• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Konservativ
    FDFMGA skrev 2016-12-06 23:11:37 följande:

I förhållande till opinionen är säkert socialdemokraternas styrks och svaghet att så gott som alla förväntar sig att partiet ska ta ansvar och inte sällan ta hand om oreda andra ställt till med.

Jag kan bara tänka mig vilket liv det skulle bli om det framkommit att S likt alliansen i Stockholm på några år kastat bort en miljard av skattebetalarnas pengar på ledarskapsutbildning.

Framtiden får utvisa om det var rätt satsning hörde jag något moderat spån säga idag. Han hade snarare behövt en utbildning i analytisk förmåga än att lära sig leda.

En miljard till konsulter som daddar med cheferna. Hade landstinget i Stockholms län styrts av S hade det inneburit satsningar på vården i stället för att man som nu satsar på att låta konsulter berika sig.

tinyurl.com/6pq7emw

Ta hand om andras oreda?? För de har ju aldrig själva ställt till med oreda i form av skandaler och annat......

Men här kommer min spådom: I nästa riksdagsval kommer sossarna att få 22,5%. 
  • FDFMGA
    Konservativ skrev 2016-12-07 12:25:42 följande:
    Ta hand om andras oreda?? För de har ju aldrig själva ställt till med oreda i form av skandaler och annat......

Men här kommer min spådom: I nästa riksdagsval kommer sossarna att få 22,5%. 
    Jaha, min gissning är att de får 30 procent. Vi får väl se vem som gissar bäst.

Visst, även S har väl till och från ställt till oreda. Men socialdemokrater är ju vana att ta ansvar för egna handlingar, vilket man inte med bästa vilja i världen kan påstå kännetecknar allianspartierna.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-12-07 23:52:09 följande:
    Jaha, min gissning är att de får 30 procent. Vi får väl se vem som gissar bäst.

Visst, även S har väl till och från ställt till oreda. Men socialdemokrater är ju vana att ta ansvar för egna handlingar, vilket man inte med bästa vilja i världen kan påstå kännetecknar allianspartierna.
    Vill egentligen inte citera dej då du är så lättkränkt. Men kan inte låta bli!

Vad är det för oreda som du syftar på som S fått städa upp?
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-08 09:49:00 följande:
    Vill egentligen inte citera dej då du är så lättkränkt. Men kan inte låta bli!

Vad är det för oreda som du syftar på som S fått städa upp?
    Tja, tror man kan ta dig som utgångspunkt i den jämförelsen.

Min uppfattning är att alliansen har haft tendenser att inte kunna låta bli att göra sådant de egentligen inte vill göra.

Då behövs det inte sällan någon vuxen som reder upp oredan som veligheten orsakat. Det är en uppgift som ofta S har fått ta på sig.

Alliansens vårdslöshet med skattebetalarnas pengar är till exempel något som S ofta tvingats ta itu med när de kommit i regeringsställning efter en tid med alliansen vid makten.
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-12-08 10:32:23 följande:
    Tja, tror man kan ta dig som utgångspunkt i den jämförelsen.

Min uppfattning är att alliansen har haft tendenser att inte kunna låta bli att göra sådant de egentligen inte vill göra.

Då behövs det inte sällan någon vuxen som reder upp oredan som veligheten orsakat. Det är en uppgift som ofta S har fått ta på sig.

Alliansens vårdslöshet med skattebetalarnas pengar är till exempel något som S ofta tvingats ta itu med när de kommit i regeringsställning efter en tid med alliansen vid makten.
    Du kan inte komma med lite mer konkreta exempel?
    Slösat med skattepangar? Tycker att dagens vänsterröra slösa bra mycket mer då man får låna friskt på stadsskulden trots rådande konjunktur.
    Betänk att Alliansen betalade av på densamma under flera år trots rådande högkonjunktur (källa ekonomifakta).

Eller var det slöseri att sänka skatterna (mest procentuellt för det som tjänade minst)?
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-08 11:56:05 följande:
    Du kan inte komma med lite mer konkreta exempel?
    Slösat med skattepangar? Tycker att dagens vänsterröra slösa bra mycket mer då man får låna friskt på stadsskulden trots rådande konjunktur.
    Betänk att Alliansen betalade av på densamma under flera år trots rådande högkonjunktur (källa ekonomifakta).

Eller var det slöseri att sänka skatterna (mest procentuellt för det som tjänade minst)?
    jovisst. 

Nu i dagarna framkom det att alliansen i Stockholms läns landsting har lagt ut mer än en miljard kronor på privata konsulter. Mycket av dessa pengar handlar om ledarutbildningar av olika slag, t ex la man ut över en miljon på en konsult som skulle hjälpa en ny chef att växa in i sin roll som chef.

Jag är ju socialdemokrat och anser därför att landstingspengar gör sig bäst i verksamheten inte hos privata företag som arrangerar dutt-lekar för chefer.

Generellt kan du studera utvecklingen av budgetunderskott och statsskuld under borgerliga respektive socialdemokratiska regeringarSkrattande
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-12-08 12:13:29 följande:
    jovisst. 

Nu i dagarna framkom det att alliansen i Stockholms läns landsting har lagt ut mer än en miljard kronor på privata konsulter. Mycket av dessa pengar handlar om ledarutbildningar av olika slag, t ex la man ut över en miljon på en konsult som skulle hjälpa en ny chef att växa in i sin roll som chef.

Jag är ju socialdemokrat och anser därför att landstingspengar gör sig bäst i verksamheten inte hos privata företag som arrangerar dutt-lekar för chefer.

Generellt kan du studera utvecklingen av budgetunderskott och statsskuld under borgerliga respektive socialdemokratiska regeringarSkrattande
    Så deras kalasande mm som kostat over 1 miljard som diskuteras på Aftonbladet just nu är inget slöseri? Såg igår om en sosse som gav 1486kr I dricks bla av våra skattepengar....
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-08 12:45:18 följande:
    Så deras kalasande mm som kostat over 1 miljard som diskuteras på Aftonbladet just nu är inget slöseri? Såg igår om en sosse som gav 1486kr I dricks bla av våra skattepengar....
    Den artikelserien har du möjligen tagit del av men däremot inte förståttSkrattande
  • Anonym (Kisse)
    FDFMGA skrev 2016-12-08 13:06:00 följande:
    Den artikelserien har du möjligen tagit del av men däremot inte förståttSkrattande
    Vad är det för oklart med den artikelserien? Jag förstår den också på samma sätt som Linnea.
  • Linnea1994
    Anonym (Kisse) skrev 2016-12-08 13:26:10 följande:
    Vad är det för oklart med den artikelserien? Jag förstår den också på samma sätt som Linnea.
    Skulle tro att han bara läser det han vill läsa....
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?