nesistas skrev 2015-09-05 22:57:46 följande:
Hej alla fina vänner!
Har inte hunnit vara inne här på ett par dagar, oj vad det hänt saker! Stort grattis Grattis Love is everything och Ananas till fina pojkar och Cyanea till liten flicka! Och stor grattis till flera som jag kanske missat, som hunnit göra RUL.
I början av veckan anade jag de första rörelserna och nu är det livat här, särskilt på kvällarna när jag ligger still i soffan eller när jag ska sova. Var på extrakoll hos BM igår och fick för första ggr höra pyrets hjärtslag. Starkt pickande, 152 slag/min och två rejäla sparkar hördes (som inte kändes utanpå). Så stort, blev så otroligt tagen att jag var tvungen att smita in på toa när jag kom tillbaka till jobbet och gråta en liten skvätt. Ikväll var också en speciell kväll, första ggr blivande storebror fick känna två små sparkar från magen när vi låg och läste godnattsagan i sängen. Tänk att jag har en stor som jag läser godnattsagor för och en liten i magen som sparkar. Jag är så oändligt tacksam.
Två veckor kvar till RUL... Vi har bestämt att vi ska fråga vilket kön det är den här ggr. Storebror önskar sig en lillebror (även om han också säger att det inte spelar någon roll om det är en lillasyster) och jag och maken är ju såklart glada vad det än är även om vi skulle bli väldigt glada om det var just en lillasyster... Love is everything, jag förstår precis hur du kände och det är inga förbjudna tankar. Såklart man är tacksam och glad vad än det är, men hoppas jag med på att det är en liten tjej... Tror att det är bra att vi kollar kön den här ggr, just för att hinna bearbeta och ställa in sig på vem Liten är... Skrock säger ju att hjärtslag över 140 är flickor och under 140 är pojkar, men storebror hade också höga hjärtslag över 150 hela tiden så jag gissar ingenting än..
Stor kram!!
Tack så mycket!
Åååh vad mysigt!!! Vad glad jag blir för din skull :) Det är underbart när det sparkar. Känner du väldigt tydligt eller är det oftast bara "bökande" därinne?
Kul att ni ska kolla kön! Det ska bli jättespännande att höra vad det är för något :D Kram på dig!
Lady1986 skrev 2015-09-06 13:10:42 följande:
Oohh, har precis känt TRE rörelser utanpå magen, typ mellan blygdbenet och naveln. Jag går in i vecka 18 nu så det känns ju väldigt tidigt, men vad ska det annars vara :) Så coolt!
Underbart!!! Det är säkert bebis, för precis som du skriver - vad skulle det annars vara? ;)
Linda8110 skrev 2015-09-06 13:53:37 följande:
GAHAAA vilken dålig dag! Gråtit hela förmiddagen med en känsla i kroppen över att allt är över. Kommer bli en låååång vecka fram till RUL 14/9...
Men hjärtat <3 Klart det inte är över. Jag kan inte se vad som skulle ha kunnat gå fel. Det är nog bara en dålig dag. Hade en hel sån vecka, men hittills har det ju gått bra för mig. Instämmer med Lady1986 - kan du be någon att hjälpa dig? BM, gyn, någon privat? Så här ska du ju inte behöva ha det <3
Ananas skrev 2015-09-06 14:59:17 följande:
Imorgon bitti blir det extra UL för att kolla lillebrors hjärta. Håll tummarna för mig är ni snälla! <3
Igår kände min sambo lillebror på magen. Det är mkt aktivitet där inne, särskilt om kvällarna när jag sitter/ligger still. Sååå mysigt! Är i vecka 21.
Har även så smått börjat fundera på namn nu när vi vet vad vi väntar. Har ni börjat fundera? Kul är det iaf men svårare med barn nummer två tycker jag då de ska passa ihop också!
Jag har nog gått upp 6-7 kg redan... gick totalt upp 16 kg med nr 1 och hoppas verkligen att det inte blir mer denna gång för jag hade/har väldigt svårt att gå ner sen och låg på 5 kg + denna gången!!
Håller alla tummar och tår för att det kommer gå bra!
Vad härligt att sambon också kunde känna! Min make har nedsatt känsel i båda händerna, så det kommer nog dröja innan han känner... Han har känt en spark, men det är det. Hur känns dina rörelser? Är de alltid väldigt tydliga eller har du en del "bökande" också?
Ja, vi funderar också massor på namn! Fast vi kommer nog inte att bestämma något alls förrän vi träffar henne, men jag vill gärna ha ett gäng på lager så man har lite att utgå ifrån ;)