• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Världsmedborgare
    KarlssonsKalle skrev 2017-01-16 10:23:32 följande:
    Det påminner lite om när S hade sjukhusspioner för att dokumentera oliktänkande....
    Om ett parti vill skämma ut sig eller bevisa varför vi inte ska rösta på dom, så gynnar det oss väljare.
    Så för min del, får SD gärna hålla på tills dom raderat ut sig själva.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Dorian Ertymexx
    Världsmedborgare skrev 2017-01-16 12:31:35 följande:
    Om ett parti vill skämma ut sig eller bevisa varför vi inte ska rösta på dom, så gynnar det oss väljare.
    Så för min del, får SD gärna hålla på tills dom raderat ut sig själva.
    Önskar det fungerade så... just nu verkar folk tro att politik är något slags dokusåpa där de värsta töntarna blir populärast.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-01-15 21:00:45 följande:
    Det är på landet. i stan finns det några andra kännetecken.

Svensk flagga på balkongen. Drivor av fimpar och ölburkar på marken nedanför.

Ett säkert varningstecken för den som är ute efter en lägenhet och hyfsat med lugn och ro.

Bara att lägga benen på ryggen och välja fridfullheten i en uselt isolerad lägenhet omedelbart inte en väg som ständigt trafikeras av tung trafik i stället.
    Glöm förallandel inte bort att de bukfeta och försupna gärna tagit hem en thailänska också.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Världsmedborgare
    Anonym (Göteborgare) skrev 2017-01-16 12:02:24 följande:
    KD ingår i alliansen och om dom ligger lika risigt till om 1.5år så kommer många taktik-röster att läggas på dom...
    Är du så säker på det?

Själv tvivlar jag på att det går att hitta så många taktik-väljare.
    Och hur är det/har du tänkt, att det ska gå till rent praktiskt?
    Det är ju inte några tiondelar det handlar om, om utgångsläget på valdagen är lika som nu.

Så jag ser det som minst lika troligt, att det fåtal som nu säger sig rösta på KD, istället ger sin röst till något av de andra Allianspartierna.
    Då blir iaf deras röst något som gör skillnad för Alliansen, och inte gynnar SD.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2017-01-16 12:36:45 följande:
    Glöm förallandel inte bort att de bukfeta och försupna gärna tagit hem en thailänska också.
    Hm, du är ju ny här.

Det har hänt tidigare att jag skrivit om min vän läkaren som ett tag jobbade lite ambulerande inom primärvården i Skåne.

En överdrift förstås: Men han brukade säga att det fanns en sverigedemokrat i varje buske som tagit sig en thailändsk kvinna - och att han ofta fick räkna kvinnornas blåmärken när han behandlade dem.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    Dorian Ertymexx skrev 2017-01-16 12:32:58 följande:
    Önskar det fungerade så... just nu verkar folk tro att politik är något slags dokusåpa där de värsta töntarna blir populärast. smile4.gif
    Ja det har åtminstone varit så de senaste åren och fram till nu, och då menar jag inte bara i Sverige.
    Men sen föregående vecka eller sen USA la ner sitt veto/sin röst i FN, när säkerhetsutskottet röstad om att fördöma Israels bosättningar på ockuperad mark, så tycker jag omvärlden har nyktrat till markant.
    Det gäller långt ifrån allt och alla, men efter det, (kan det ha ett samband?) så är journalisterna långt mer på, och vågar ställa de rätta frågorna och även kräva svar.

Vet inte om det gäller Sverige, det har varit en ovanligt strulig vecka så mycket av det som hänt i framförallt Sverige och Europa, det har jag dålig koll på.
    Jag har fått vara i fred på nätterna, så Asien och Amerika har varit varit lättare att bevaka, det är ju andra tidzoner som inte krockar med dagen i vårt närområde.
    -----------------------------------------------------------

Men en fråga som rör Sverige och som verkligen irriterar mig, är att ingen har en enda idé om hur vi ska komma vidare i, hur vi ska bära oss åt för att skaka fram arbetskraft till vården.
    Nåt måste ju göras, och det nu, men alla verkar drabbas av kortsluning i hjärnan, och kan inte klämma fram en enda sak, som skulle ge fler anställda. 

Senast i morse i "Gomorron Sverige" så var där två personer och beskrev kaoset.
    Men när programledarna ställde den vanliga frågan, om vad som behöver/kan göras för att lösa krisen, vad händer då?
    Jo svaret blir förstås även det det vanliga, göra det attraktivare och anställa mer personal!!

