Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015
Jodå - bilden är med!!! Och vilken fin kula :D Den är ju alldeles alldeles lagom och rund <3
Jodå - bilden är med!!! Och vilken fin kula :D Den är ju alldeles alldeles lagom och rund <3
Visst är det mysigt med bebiskläder? Jag har jättemycket sen sist men har ändå köpt lite nytt, "eget". Var ju i Ullared igår och köpte lite i storlek 50 att ha med till bb och så. Säljer och köper mycket begagnat, gärna Newbie! Och nästa vecka anordnar jag klädbytardag/loppis så då säljer jag av lite gammalt och köper säkert nåt nytt igen.
Kände förresten av lillkillen som hade hicka för första gången idag, mannen fick känna med! Fantastiskt!
Ska försöka lägga in magen på fredag, då är det redan vecka 23(!)
Vilken jättefin mage Linda 8110!
En milstolpe till passerad idag, nu v 20+0!
Har mycket bebiskläder sparade efter stora (så mycket längtan som legat nedpackad i de lådorna...) men det är ju mest blått och "pojkaktigt" En hel del går absolut att använda igen, och det gör jag jättegärna men å vad skoj det ska bli att få gå all in på klänningar och flickigt! Har inte vågat handla något nytt i butik än, men gick loss på tradera i helgen och fyndade, så snart lär det ramla in lite paket med rosa bodys och newbie-klänningar i brevlådan Är så otroligt glad, kram på er fina medsystrar!
Åå ja, det är så mysigt med små små kläder! :) Vi kommer att få massor efter lillens kusiner, så ska väl rensa och shoppa därefter. Tror ju inte att jag kommer att kunna låta shoppa själv också :) Har iaf planerat att handla något fint för plutt att åka hem i och som man kan spara som minne sen. Sambon fnissar lite åt hur jag planerar och har mig redan ;) men har man längtat så har man. Sen så har jag länge trånat efter Mini rodini picos vindtäta overall, så jag sitter och spanar efter något riktigt fynd på tradera till framtiden :)
Igår tog vi beslut om att jag går tillbaka i tjänst - YES!! För första gången sedan jag sjukskrevs den första december jobbar jag för pengar!! Det känns som en jätteseger efter det här året. Nu hoppas jag på att jag kommer hinna gå upp i fler procent innan jag går hem. Just nu jobbar jag bara 25%, det vore alldeles fantastiskt om jag hann upp till 75%. Har varit sjukskriven så länge nu att jag kommer få gå ner i ersättning från FK, så det kommer hjälpa den sparsamma hushållskassan med varje liten krona extra jag får in. Vi har inte dålig ekonomi direkt, men det tär verkligen på reserverna när den ena parten går på sjukpenning en längre tid.
Just nu ligger jag och "vilar lunch" och Liten både sparkar och rullar runt därinne. Då är jag fullständigt lugn och så fruktansvärt lycklig att det gör ont. Min fina, älskade lilla bebis... <3 <3 <3
Cyanea: Ja jag läste en blogg för där tjejen som skrev den hade gjort en tavla av sin sons första kläder. Den var jättefin!
Vet inte om/var Mini rodini finns i butik. Jag får nog fråga min rodini-älskande kollega :) Såg overallen på ett barn på jobbet och sen var jag hooked :) Det är ju ett ganska dyrt märke, men har bra andrahandsvärde om man vill sälja vidare sen :)
Lycka till på jobbet! Heja dig!
Var på rul idag. Skulle varit i torsdags men då blev det begravning istället. :( Anyway.. Allt såg jättebra ut! :) Och idag har vi även känt de första tydliga knuffarna utanpå magen. Innan har vi bara anat dem. Men fick en tydlig knuff mot handen i morse. Och efteråt även maken. :)
Hörrni ni som har haft sammandragningar, hur ska det kännas? Jag tycker att min mage är spänd på ett konstigt sätt idag. Det gör inte ont på något sätt, men det känns annorlunda och lite obehagligt.
Idag ska vi till BM :) Känns alltid som en seger när man får gå på alla förinbokade UL samt träffar med BM. Att inte behöva boka av dem för att barnet är borta. Även om vi inte får se bebisen idag så hoppas jag ändå att hon kan lyssna på hjärtat. Får se :)
Fått lyssna på pyrets hjärta för första gången idag :) Häftigt!
Usch, imorrn ska jag till Östra igen för nytt VUL :S Vi blev tillfrågade på RUL om jag kunde tänka mig att ställa upp i deras studie om livmodertappar och förtidiga födslar, och det var så självklart för mig att ställa upp. Nu ska jag på andra kollen imorrn och känner att det är mer ångestladdat än jag kunnat tro. Förmodligen kommer jag få kika lite på Liten igen, men på sätt och vis stressar det mig. Det såg ju bra ut på RUL, jag vill ju inte få reda på att något är fel nu!
Aldrig är man nöjd XD