• Cyanea

Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015

maka011 skrev 2015-10-11 11:58:49 följande:
    Jag har en amningskudde i sängen. När jag ligger på sidan har jag den mellan knäna och de få ggr jag ligger på rygg har jag den under låren. Jätte skönt.
    Åh, det låter skönt! Jag envisas med två vanliga kuddar (varav den ena har dubbla kuddar i örngottet) plus två avlånga soffkuddar...! Är den stoppad med vadd eller små kulor? 
    Linda8110 skrev 2015-10-11 13:33:17 följande:
    Än så länge har jag bara sett den grå och den var jättefin! I övrigt är jag rätt svart av mig så vi får väl se :)

Bara testrullat de punkteringsfria däcken inomhus, vill gärna testa båda sorterna utomhus. Kan väl vara skönt att slippa punktering! Dock så tror jag de med luft rullar lättare. Måste hitta en affär där man får rulla utomhus samt testa att få in den i bilen. Passar den ej där så går det ju automatiskt bort.

Det enda negativa med den, som jag upptäckt hittills, är att den ej har teleskophandtag (som tex Britax har). Jag är lång och behöver utrymme för långa kliv :) Dock så gillar jag ej sittdelen på Britax. Den går ej att fälla i helt upprätt läge så barnen får liksom kämpa lite för att kunna sitta rakt upp och se.
    Den finns ju i samma tyg fast svart, samt en svart i läderimitation tror jag. Har sett vanliga Viking i svart, och den var fin. 

Samma här, bara testat inomhus. De hade dock lite trösklar vi kunde provköra över ;) Då tyckte jag att luftdäcken var mycket trevligare. Vi måste nog ha det eftersom vi bor i stan och det är mycket plattor och kullersten, annars kommer nog vagnen skaka sönder ;) Annars hade jag nog fillåt punkteringsfria. 

Jag minns inte var du bor, så kanske är det inte alls aktuellt, men här på Babyproffsen vid Backaplan fick några andra kunder ta ut en vagn och prova i bakluckan och utomhus. Det kanske vore något? 

Vad roligt att du nämner Britax - vi har också kikat på Britax :P 

Svårt, det här med vagnar ;) 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-10-11 14:03:37 följande:
    Jag bor på Kungsholmen i Sthlm, dvs mitt inne i stan. Tror dock att båda sortens däck funkar utmärkt i staden just.

Vi var ju på just Babyproffsen och det var där vi blev så dåligt bemötta så all lust att fortsätta leta vagn försvann. De tillät dessutom absolut inte att man tog ut vagnen. Aldrig mer babyproffsen!
    Aha! Men vad irriterande! Här har de varit underbara på bägge butikerna jag besökt. Usch för dem du stötte på :( Tummen ner för dem. 
  • Cyanea

Nu är jag snart synkad här igen ;) Veckans mage, tagen idag v. 24+1 :D 

• Cyanea

... och så här mycket har uppenbarligen hänt på 4 veckor! Inte konstigt att ligamenten skriker XD 

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-10-11 16:57:46 följande:
    Den jag har är stoppad med vadd. Tycker det är jätte skönt att avlasta med den. Kan varm rekommendera en sån kudde istället för vanliga. Använder den när jag ligger i soffan med.
    Nu är jag jättesugen på en amningskudde ^^ 
    Linda8110 skrev 2015-10-11 17:14:59 följande:

Här är min mage nu i v.23 (22+3). Bjuder på lite hud ;)

Så fin mage!!! <3 <3 <3 Det är verkligen lätt att tänka sig att det bor en liten bebis där! Underbart!! 
  • Cyanea

Nu på kvällen har Liten verkligen levt rövare i magen :D Hon har knölat runt och kickat åt alla håll och kanter. När hon blev lugnare la maken händerna på magen för att känna och petade på henne - då svarade hon med att kicka tillbaka! Så höll de på en stund, varpå jag brast ut i gråt. Det kändes plötsligt så verkligt att vår lilla bebis växer och snart är hos oss. Fina, fina bebis <3 <3 <3

• Cyanea
    maka011 skrev 2015-10-11 20:34:01 följande:

Härliga magbilder tjejer. Har en del komplex för min mage så jag törs inte. Var först förra veckan som maken fick fota magen.

