• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-12-02 15:50:34 följande:
    27,5% just nu. På sikt bör de sjunka ännu mera eftersom deras väljarbas är äldre:

opinion.se/analyser/valjarbarometern-20-novem...
    Äsch, svenska unga följer ju slaviskt de ungas trender i USA i allt, så dom kommer att rösta mer vänsterut.., nu blev du allt lite rädd.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Turandot
    FDFMGA skrev 2016-12-02 15:29:29 följande:
    Kung Markatta skrev 2016-12-02 11:53:30 följande:

Så sossarna har anordnat lotteri utan att i reklamen för lotterierna ange att överskottet tillfaller S.

Detta är ju oerhörtFörvånad

Jag anar att skrikhögern kommer att anordna en folkrättstribunal som noga genomlyser aktiviteterna och med all säkerhet kommer fram till slutsatsen att detta är ett av de värsta brotten mot mänskilgheten som någonsin begåttsSkrattande
    Men problemet är ju att folk som köper lotterna inte VET att de stöder ett politiskt parti. DU skulle ha gått i taket, om det hade sålts lotter till t.ex. "Semesterlotteriet" - och det inte hade framgått någonstans att överskottet gick till Sd:s valkampanj. Eller hur..?
  • FDFMGA
    Turandot skrev 2016-12-02 17:05:29 följande:
    Men problemet är ju att folk som köper lotterna inte VET att de stöder ett politiskt parti. DU skulle ha gått i taket, om det hade sålts lotter till t.ex. "Semesterlotteriet" - och det inte hade framgått någonstans att överskottet gick till Sd:s valkampanj. Eller hur..?
    Skulle ha gått i taket mer över att  jag lyckats bli så full att jag köpt en lott än över att jag i fyllan och villan gett ekonomiskt stöd till SD.

Alltså, visst var det klantigt av S att inte utforma reklamen för eländet så att det inte framgår var vinsten tar vägen, men det går att utnyttja ångerrätten och upphäva köpet för den som så önskar.

Vad jag menade är att det finns områden där det finns anledning att vara missnöjd med S, åtminstone för mig som socialdemokrat - men det här med lotterna anser jag vara en bagatell i sammanhanget.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Linnea1994
    FDFMGA skrev 2016-12-02 19:37:14 följande:
    Skulle ha gått i taket mer över att  jag lyckats bli så full att jag köpt en lott än över att jag i fyllan och villan gett ekonomiskt stöd till SD.

Alltså, visst var det klantigt av S att inte utforma reklamen för eländet så att det inte framgår var vinsten tar vägen, men det går att utnyttja ångerrätten och upphäva köpet för den som så önskar.

Vad jag menade är att det finns områden där det finns anledning att vara missnöjd med S, åtminstone för mig som socialdemokrat - men det här med lotterna anser jag vara en bagatell i sammanhanget.
    Nu var det ju ganska medvetet att lura folk!

Enligt en intrevju I GP I lördags berättade en tidigare säljare att dom fick instruction om att absolut inte berätta att vinsten gick till S.
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-12-05 09:47:34 följande:
    Nu var det ju ganska medvetet att lura folk!

Enligt en intrevju I GP I lördags berättade en tidigare säljare att dom fick instruction om att absolut inte berätta att vinsten gick till S.
    Det är möjligt, läser sällan GP efter att den blev radikaliserad.

Hursomhelst så kan jag inte uppamma något större intresse för ett lotteri, skulle inte bry mig särskilt om så hela skrikhögern plaskade runt i dammen och kvackade om skandal anförda av Alice Teodorescu.
  • Flash Gordon

Widar Andersson (S) beskriver hur hans parti Socialdemokraterna är på väg mot en katastrof:

http://folkbladet.se/blogg/widardirekt/scb-socialdemokrati-ur-form/?blog=2518025&entry=9417942

"S tappar strukturellt stöd sedan valet 2014. Allvarligare är att S endast vinner väljare - 1, 1 procent - från sin regeringspartner Miljöpartiet medan man förlorar till Sverigedemokraterna (1.4 procent) till Moderaterna (1.2 procent) till Vänsterpartiet (0.7 procent) och till Centerpartiet (0.3 procent).

För att uttrycka det lite brutalt: Socialdemokraternas dubbla strategi med vänstervridning och med nazifiering av Sverigedemokraterna håller på att utvecklas till en annalkande katastrof."

• FDFMGA

I förhållande till opinionen är säkert socialdemokraternas styrks och svaghet att så gott som alla förväntar sig att partiet ska ta ansvar och inte sällan ta hand om oreda andra ställt till med.

Jag kan bara tänka mig vilket liv det skulle bli om det framkommit att S likt alliansen i Stockholm på några år kastat bort en miljard av skattebetalarnas pengar på ledarskapsutbildning.

Framtiden får utvisa om det var rätt satsning hörde jag något moderat spån säga idag. Han hade snarare behövt en utbildning i analytisk förmåga än att lära sig leda.

En miljard till konsulter som daddar med cheferna. Hade landstinget i Stockholms län styrts av S hade det inneburit satsningar på vården i stället för att man som nu satsar på att låta konsulter berika sig.

tinyurl.com/6pq7emw

• FDFMGA
    FDFMGA skrev 2016-12-06 23:11:37 följande:
    I förhållande till opinionen är säkert socialdemokraternas styrks och svaghet att så gott som alla förväntar sig att partiet ska ta ansvar och inte sällan ta hand om oreda andra ställt till med.

Jag kan bara tänka mig vilket liv det skulle bli om det framkommit att S likt alliansen i Stockholm på några år kastat bort en miljard av skattebetalarnas pengar på ledarskapsutbildning.

Framtiden får utvisa om det var rätt satsning hörde jag något moderat spån säga idag. Han hade snarare behövt en utbildning i analytisk förmåga än att lära sig leda.

En miljard till konsulter som daddar med cheferna. Hade landstinget i Stockholms län styrts av S hade det inneburit satsningar på vården i stället för att man som nu satsar på att låta konsulter berika sig.

tinyurl.com/6pq7emw
    Tydligen har miljardsatsningen som alliansen gjort på konsulter för ledarutbildning i stället för att satsa på vården haft effekt.

Här ett innovativt sätt fråm en moderat landstingspolitiker att hantera ett byggbolags pengar. Dock ej landstingsägt.

jag tror att fler och fler så småningom kommer att upptäcka att socialdemokraternas lite trista metod att satsa på vård, skola och omsorg i längden är mer fruktbar än aldrig så innivativa tankar på att köpa afrikanskt guld för andras pengar.

www.svd.se/m-politiker-misstanks-ha-forskingrat-48-miljoner/om/sverige
  • Linnea1994

Undrar hur många fler S tappar när folk I allmänhet inser att budgeten råkade bli -50 miljarder....

Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?