det eftersom jag ständigt nojar över missfall, men maken är lugn. 

Vi kommer att slå in små presenter som det står "Farmor", "Farfar" och "Faster" på :) Behöver jag säga att jag kallsvettades när vi gick på stan och handlade? XD 

Jag är i vecka 13 nu, kommer vara i v. 14 när vi berättar. Usch, önskar att vi kunnat få ett UL precis innan så jag var säker på att allt var bra exakt just då, men vi kan inte springa på tre tusen UL bara för att jag är paranoid. :(

Tror att morfar, moster, morbror och kusin kommer få reda på det nästa helg, då är jag i v. 15. 
  • Cyanea
    Ananas skrev 2015-07-23 11:27:10 följande:

Hej på er!
    Har varit i sommarstugan nu i en vecka och inte haft tillgång till dator, men nu har jag läst ikapp. Jag har börjat må något bättre. Inte lika illamående och inte lika trött. Dock tycker jag att jag är lite mer illamående idag igen så det går väl upp och ner. Är i vecka 15 nu!

Magen växer så det knakar. Kan försöka lägga upp en bild sen. Otroligt skönt med semester!!!

Blivande storebror säger så roliga saker hela tiden. Han vill inte ha en lillasyster eller lillebror, utan en storasyster. Blir vansinnig när vi säger att det inte går och att det kommer bli en lillasyster eller lillebror. Och häromdagen skulle han titta genom naveln med ficklampa på bebisen. Han säger lite titt som tätt att när tomten har kommit så kommer bebisen. Ska bli så kul att se dem tillsammans sen!! <3

Ananas!! Roligt att se dig här igen :D 

SKÖNT att vara utan dator ett tag. Jag är fortfarande hemma på heltid och maken har börjat jobba = alldeles på tok för mycket tid både på Familjeliv och Facebook... 
    UNDERBART med mage!!! Bild önskas, tack! ;) 

Känner igen det där med illamående som kommer och går. Tycker att det är väldigt beroende på vilken dag det är. Ibland inte så mycket, ibland alldeles för mycket. 

Gullunge <3 Det där med stora/småsyskon är inte helt lätt att greppa ;) 
  • Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-07-23 14:32:39 följande:

Ni som är i vecka 11-12, har ñi börjat känna livmodern över blygdbenet? Jag tycker mig känna en liten mjuk bulle om jag känner väldigt noga. Lr så är det kissblåsan jag klämmer på haha.

Jag tror att jag började kunna känna min ungefär då. Inte alltid, men ibland. Jag tänkte också att det var kissblåsan, så jag kände även efter att jag kissat ordentligt ;) Har en känsla av att den känns mer när t.ex. tarmarna är lite extra ettriga och "knuffar upp den" lite :) 
  • Cyanea

Åh, jättegrattis nesistas!!!! Och fin bild också! Jag blir alldeles gråtfärdig :'D

• Cyanea

STORT lycka till, tjejer!!! :D 

Usch, det är tre veckor kvar tills jag får göra mitt nästa UL och jag har jätteångest :( Allt känns bra, men jag är verkligen livrädd för att den lille inte lever. Får försöka ringa privatgyn imorrn och se om de har någon tid snart så jag får slut på lidandet. 

• Cyanea
    nesistas skrev 2015-07-23 23:36:55 följande:

Tack söta ni!! Hjärta

Såklart vi håller tummarna för er imorgon helnil_ och Linda8110!! Allt kommer gå jättebra!

Cyanea, en stor peppkram till dig. Förstår din oro men försök lita på vad som känns i kroppen, allt är säkert som det ska! Stor kram Nesistas

Tack, den kramen behövde jag <3 Det är säkert bra, som du säger, men jag är alldeles för bra på att vara pessimist. Jag ska försöka skärpa mig. 
    helnil_ skrev 2015-07-23 23:37:58 följande:

Tack alla! Kan behövas, blir svårt att sova inatt. Cyanea, förstår dig! Varför ska man oroa sig så mycket? Tänker på de flesta som blir gravida som inte får något ultraljud förrän vid RUL. Hur fixar man det?!

Eller hur!! Så jäkla onödigt att oroa sig i förväg, det är ju inte som att det underlättar den dagen det väl går åt helskotta. Nej, det bästa vore att vara glad så länge man bara kan och njuta varje dag :) Jag fattar inte heller hur de står ut att vänta så länga. Fast, samtidigt - skönt att lita så mycket på att graviditeten går bra att man inte går och kikar stup i kvarten ;) 
  • Cyanea
    helnil_ skrev 2015-07-24 10:05:47 följande:

Allt såg bra ut! Den rörde sig och hjärtat slog som bara den :) känns som jag är i sjunde himlen, så otroligt glad.

Hurra hurra hurra!!!!! Vilket avslut på veckan!!! Hoppas att du kan andas ut nu ett tag :D 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015