• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Jodå - bilden är med!!! Och vilken fin kula :D Den är ju alldeles alldeles lagom och rund <3 

• Cyanea
    Love is everything skrev 2015-09-21 20:32:03 följande:

Visst är det mysigt med bebiskläder? Jag har jättemycket sen sist men har ändå köpt lite nytt, "eget". Var ju i Ullared igår och köpte lite i storlek 50 att ha med till bb och så. Säljer och köper mycket begagnat, gärna Newbie! Och nästa vecka anordnar jag klädbytardag/loppis så då säljer jag av lite gammalt och köper säkert nåt nytt igen.

Kände förresten av lillkillen som hade hicka för första gången idag, mannen fick känna med! Fantastiskt!

Ska försöka lägga in magen på fredag, då är det redan vecka 23(!)

Supermysigt!!! Klart man ska köpa lite nytt ;) Jag tror att det hjälper en att faktiskt förstå det som händer, att det är en liten bebis på väg. Naaaaw!!! Hur känns hicka egentligen? Ser verkligen fram emot magbild :D
    nesistas skrev 2015-09-21 22:17:31 följande:

Vilken jättefin mage Linda 8110! Gravid

En milstolpe till passerad idag, nu v 20+0! Skrattande

Har mycket bebiskläder sparade efter stora (så mycket längtan som legat nedpackad i de lådorna...) men det är ju mest blått och "pojkaktigt" En hel del går absolut att använda igen, och det gör jag jättegärna men å vad skoj det ska bli att få gå all in på klänningar och flickigt! Har inte vågat handla något nytt i butik än, men gick loss på tradera i helgen och fyndade, så snart lär det ramla in lite paket med rosa bodys och newbie-klänningar i brevlådan Skrattande Är så otroligt glad, kram på er fina medsystrar! Hjärta

Stort grattis till milstolpen :D Det är verkligen en stor en. Nu är det bra nära tills du har mindre än halva tiden kvar, och det är ju enormt. Klart du ska köpa lite flick-kläder ;) Kram på dig!! 
    Linda8110 skrev 2015-09-22 05:18:25 följande:
    Haha lätt att bli ivrig! Jag är 19+5 idag och vill bara att tiden ska rusa iväg! Kom igen nu tiden :D
    Hahaha!!! Den är på gång, vänta du bara!! Snart är det jul, och efter jul är det ju nästan dags :D 
    Lady1986 skrev 2015-09-22 09:39:58 följande:

Åå ja, det är så mysigt med små små kläder! :) Vi kommer att få massor efter lillens kusiner, så ska väl rensa och shoppa därefter. Tror ju inte att jag kommer att kunna låta shoppa själv också :) Har iaf planerat att handla något fint för plutt att åka hem i och som man kan spara som minne sen. Sambon fnissar lite åt hur jag planerar och har mig redan ;) men har man längtat så har man. Sen så har jag länge trånat efter Mini rodini picos vindtäta overall, så jag sitter och spanar efter något riktigt fynd på tradera till framtiden :)

Vilken bra idé med att köpa sånt man kan behålla som minne sen! "Första plagget" liksom :D Tror att jag ska göra detsamma. Jag känner igen planerandet, men tror att vi gör det lite olika bara. Jag organiserar om hemmets alla skåp och förvaringar för att Liten ska få gott om plats istället ;) Jag var tvungen att googla på overallen och HERREGUD VAD SÖT DEN ÄR!!! Jag tror att vi måste ha en sån också ;) Var köper man dem? Finns de i butik nånstans? 
  • Cyanea

Igår tog vi beslut om att jag går tillbaka i tjänst - YES!! För första gången sedan jag sjukskrevs den första december jobbar jag för pengar!! Det känns som en jätteseger efter det här året. Nu hoppas jag på att jag kommer hinna gå upp i fler procent innan jag går hem. Just nu jobbar jag bara 25%, det vore alldeles fantastiskt om jag hann upp till 75%. Har varit sjukskriven så länge nu att jag kommer få gå ner i ersättning från FK, så det kommer hjälpa den sparsamma hushållskassan med varje liten krona extra jag får in. Vi har inte dålig ekonomi direkt, men det tär verkligen på reserverna när den ena parten går på sjukpenning en längre tid. 

Just nu ligger jag och "vilar lunch" och Liten både sparkar och rullar runt därinne. Då är jag fullständigt lugn och så fruktansvärt lycklig att det gör ont. Min fina, älskade lilla bebis... <3 <3 <3 

• Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-09-22 12:12:52 följande:

Cyanea: Ja jag läste en blogg för där tjejen som skrev den hade gjort en tavla av sin sons första kläder. Den var jättefin!

Vet inte om/var Mini rodini finns i butik. Jag får nog fråga min rodini-älskande kollega :) Såg overallen på ett barn på jobbet och sen var jag hooked :) Det är ju ett ganska dyrt märke, men har bra andrahandsvärde om man vill sälja vidare sen :)

Lycka till på jobbet! Heja dig!

