• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

Idag var det dags att få på nöten av verkligheten... Tappade min "knä-kudde" under natten och sov utan den, så imorse vaknade jag med rätt så rejäl foglossning. Högra låret "låste sig" och gjorde ont som fan, ont i ryggen och framtill samt ont i skinkorna... Aj aj... 

Så nu har jag ringt till sjukgymnast och bokat tid. Det lär ju inte försvinna helt i alla fall även om det inte kommer vara så här varenda dag, så det är väl lika bra att börja jobba med kroppen istället för emot den. 

• Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-09-28 12:44:18 följande:

Nu drömde jag tokig dröm igen. Drömde att jag skulle köpa barnvagn, men så fick jag precis veta att jag blivit gravid igen. Så jag hade två bebisar i magen men de var ju olika stora. Sen blev jag gravid med en tredje. Så jag funderade på hur jag skulle lösa det här med vagn nu då med tre bebisar. Tänkte att den största kunde få åka i sittdelen och den andra i liggdelen, men den tredje då?? Så jäkla tokig dröm! Det viktiga var liksom vagnen, inte att jag på nå vänster har lyckats bli gravid med tre bebisar i olika omgångar hahaha!

Jag har kollat runt så mkt i barnvagnsdjungeln nu för de har 20% rabatt på babyproffsen i Uppsala imorn, såjag håller väl på att bli knasig :) Står iaf mellan en Emmaljunga viking och kronan city. Får se om vi hinner bestämma oss till imorn.

Hahaha!!! Vilken underbart märklig dröm!! Det gäller att ha rätt prioriteringar :P Kanske skulle du kunna lägga en i varukorgen eller i skötväskan? ;) 

Är också inne på barnvagnar och vet varken ut eller in... 20% var en rejäl rabatt! Har själv varit inne på Emmaljunga då de verkar vara det säkraste märket. 

Jag länkar till testfaktas test av barnvagnar så kan du ju kika och se om du blir något klokare. De jämför bl.a. Kronan och Emmaljunga men det är två andra modeller än de du funderar på. Kanske hjälper det inte alls, de var ganska jämna i testet, men det var något litet knas med Kronan jämfört med Emmaljunga... Well well, lycka till helt enkelt ;) 

www.testfakta.se/tester/föräldrar-och-barn/åtta-av-nio-barnvagnar-klarar-inte-kraven
  • Cyanea

Försäkringen glömde jag fullständigt bort, så det var bra att ni påminde! Har nu ansökt om Länsförsäkringars plus-variant. Har allt annat hos dem och har hittills aldrig varit besviken. De kan vara lite dyra, men jag upplever att de ersätter mer också. 

Nån som vet om jag kommer få krångel med detta? Har ju inte skickat in ansökan förrän nu i v. 23... 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-09-29 16:38:21 följande:
    Hur gjorde du? Ringde du dem bara och så var det klart?
    Nope, fyllde i ett formulär på deras hemsida...! Enkelt, men den är ju inte aktiv än. Det ska väl granskas först med journaler etc. 
    maka011 skrev 2015-09-29 20:55:45 följande:

Fick höra på pyret hjärtljud hos bm idag! Så häftigt! :)

Naaaaw!!! Fina små hjärtljud <3 
    nesistas skrev 2015-09-29 22:08:11 följande:

Hej fina vänner!

Idag har vi gjort ett inte helt planerat men ändå väldigt genomtänkt stort inköp... Hade tänkt köpa en begagnad vagn den här ggr men såg att Babyproffsen hade 20% på allt inkl vagnar, och bara idag. Med rabatt blev priset för en helt ny vagn med liggdel + sittdel 8000 kr och på Blocket säljs samma vagn för 6-7000 kr och då oftast med bara sittdel eller bara liggdel. Så nu är jag (jaja vi) lyckliga ägare till en sprillans ny Kronan City. Leverans om ett par veckor. Så overkligt... Vi har köpt en barnvagn igen. Till lilla liten som sparkar och buffar i min mage.

Åh, jag blir alldeles tårögd!! Ny liten vagn till fin liten bebis!! Och vilken jättefin mage du har :D <3 
  • Cyanea
    Lady1986 skrev 2015-09-30 06:07:04 följande:
    Samma här :) Fast det blev en Emmaljunga super viking. Vi var inte riktigt beredda på att vi skulle få ta hem den direkt, men så blev det och nu är den här :)
    Ooooh, den är fin!! Grattis till vagnköp :D 

Klart man ska handla när det är rabatt!! Vagn behöver man, och där sparade ni ju in massor med pengar. Jag ser egentligen inte varför man ska fega (som jag verkligen gör), det finns ingen anledning. Allt ser ju bra ut än så länge, och de flesta kritiska stadier är passerade med råge :) 
    Linda8110 skrev 2015-09-30 07:12:50 följande:

Åh ni är så modiga!!!! Blir så avis! Jag vågar inte ens köpa en body... Vagn har jag sagt länge att vi ska börja testrulla på någon affär, men jag mår illa bara av tanken att gå in i en affär... Bra av er tjejer!!!!!