Jag riktigt hörde hur  programledarna suckade å tänkte, "det finns ju ingen att anställa", så varför detta svar varenda gång.
    Och att göra det attraktivare, antar dom avser högre löner, det hjälper inte heller, när det inte finns några att anställa.
    Och så länge vi saknar nån att anställa, så kommer endast bemanningsföretagen att bjuda över och suga upp perssonalen.
    Så mer högre lön fungerar heller inte, det ökar inte med en enda anställd i vården, inga fler som till landstinget, det blir bara dyrare för oss/staten/landstingen.

Innan vi höjer några löner, vilket jag inte alls är emot, så måste vi tillräckligt med hitta folk som gör att inte alla kan sugas upp av bemanningsförtagen.
    För idag sitter dom med ett övertag, och är en maktfaktor vi inte kan rubba.
    --------------------
    Så hur gör vi, nån måste väl ändå ha ett förslag, även om det är ett som ställer alla krav på ända.
    Ett som ger mer personal nu, och inte om några år, för det är vad det tar om vi ska utbilda oss ur krisen.
    Så inga Alliansförslag, eller nåt om att byta ut regeringen, för inget av det skapar en enda till anställningsbar person. 

Själv skulle jag t.o.m kunna tänka mig att slopa kravet på kunskaper i svenska språket.
    Dom kan göra uppgifter där dom inte behöver patientkontakt, och då räcker det med engelska, lära sig svenska kan dom göra på t.ex halvtid..

Och var inte så negativa till det, för dåfår ni komma upp med nåt bättre själva, eller så får ni finna er i att vården inte kommer att fungera bra än på flera år.
    Och minns jag inte fel, så raggar bemanningsföretagen vårdpersonal i Asien, som dom tänker använda här i Sverige, så det tycks ju finnas plats för personal som inte kan svenska när dom kommer hit.
  • Abegayle70
    FDFMGA skrev 2017-01-16 12:59:35 följande:
    Hm, du är ju ny här.

Det har hänt tidigare att jag skrivit om min vän läkaren som ett tag jobbade lite ambulerande inom primärvården i Skåne.

En överdrift förstås: Men han brukade säga att det fanns en sverigedemokrat i varje buske som tagit sig en thailändsk kvinna - och att han ofta fick räkna kvinnornas blåmärken när han behandlade dem.
    Skrikandes Usch, kvinnomisshandlare är en låg livsform. Ännu lägre är det att utnyttja och misshandla någon som är fullständigt beroende av hans välvilja.
    Det finns en och annan här i bostadsområdet med thailändska också, jag tror inte att någon av dem jobbar, fetknopparna alltså, thailändskorna vet jag jobbar ialafall, en av dem städar t.ex. där jag arbetar.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Flash Gordon

För den som på allvar tror att sossarna kommer att få över 26% i nästa val finns det hyfsade pengar att tjäna.

Unibet har S över 26% till 3,05 gånger pengarna.

UNDER 26% ger bara 1,35 gånger pengarna.

-- -- -- --

För de två konkurenterna om förstaplatsen gäller:

M över 22% = 1,50 och under 22% = 2,40

SD över 24,5% = 1,62 och under 24,5% = 2,15. 

• KarlssonsKalle
    FDFMGA skrev 2017-01-16 12:13:43 följande:
    Haha. Du får mycket att grunna på här.

Varför jag inte räknar med KD eller FI å ena sidan medan jag däremot räknar med V å andra sidan.

Komplext som tusanSolig

Lycka till, som en före detta folkpartiledare sa till ett antal fabriksarbetare när han fick reda på att de blivit uppsagda.

Sen blev han visst poet, folkpartisten alltså.
    I så fall får du ju (tyvärr) räkna med SD på allians-sidan då de röstar för alliansförslagen på samma sätt som V röstar på det regeringens förslag.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-01-17 09:20:01 följande:
    För den som på allvar tror att sossarna kommer att få över 26% i nästa val finns det hyfsade pengar att tjäna.

Unibet har S över 26% till 3,05 gånger pengarna.

UNDER 26% ger bara 1,35 gånger pengarna.

-- -- -- --

För de två konkurenterna om förstaplatsen gäller:

M över 22% = 1,50 och under 22% = 2,40

SD över 24,5% = 1,62 och under 24,5% = 2,15. 
    Jag fördrar att satsa på att den hetlevrade amerikanska narcissisten avlägsnas från sitt ämbete redan det första året.

Fyra gånger insatsen.

Personligen tror jag att den bestående konsekvensen av Trumps insats blir att allt fler européer kommer att gå tillbaka till gamla hederliga europeiska kärnvärden som kunskap, empati och gemenskap.

Om mitt antagande är korrekt så har såväl skrikhögern som SD redan nått sitt bäst före-datum och fler och fler kommer att ta avstånd högerpopulismens infantila gnäll och ständiga behov att skylla allt på andra, t ex invandrarana.

Trump kan i bästa fall bli en nyttig idiot såtillvida att blir en symbol för inskränktheten.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?