• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • Anonym (hehe)
    KillBill skrev 2020-11-21 09:35:47 följande:

Du ska nog inte vara så säker.. Enligt förtroendebarometern som mätt svenskarnas förtroende för olika institutioner i många år så finns det ingen annan myndighet svenska folket har så högt förtroende för som just polisen.

Noterar att regeringen har ypperligt lågt förtroende.
  • KillBill
    Anonym (hehe) skrev 2020-11-21 10:59:01 följande:
    Noterar att regeringen har ypperligt lågt förtroende.
    Då skulle du se förtroendet för SD, det var mycket lägre
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Anonym (hehe) skrev 2020-11-21 10:57:28 följande:
    Säger inte ett skvatt om det jag påstod. Men kanske en indikation på hur illa det är ställt med ams, fhm, fk m.fl.
    Med AMS är det så illa ställt att myndigheten avskaffades för 13 år sen.

Däremot tror jag inte att man ska lasta svenska skolan för okunnigheten bland de som tutar högerpopulistiskt. Den kunskapsbristen är helt och hållet självförvållad och ingen skola i världen kan bringa kunskap till de som tutar i takt med okunnigheten.

• Anonym (hehe)
    KillBill skrev 2020-11-21 11:14:55 följande:
    Då skulle du se förtroendet för SD, det var mycket lägre
    Svårt förstå hur du tänker. Att regeringen har så lågt förtroende är pinsamt och ett problem för hela nationen. Att ett förvirrat högerparti saknar förtroende är väl snarare ett friskhetstecken.
  • Anonym (hehe)
    FDFMGA skrev 2020-11-21 14:18:41 följande:
    Med AMS är det så illa ställt att myndigheten avskaffades för 13 år sen.

Däremot tror jag inte att man ska lasta svenska skolan för okunnigheten bland de som tutar högerpopulistiskt. Den kunskapsbristen är helt och hållet självförvållad och ingen skola i världen kan bringa kunskap till de som tutar i takt med okunnigheten.
    När blev det högerpopulistiskt att konstatera att polisen inte har tid att hantera brott?
  • Flash Gordon
    Anonym (Harry) skrev 2020-11-18 11:36:40 följande:
    Innebär detta att S nu är ett brunt parti? Eftersom de också nu fiskar i grumliga vatten?
    Vad får du för färg om du blandar rött och grönt?

Aron Flams bok "Det här är en svensk tiger" har en del att säga om socialdemokratin och färgen brunt.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2020-11-21 16:55:51 följande:
    Vad får du för färg om du blandar rött och grönt?

Aron Flams bok "Det här är en svensk tiger" har en del att säga om socialdemokratin och färgen brunt.
    Så nu sprider FlashG SDs alternativa historiebeskrivning - den som är en konstaterad hitorieförfalskning,

Har du sett kalkonrullen SD producerade inför valet  2018 - till och med SDs företrädare erkände att det inte var sant - men det skullle väl du aldrig kunna göra?

De lovade en del två, men del ett var så usel att de inte fick ut någon del två. 
  • Anonym (hehe)
    Padirac skrev 2020-11-21 17:15:04 följande:
    Så nu sprider FlashG SDs alternativa historiebeskrivning - den som är en konstaterad hitorieförfalskning,

Har du sett kalkonrullen SD producerade inför valet  2018 - till och med SDs företrädare erkände att det inte var sant - men det skullle väl du aldrig kunna göra?

De lovade en del två, men del ett var så usel att de inte fick ut någon del två. 

Är detta också lögn? saxat från DN

Jag vill berätta om min faster. Hon hette Gunnel, hade blont hår, rött läppstift och långa naglar. Hon kedjerökte, älskade dansbandsmusik, kungahuset och sina små hundar.

När hon var 22 år gammal, 1962, blev hon utsatt för ett fasansfullt övergrepp av den svenska staten.

Ett fem månader gammalt foster ? enligt journalen en gosse ? plockades mot hennes vilja ur hennes kropp och hennes äggledare klipptes av.

Min faster Gunnel är en av de kvinnor som tvångssteriliserades mellan 1934 och 1975.

• Padirac
    Anonym (hehe) skrev 2020-11-21 17:24:17 följande:
    Är detta också lögn? saxat från DN

Jag vill berätta om min faster. Hon hette Gunnel, hade blont hår, rött läppstift och långa naglar. Hon kedjerökte, älskade dansbandsmusik, kungahuset och sina små hundar.

När hon var 22 år gammal, 1962, blev hon utsatt för ett fasansfullt övergrepp av den svenska staten.

Ett fem månader gammalt foster enligt journalen en gosse plockades mot hennes vilja ur hennes kropp och hennes äggledare klipptes av.

Min faster Gunnel är en av de kvinnor som tvångssteriliserades mellan 1934 och 1975.

Tror du att det var fascism eller nazism som låg bakom att Gunnel steriliserades? 

Då har du ungefär samma (avsaknad av) historiekunskap som SD sprider i sin bruna film - den deras företrädere i direktsänd radio erkänner inte är en sann historiebeskrivning.
  • Anonym (hehe)
    Padirac skrev 2020-11-21 17:54:52 följande:
    Tror du att det var fascism eller nazism som låg bakom att Gunnel steriliserades? 

Då har du ungefär samma (avsaknad av) historiekunskap som SD sprider i sin bruna film - den deras företrädere i direktsänd radio erkänner inte är en sann historiebeskrivning.
    Jag är mer upprörd över att sosseriet steriliserade Gunnel. Om de var influerade av kommunism eller annan politisk falang skiter jag faktiskt i.

Sanningen är att tvångssteriliseringar pågick i flera decennier. Den delen av historien vill dock ingen prata om.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?