Åh vännen, vad jobbigt. Önskar att det vore en enkel grej att ta bort de där känslorna men vet att det inte är så det funkar. OM - och jag säger bara OM - du skulle våga lägga ut en bild lovar jag att peppa massor :D Men det är självklart helt ok om du inte vill, det ska ju kännas som en rolig grej och inte tortyr. Kram på dig <3 
    Linda8110 skrev 2015-10-11 21:02:42 följande:
    Jag har också stora komplex för hela min kropp. Detta är övning för mig :)
    Heja dig :D Du är grym!!! Tycker verkligen att du är superfin. Så tydlig, rund och fast mage liksom. Den kommer bara bli finare och finare ju större den blir <3 
    Linda8110 skrev 2015-10-11 21:06:19 följande:
    Åh vad härligt att han fick känna också! Vårt pyre slutar alltid kicka så snart min sambo lägger handen på magen haha. Förstår vad du menar med att gråta. Jag gråter KONSTANT just nu, åt allt. Ena sekunden för att bebisen faktiskt lever och verkar må bra, nästa för min rädsla att något ska gå fel och jag ska tvingas föda ut ett dött barn och så är jag just nu livrädd för att förlora min sambo! Helt galet! Tror att han ska dö så snart han går ut genom dörren. Knäpp känner jag mig.

Tack för komplimangen om magen <3
    Så gör vår också!! Så fort någon annan än jag ska känna blir hon stilla XD Fast han känner nästan varje kväll åtminstone, hon kan vara rätt aktiv och hårdhänt. Det var så himla gulligt när de liksom låg och petade på varandra <3
    Hahaha!!! Ja, tårarna kommer verkligen i tid och otid! Men usch vad tråkigt att du känner sån oro då och då. Önskar att den kunde försvinna. Dumma oro. Men återigen förstår jag dig, man älskar liksom folk (typ maken, vänner, familj) så mycket att man gråter för att man aldrig aldrig aldrig vill behöva leva utan dem. Det är nog helt normalt ;) 
  • Cyanea
    nesistas skrev 2015-10-11 21:55:01 följande:

Vi är mitt i flyttpackande, flyttar nästa vecka så hinner inte vara så aktiv här som jag helst vill Glad Vilka fina magbilder Cyanea och Linda8110! Gravid Gravid
    Ska försöka lägga upp en ny imorgon, har haft som rutin att fota måndagmorgon varje vecka när jag går in i ny grav vecka.

Stor kram och godnatt på er allesammas! //Nesistas Hjärta

Nämen - flytt!!! Vad spännande! Blir det hus eller lägenhet? 

Tack, jag ser fram emot din bild när (eller kanske snarare om) du hinner lägga ut den :D 

Kram på dig och lycka till med flytten!!! 
  • Cyanea
    Linda8110 skrev 2015-10-12 06:43:42 följande:
    Ja jag har hört att det är ganska vanligt att känna sådana här panikkänslor över att förlora någon närstående när man är gravid. Iofs något man alltid är rädd för men inte på denna nivå haha!

Bläää har blivit genomförkyld... Ska stanna hemma några dagar och kurera mig. MASSOR att göra på jobbet, men ska försöka lägga stressen åt sidan och bara vara.

Kram!
    Usch, stackars :( Säger det för jämnan till maken - "Jag orkar f*n inte vara förkyld ovanpå allt annat så nåååde dig om du kommer hem med en bacill" :P Känner med dig. Du får verkligen försöka kurera dig, hoppas du känner dig bättre snart <3 
  • Cyanea

Usch, natten var verkligen kass :( Hade riktigt ont i alla fogar och vaknade med ångest. Det var ett bra tag sedan det hände, och definitivt första sedan jag blev gravid. Har haft riktigt jävla ont hela dagen också, trots att jag haft bältet på. Nu på kvällen gav jag upp och tog två alvedon. Hoppas verkligen att smärtan ger sig snart, för det här går inte. Maken tycker att jag ska ringa till sjukgymnasten och se om jag kan få låna/hyra en TENS-apparat snarast möjligt, men det känns så fånigt när jag var där i fredags. 

Hoppas att ni andra har det bättre därute i landet <3 

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter IVF i April/Maj 2015