Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Jag hoppar gärna in här!
Idag var officiell TD för oss, RD15, och jag fick ett klockrent "Gravid 2-3" på mitt CB-digital :D Vi tjuvtittade redan igår, maken har nämligen examensfest idag så vi ville inte förstöra dagen med tråkiga besked, men då med CB-plus. Plusset hann komma upp innan jag ens hunnit lägga ner testet på en plan yta, och det var jättestarkt :D
Detta är vårt tredje frysförsök, fjärde ET när man räknar in färskförsöket. Vi har hållit på i tre år. Alla tre FET har varit stimulerade då jag på grund av stress slutat ägglossa. Detta var sista frysåterförandet för detta IVF-försök, så samtliga kvarvarande embryon tinades. Alla tre klarade tiningen så de odlades vidare till blastocyst. En blev toppenfin, så det är den som jag fick tillbaka.
Förra försöket blev vi också gravida. Tyvärr började jag blöda senare under självaste TD, vilket visade sig vara världens långsammaste, mest utdragna och anonyma missfallet ever. Ingen smärta, ingen mängd blod, bara lite lite lite varje dag under veckorna fram till VUL.
Igår fick jag en försiktig, rosa spotting. Det var så missfallet började förra gången, så jag är väldigt orolig. Nån annan som haft så?