• Gert

Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?

Med tanke på Socialdemokraternas kräftgång kan det vara roligt att sia om hur lågt S-skeppet kan sjunka till botten is nådd. Glad

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-11-19 13:01:21 följande:

Det är ett bra exempel på brist på anständighet från din sida.

Hade det varit en Moderat eller Sverigedemokrat på bilden skulle du inte haft några invändningar.
  • Anonym (S vill inte minska kriminaliteten)
    KillBill skrev 2020-11-20 09:44:43 följande:

Du förstår tydligen inte.

Sverige ligger långt under EU snittet när det gäller antalet poliser i förhållande till storlek på befolkningen.

Varför tycker du att Sverige ska en liten poliskår? Tycker du inte att det är viktigt att lag och ordning efterlevs?

Att Sverige ligger långt efter vad gäller antalet poliser är en myt, vilket jag tror att du känner till? 
    Statistiken går inte fastställa eftersom olika länder mäter helt olika och man har flera kategorier "poliser" där många länder jämställer vakter och väktare med poliser.
    I Sverige har samhällsutvecklingen och den ökande kriminaliteten tvingat oss att nästan tiodubbla antalet vakter/väktare! Detta ska självfallet tas med i dina beräkningar och påståenden, eller hur?
    Så du är helt enkelt fel ute i dina påståenden.
    (Du som brukar vara noga med att kräva källhänvisning har inte angett någon källa för dina påståenden?)

Ja, jag har varit mycket tydlig.
    Jag skulle önska att behovet av poliser, vakter/väktare, och allt annat som hänger ihop med det nya Sveriges ökade kriminalitet, skulle vara minskande i stället för ökande.

Jag hurrar INTE för ökad kriminalitet som kräver ökat behov av poliser!
  • nattuw
    KillBill skrev 2020-11-20 09:44:43 följande:

Du förstår tydligen inte.

Sverige ligger långt under EU snittet när det gäller antalet poliser i förhållande till storlek på befolkningen.

Varför tycker du att Sverige ska en liten poliskår? Tycker du inte att det är viktigt att lag och ordning efterlevs?

Om du läste vad personen faktiskt skrev så hade du sett att personen i fråga ansåg att samhällsutvecklingen var på väg åt fel håll. En stor poliskår är inte ett självändamål. Det hade varit bättre om man stämt i bäcken så att antalet brott inte ökat. Då hade vi inte behövt fler poliser.

Dessutom. Är inte du en av de som brukar hävda att brottsligheten sjunker? Vad skall vi då med fler poliser till?
  • Anonym (hehe)
    KillBill skrev 2020-11-20 08:04:22 följande:
    Det går utmärkt att kritsera den som manipulerat bilden även om personen är okänd. Att du förtsätter att sprida kvinnoförakt är beklämmande att se.
    Det var troligen en sosse som manipulerade bilden.
  • Anonym (S vill inte minska kriminaliteten)

Nej, jag har tyvärr inte haft anledning säga att brottsligheten minskar.

Sveriges nya samhällsutveckling medför tyvärr ökad brottslighet, ökad kriminalitet.
    Jag hade önskat att Sveriges politiker i stället hade jobbat för en annan samhällsutveckling.

Jag hurrar inte för ökad kriminalitet, ökat antal poliser och vakter, ökade kostnader för fängelser och rättssystemet, så som S verkar göra och som vissa vänsterskribenter här hurrar för. 

• KillBill
    Anonym (S vill inte minska kriminaliteten) skrev 2020-11-20 10:59:20 följande:

Nej, jag har tyvärr inte haft anledning säga att brottsligheten minskar.

Sveriges nya samhällsutveckling medför tyvärr ökad brottslighet, ökad kriminalitet.
    Jag hade önskat att Sveriges politiker i stället hade jobbat för en annan samhällsutveckling.

Jag hurrar inte för ökad kriminalitet, ökat antal poliser och vakter, ökade kostnader för fängelser och rättssystemet, så som S verkar göra och som vissa vänsterskribenter här hurrar för. 

Det beror på att du är oinsatt.

Sett till till antal innevånare ökar inte brottsligheten i Sverige. Däremot så har antal poliser i relation till antal innevånare i Sverige minskat. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    nattuw skrev 2020-11-20 10:06:51 följande:
    Om du läste vad personen faktiskt skrev så hade du sett att personen i fråga ansåg att samhällsutvecklingen var på väg åt fel håll. En stor poliskår är inte ett självändamål. Det hade varit bättre om man stämt i bäcken så att antalet brott inte ökat. Då hade vi inte behövt fler poliser.

Dessutom. Är inte du en av de som brukar hävda att brottsligheten sjunker? Vad skall vi då med fler poliser till?

Brottsligheten per capita minskar men eftersom befolkningen ökar så kan ändå antal brottsfall öka. Därför måste poliskåren ökas i samma grad som befolkningsökningen. 

Rätt konstigt faktiskt att vissa inte förstår ett så enkelt resonemang. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA

Hmm, mer än fem år sen Suffering startade den här tråden med frågeställningen "Hur lågt S kan sjunka".

Enligt Sifo var stödet i opinionen då 25,9 procent för S medan det idag  ligger på 26,4. Om den minskningstakten håller i sig så ökar stödet för S med 10 procentenheter per sekel och sisådär 2700 någon gång uppnår partiet 100 procent.

Tidigare i den här tråden har ju forumets fråmsta matematiker modell SD-krämare argumenterat för att ett parti kan få mer är 100 procent av rösterna, så på 3000-talet kommer S att ha fler röster än det finns väljare.

Ja, under förutsättning att matematiken blev till ett mysterium för SD-krämarna någon gång under mellanstadietiden i grundskolanSkrattande

• Anonym (Harry)
    FDFMGA skrev 2020-11-20 11:38:25 följande:

Hmm, mer än fem år sen Suffering startade den här tråden med frågeställningen "Hur lågt S kan sjunka".

Enligt Sifo var stödet i opinionen då 25,9 procent för S medan det idag  ligger på 26,4. Om den minskningstakten håller i sig så ökar stödet för S med 10 procentenheter per sekel och sisådär 2700 någon gång uppnår partiet 100 procent.

Tidigare i den här tråden har ju forumets fråmsta matematiker modell SD-krämare argumenterat för att ett parti kan få mer är 100 procent av rösterna, så på 3000-talet kommer S att ha fler röster än det finns väljare.

Ja, under förutsättning att matematiken blev till ett mysterium för SD-krämarna någon gång under mellanstadietiden i grundskolan

En grundskola konstruerad av S!

Man skrattar ihjäl sig pga alla tankenötter här i tråden.
  • FDFMGA
    Anonym (Harry) skrev 2020-11-20 11:56:41 följande:
    En grundskola konstruerad av S!

Man skrattar ihjäl sig pga alla tankenötter här i tråden.
    Hmm, jag tror snarare att högerpopulismen är ett svart hål som slukar varje tillstymmelse till reflektion.

Om inte annat så är ju det dårhus som Trump byggt upp kring sin självbild ett gott exempel på detta fenomen.
Svar på tråden Hur mycket kan Socialdemokraterna minska?