Åh vad gulligt!! Mycket bra idé :D 

Jag kollade på deras hemsida - OJ vad mycket fint!!! OCH - de har en butik här i Gbg!!! Jag MÅSTE dit och kolla!!! :D 
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-09-22 13:15:26 följande:
    Heja dig! :) Det här kommer gå jättebra! :)
    Tack så mycket :D 
    maka011 skrev 2015-09-22 13:19:11 följande:

Var på rul idag. Skulle varit i torsdags men då blev det begravning istället. :( Anyway.. Allt såg jättebra ut! :) Och idag har vi även känt de första tydliga knuffarna utanpå magen. Innan har vi bara anat dem. Men fick en tydlig knuff mot handen i morse. Och efteråt även maken. :)

GRATTIS till fint RUL :D Vad tråkigt med begravning :( Hoppas du är ok. Mysigt med små knuffar <3 
  • Cyanea
    maka011 skrev 2015-09-22 21:07:14 följande:
    Helt ärligt så är det jäkligt tungt. Kvinnan jag varit assistent åt i 8 år gick bort. Hon betydde väldigt mycket för alla som fått äran att lära känna henne. I och med detta blirdet nedskärningar på jobbet och jag är en av dem som måste byta arbetsplats. Mitt i all sorg när jag och mina kollegor behöver varandra som mest. :( Så 1 oktober börjar jag. Fram tillsdess är det bredvidgång för hela slanten. Är helt slut. :(
    Fy vad sorgligt :'( Vilket tufft jobb du har. Som att det inte är nog med sorgen. Näe, vet du vad... Jag förstår att du måste vara helt utpumpad. Jag är verkligen ledsen för din skull <3 
  • Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-09-23 13:36:23 följande:

Hörrni ni som har haft sammandragningar, hur ska det kännas? Jag tycker att min mage är spänd på ett konstigt sätt idag. Det gör inte ont på något sätt, men det känns annorlunda och lite obehagligt.

Det skulle kunna vara en sammandragning. Min mage blir hård som en boll. Inte bara spänd, utan hård. Det känns egentligen inte mycket, utan mer som du säger - det är obehagligt. 

Det är inget farligt i alla fall, så du behöver inte oroa dig :) Vila eventuellt för att få det att sluta och ta det lugnt resten av dagen om det kommer tillbaka. 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-23 06:00:11 följande:
    Hurra för att du börjat jobba! Woop woop :D Ta hand om dig ordentligt så ska du se att det fungerar :)
    Tack så mycket!! Jag ska försöka att inte göra för mycket ;)
    Linda8110 skrev 2015-09-23 06:01:51 följande:

Idag ska vi till BM :) Känns alltid som en seger när man får gå på alla förinbokade UL samt träffar med BM. Att inte behöva boka av dem för att barnet är borta. Även om vi inte får se bebisen idag så hoppas jag ändå att hon kan lyssna på hjärtat. Får se :)

Eller hur - visst är varje besök en seger :D Håller tummarna för att ni får lyssna på det lilla hjärtat, det är jättehäftigt! Berätta gärna hur det gått sen, jag är nyfiken :) 
    maka011 skrev 2015-09-23 10:16:17 följande:
    Tack kära du! Det känns så jäkla absurt alltihopa. Väntar liksom fortfarande på att någon ska hoppa fram och säga att det hela är ett dåligt skämt.
    Linda8110 skrev 2015-09-23 05:58:28 följande:
    Åh fy vad hemskt! Vilka band man binder till en person trots att man egentligen "bara" jobbar för den. Jag bodde inneboende hos en dam under 5 års tid (när jag pluggade) som sedan hastigt gick bort. Hennes dotter lät mig inte komma till sjukhuset och ta farväl av henne, det var kämpigt!

Jag hoppas verkligen att nya jobbet tar väl hand om dig! Kram
    Ja eller hur. Nä denna kvinnan blev en vän för alla oss som jobbade hos henne.
    Men fy vad elakt! Självklart skulle du få ta farväl!

Andra dagen idag och har inte träffat alla ännu. Hittills har jag blivitväl omhändertagen. Det som stör mig är att de tycks jobba så olikt hos kunder som behöver struktur,

Usch vad sorgligt :( Att döden ska vara så svår att förstå. Hade en vän som dog för 9 år sedan, det känns fortfarande overkligt, så det tar väl tid att smälta att de inte kommer tillbaka igen. Jag tycker att det säger så mycket gott om dig som person att du bryr dig så mycket om din vårdtagare (eller vilken term använder ni?). Ditt jobb (och framförallt kunderna/vårdtagarna) har en enorm tur som har dig. Det låter inte alls bra med strukturproblemen - bra att du ser det. Ser man det kan man också försöka göra något åt det, så heja dig! Hoppas verkligen att vardagen snart kommer börja flyta på igen <3 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-23 19:00:24 följande:

Fått lyssna på pyrets hjärta för första gången idag :) Häftigt!

Naaaaaw <3 
  • Cyanea

Usch, imorrn ska jag till Östra igen för nytt VUL :S Vi blev tillfrågade på RUL om jag kunde tänka mig att ställa upp i deras studie om livmodertappar och förtidiga födslar, och det var så självklart för mig att ställa upp. Nu ska jag på andra kollen imorrn och känner att det är mer ångestladdat än jag kunnat tro. Förmodligen kommer jag få kika lite på Liten igen, men på sätt och vis stressar det mig. Det såg ju bra ut på RUL, jag vill ju inte få reda på att något är fel nu! 

Aldrig är man nöjd XD 

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015