PRECIS så känner jag också. Har inte köpt något och har svårt att gå in i babyaffärer. Men det börjar ju bli dags nu. Usch, kram på dig <3 Det kommer gå bra. 
    Unaangelita skrev 2015-09-30 09:48:52 följande:

Hej allihopa! Måste få fråga er lite...Jag drömmer så sjukt konstiga drömmar nuförtiden! Är inte gubben otrogen så är det jag som är otrogen med massa killar från jobbet!! Är enda tjejen på jobbet så det finns en del killar också. Jag är gravid med min sambo i drömmarna men ändå ligger jag runt..??!! WTF liksom? Varför drömmer jag dessa sjuka, snuskiga drömmar? Jag skulle ju aldrig i livet vara otrogen ens..Har verkligen ALDRIG någonsin varit såhär lycklig som jag är nu, och ändå vaknar jag och bara vill gråta o aldrig mera sova...

Någon annan som drömmer sjuka drömmar?

Hähä :D Jajjamensan - massor av konstiga drömmar! 
  • Cyanea

Nämen fy!! Förstår verkligen att du är sur. Man får faktiskt klaga utan att folk ska tro att man är otacksam för sin graviditet ;) 

Tycker att det var riktigt, riktigt dåligt av dem. Det är ju superviktigt att kunna lita på sin BM! Fy skäms på dem! Hoppas att det ändå kommer kännas bra imorgon. Men gå och muttra idag så du får ur dig det ;) 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-10-01 05:59:08 följande:
    Haha jag trodde också att allt skulle förändras efter RUL, men ack så var det inte... Visst känns det bättre än för typ 5-6 veckor sedan, men jag längtar hela tiden desperat framåt för att vi ska nå en vecka där barnet borde gå att rädda utan större men. Tror mycket beror på också att en av mina närmaste vänner förlorade sitt barn i magen i v.40. Samt att en annan kompis barn föddes i v.24 och dog... Känns långt kvar till nästa UL i v.32!
    Du är väl över v. 22? Eller vilken vecka är du i nu? För efter v. 22 går det att rädda de som föds för tidigt :) Vet att det inte alls lugnar (framförallt med tanke på din erfarenhet), men det kan gå hur bra som helst från och med nu :) Jag visste inte ens att man gör fler UL! Vad är det för UL? Och heja dig som börjat träna :D 

Om det är till någon tröst (vilket det säkert inte är, men vi måste ju bryta dessa tråkiga historier ;) ) så jobbar jag med en tjej som är tidigt född. Tror att hon är född i v. 23 för 35 år sedan. Hon har bara ett enda men efter det, och det är synen. Hon är blind på ett öga och ser väldigt dåligt på det andra, men ALLT annat är helt normalt. Och hon är en av de finaste människor jag känner :) Det kan gå jättebra. 

Hoppas att du snart kommer känna att det knölar runt i magen ofta, då tycker i alla fall jag att det är lättare att slappna av. Då är liksom allt som det ska :) 
  • Cyanea

Usch, har råkat ge mig in i en diskussion som bara gör mig ledsen... Läste en tråd här på FL för att jag hade tråkigt, så är det en tjej som är "sekundärt barnlös" som är så... GAAH... Jag skriver sekundärt barnlös med "" eftersom hon inte ens försökt med syskon i ett år... Den här människan har mage att anse att vi som gör IVF har det lätt!!! Jag förstår inte hur man tänker då, faktiskt. Men vad jag än skriver så förstår hon inte att var och en av oss har försökt LÅNGT mycket fler gånger än hon har eller ens att behandlingarna inte är roliga att genomgå. "Det är många som lyckas på första försöket" skriver hon om IVF. 

Jag borde inte reagera, borde inte ens försöka förklara något för en idiot, men man blir ändå ledsen över hur dumma människor kan vara. Det är tråkigt att förstå att till och med de som borde veta hur jobbigt det är klankar ner på en. Usch :( 

• Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-10-01 18:36:55 följande:
    Japp gick in i v.22 idag! Jo jag vet att det finns en teoretisk chans att kunna rädda ett barn i detta nu, men det är ändå för tidigt. Dock så är jag mer rädd för plötslig spädbarnsdöd i magen än att pyret ska födas för tidigt. Härligt med din fina vän som är född så tidigt och att det gick bra :) Nog knölar det runt i magen nästan varje dag. Längtar efter rediga kickar :)
    Fasen också att det inte bara är jag som tänker på sånt... Men nu är vi åtminstone över halvvägs-strecket :D Veckorna försvinner i en farlig fart! (hoppas jag...!)
    Linda8110 skrev 2015-10-01 18:38:21 följande:
    Men IDIOT! En sådan person som det inte kommer spela någon roll hur länge du argumenterar. Hon kommer aldrig fatta. Idiot. Lägg din tid på oss istället :)
    Återigen - du är en klok person. Jag kommer inte följa tråden längre, men jag önskar liksom att jag inte sett det. Jag vill inte veta vilka dumma tankar en del har om oss som gör IVF, och ärligt talat var jag inte beredd på att någon kunde anse att vi har det lätt. Men tack, jag ska lägga min energi på er som ger mig mer energi <3 <3 <3 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-10-01 19:08:55 följande:
    Glömde frågan om UL!
    I alla fall här i Sthlm så får alla IVF'are ett extra UL i v.32. De sa att de mäter bebis då samt att det främst är till för att lugna föräldrarna ;)
    Åh, det var ju himla generöst :D Vad roligt för er att få se ert lilla mirakel igen. Men nu kommer säkert rörelserna i magen bli tydligare och tydligare för varje vecka, så förhoppningsvis kommer oron släppa lite i taget. Jag är ju i slutet på v. 23 och känner numer mycket mer än Litens starkaste sparkar. Det börjar verkligen knöla runt i magen mycket oftare och även när hon inte är väldigt aktiv. Så förhoppningsvis ska du inte behöva oroa dig ända till nästa UL. 
Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015