Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd.
Vad är bilfödselkurs för något - har det brunblå samarbetet ambitionen att vi män ska få krysta ur oss småbilar?
Jag har svårare än vanligt att associera utifrån "bilfödselkurs" och originalet ger heller ingen vägledning.
Man kan ju undra om det finns någon som verkligen läser smörjan Den Nya Välfärden krystar fram
SDs förslag för ett allianssamarbete innan valet 2018 byggde på slopad värnskatt. När sedan Januaripartierna meddelade att värnskatten skulle slopas så tvärvände SD och var emot skattesänkningen. Sicka hycklare.
Det där är ju en halvsanning i bästa fall. De ville fortfarande sänka skatterna, men stegvis och med annorlunda prioriteringar:
sd.se/our-politics/marginalskatt-varnskatt/
Sen är det klart att det ligger politisk opportunism i det hela. Det är ju ganska vanligt att oppositionspartier kritiserar förslag där de ändå stödjer åtminstone delar av det som genomförs, när de själva inte varit med och genomförst det hela.
Hur vår egen Bagdad Bob får härja fritt som politisk chefredaktör på AB är en gåta? Dessutom flitigt anlitad i statsmedia som sk sakkunnig debattör.
Som en skiva som hakar upp sig och alltid lika förutsägbar!
Mycket utdaterad information. Vad sade han 2020 och 2021, liksom? Mina grannar Adolf och Hermann påstår att Löfven sade att "Det är bra grejer!" 2020 och "Jag har provat på lite själv" 2021, stämmer det?
Miljonärsskatt.
Mina pengar skattas en gång innan jag får ut dem som lön.
En gång till via ISK.
En gång till via miljonärsskatten.
Det som blir över skattar jag för när jag använder pengarna (moms)
Vad blir över?
#såssepolitik